Dabber Mcsiden av?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Snikkeren »

Tenkte jeg skulle komme med mine tanker om endringene du foreslår. Se det i rødt i quoten:
JRO skrev: Helt enig med deg jongsanim, jeg er heller ikke interessert i å bruke energi på å diskutere alle de feilene AJ mener jeg skriver. Det blir en ørkesløs debatt frem og tilbake, men jeg må si at det må være fint å ha fasit på virkeligheten. Jeg innrømmer glatt at det har ikke jeg. Men til det du etterspurte. Her er mine forslag til endringer av forumreglene.

§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Det vil modereres i åpent forum først, for å angi at diskusjonen er utenfor §5’s intensjon. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg, ved å gi deg korreksjoner over PM

Dette er det vi vanligvis gjør. Først sender vi en PM. Deretter blir det gjort andre tiltak dersom PM'en ikke blir tatt til etterretning.

§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:

Gjentagende negative ytringer, nedsettende karakteristikker om MCsiden.no og av forumledelsen utrykt i åpent forum på MCsiden.no, kvalifiserer til en advarsel.

Det at det er uttrykt i åpent forum eller på PM spiller vel ingen rolle? Liker man ikke MCsiden, så er det en grei sak, men å spre misnøye er en annen. Det er klart at medlemmer som sprer misnøye vil få en reaksjon. Den reaksjonen kan være en advarsel (selvfølgelig vil advarsel bli gitt først) eller utestengelse.

Forumledelsen er like bundet av respektfull opptreden og behandling av brukerne som det brukerne er, men står friere til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator utrykt i åpent MCsiden.no forum kan resultere i utestengelse fra forumet.


Det samme gjelder her. Om hetsing, mobbing, trakasering eller krangling med moderator skjer på åpent forum, via PM, eller via andre kanaler, spiller ingen rolle. Hetsing, mobbing, eller trakasering tolereres ikke. Hverken av moderatorer eller andre medlemmer uavhengig av hvilken kanal dette skjer gjennom.

§ 10 - Vi kan når som helst moderere (endre noe) i innleggene.
Vurdering av hva som endres er ene og alene opp til våre moderatorer. Altså bestemmer vi hva som regnes som spam, regelbrytende atferd, støtende og trakasserende innhold osv. Vi kan også flytte innlegg over til andre fora dersom vi mener de er feilplassert. Vi vil ha respekt overfor brukeren som har postet innlegget og skrive i endringsloggen i innlegget hva som er endret / flyttet.

Dette blir allerede praktisert i dag. Selvfølgelig kan det hende at ting kan bli glemt, men da i så fall kun på mindre modereringer som å legge en videolink inn i video klammene slik at den vises direkte i posten. Ser ikke noe problem med å ha dette i forumreglene. :thumleft

§ 11 - Om PM – Personlige Meldinger:
PM ment å forbli personlige meldinger i lukket system på forumet. Innhold i PM'er tillates derfor ikke gjengitt helt eller delvis på åpnet forum i noen form. Det vil også bli slått ned på klar mistanke om at PM-innhold er omskrevet i poster på åpent forum. Brudd på denne regelen kan føre til utestengelse på ubestemt tid. Ved at PM er lukket system vil kommunikasjon i og på PM ikke få innvirkning på ditt forummedlemskap.

Her er jeg ikke enig. Dersom noen skulle oppleve å bli truet, trakasert, mobbet eller lignende på PM, og kontakter oss angående dette, så vil vi helt klart vurdere den saken på lik linje som om det hadde skjedd i åpent forum.

§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd. Utestengelser kan kun iverksettes ved brudd på forumreglene på MCsiden.no i åpent forum. Det vil ikke vektlegges som utestengelsesgrunn opptreden / kommunikasjon i PM’er, på andre forum eller på fellesturer arrangert av MCsiden.no. Det innføres en tidsbegrenset utestengelse på 3 måneder, etter dette vil brukerkontoen åpnes igjen.

Dette er jeg heller ikke enig i. Dersom vi skulle hatt dette i reglene, så er det gitt at man kan komme tilbake etter 3 mnd. Hvor lenge vi føler at noen skal være utestengt kommer helt an på hva som har ført til utestengelsen, og hvordan denne personen oppfører seg i ettertid av utestengelsen. Vi har valgt å ikke ha en fast tid, og åpner heller ikke kontoen automatisk igjen. Dersom den som er utestengt ønsker å få åpnet kontoen igjen, må han kontakte admin via e-post, eller en av moderatorene via andre kanaler. Da vil saken bli vurdert igjen.

Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post, før utestengelse iverksettes. Du vil få mulighet til å gi et tilsvar på e-mail før endelig beslutning treffes.


Dette synes jeg er høres greit ut. Men dersom personen fortsetter som før på forumet etter han har fått e-posten, så vil han miste retten til å klage.


Håper dette kan tas som konstruktive innspill, jeg er sikker på at mange brukere med større kompetanse også juridisk kompetanse enn meg kan komme med gode innspill.

Mine endringer i Bold.
Dette er mine personlige tanker om forslaget. Noe bra, og noe jeg ikke er enig i.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

poulet_cavalier skrev:
Syns ikke du tilfører noe nytt i det hele tatt her, og det hele bærer mer og mer preg av mobbing.
Enda tydeligere her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595 ... engt#12480
Tar til etterretning meningen din, jeg syns med all respekt at jeg har fått hardere medfart enn det Administrator har fått av meg. Ja, jeg har utrykt meg noe ironisk mot noe av kanonaden innrømmer det. Hvis du leser mine to innlegg på det andre forumet, så innrømmer jeg feilen jeg skrev i mitt tidligere innlegg angående utestengelser. Hva andre på dette forumet skriver kan ikke jeg ta ansvaret for.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av sotOle »

JRO skrev:
sotOle skrev:Jeg skjønner jo at noen føler at urett er blitt begått og at ting kunne vært gjort annerledes. Videre forstår jeg også at flere av dere i denne konflikten kjenner hverandre på et personlig plan.

Men sett fra mitt ståsted, altså fra utsiden, virker denne diskusjonen slitsom og ufruktbar.
Å bruke MCsiden til å videreføre, eller håpe på å løse konflikten er en, for meg, for krevende øvelse. Det blir jo omtrent som å sitte på hver side av bordet og sende lapper til hverandre.

Så min oppfatning er at hvis dette er en konflikt noen føler det påleggende å løse, ja da bør den forsøkes løst utenfor forumet.

Her inne lager den bare støy og misnøye.
Med all respekt sotOle, hvis du ikke liker å følge denne tråden så er det svært enkelt å la være. Det er bare å ikke klikke inn på den. Og det er forumledelsen som bestemmer når emner skal stenges, så lenge tråden er åpen forbeholder jeg meg retten til å kunne bruke den. Hvis du leser første avsnitt i mitt første innlegg i denne tråden så advarte jeg spesielt om at dette vil være en tråd om administrering av forumet og de som ikke liker slike tråder bør ikke lese videre. Forsøkte meg også på en liten vittighet til Snikendeugle i samme avsnitt.
På godt norsk må vel dette kalles et forsøk på hersketeknikk, selv om den er framført med all respekt.
Jeg trodde til å begynne med at du var seriøst opptatt av løsning, selv om jeg ikke har tro på et åpent forum som arena for dete.
Men så ser jeg at denne tråden og dette forum blir diskutert parallelt i et annet forum og hvor du fremstår som budbringeren.
Jeg lar det stå åpent hva jeg synes om det.
Å fortsette å diskutere med deg i denne tråden kan jeg ikke se tilfører forumet noe nyttig eller interessant, så da tar jeg til meg din respektfulle anmodning og holder meg unna denne tråden.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av jongsanim »

Haha, visste ikke at det fantes tråder på andre fora om tråder på dette forumet :D Er det noe som er urkomisk må det jo være hvor mye energi det brukes på dette her :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

JRO skrev: Helt enig med deg jongsanim, jeg er heller ikke interessert i å bruke energi på å diskutere alle de feilene AJ mener jeg skriver. Det blir en ørkesløs debatt frem og tilbake, men jeg må si at det må være fint å ha fasit på virkeligheten. Jeg innrømmer glatt at det har ikke jeg. Men til det du etterspurte. Her er mine forslag til endringer av forumreglene.
Du gir deg ikke...
Du skriver: "de feilene AJ mener jeg skriver". Du er ikke enig, forstår jeg? Selv om det du skriver (påstår) beviselig er faktafeil? Opptil flere ganger. Men en og annen faktafeil betyr kanskje ingenting? Eller kanskje de betyr en god del for å få fram en forsterket versjon av hendelser som har skjedd?
Det at du ikke har fasit på virkeligheten, får så være. Men det burde ikke være vanskelig å holde rede på fakta i de forholdene du har tatt opp i postene dine.

Når du skriver på et forum som dette og åpenbart gjør deg til talsmann for flere må du være klar over at du er med på å skape en opinion og holdning til MCsiden.no som du kritiserer. Om kritikken oppfattes som konstruktiv eller ikke får andre avgjøre.
Men å gjøre dette ved ikke undersøke godt nok hva du uttaler deg bastant om, og senere skriver det du er sitert på ovenfor, gjør at det blir problematisk å ta deg på fullt alvor.
Og skulle det være slik at du - Gud forby! - bevisst forsøker å fordreie faktiske forhold for å sette driften av MCsiden.no i et dårlig lys, er det grunn til stor bekymring. Det må jeg virkelig si!

At du bagatelliserer din lettvinte omgang med hva som er fakta i sakens anledning med å beskrive det "som en ørkesløs debatt frem og tilbake" må jeg også si jeg stusser på. En slik måte å uttrykke seg på gjør det også vanskelig å ta en beklagelse helt på alvor.
Vi som får slengt slike usannheter i ansiktet synes slett ikke det er greit at du feier slikt lettvint tilside som "ørkesløst".

Sjekk fakta i den grad det er mulig før du kommer med bastante påstander. I de tilfellene du har tatt opp her hadde du muligheten til det - om du hadde tatt deg tid.
Det får bli mine siste ord i denne debatten.

AJ
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37871
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

jongsanim skrev:Haha, visste ikke at det fantes tråder på andre fora om tråder på dette forumet :D Er det noe som er urkomisk må det jo være hvor mye energi det brukes på dette her :lol
:knegg
Kan ikke si meg helt uenig i det, nei...

Det andre forumet livner glimtvis til noe skikkelig når det stormer litt her hos oss.
Ellers er det rimelig dødt og kjedelig der inne, virker det som... :sleepy
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av SveinT »

Ære til dem som gidder å serve og holde i gang et forum, sier jeg bare.
Det kan være en utfordring å imøtekomme alles ønsker og behov til enhver tid,
så et forum passer vel ikke for absolutt alle.
Sist redigert av SveinT den 17 nov 2013, 12:17, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

AJ skrev:
JRO skrev: Helt enig med deg jongsanim, jeg er heller ikke interessert i å bruke energi på å diskutere alle de feilene AJ mener jeg skriver. Det blir en ørkesløs debatt frem og tilbake, men jeg må si at det må være fint å ha fasit på virkeligheten. Jeg innrømmer glatt at det har ikke jeg. Men til det du etterspurte. Her er mine forslag til endringer av forumreglene.
Du gir deg ikke...
Du skriver: "de feilene AJ mener jeg skriver". Du er ikke enig, forstår jeg? Selv om det du skriver (påstår) beviselig er faktafeil? Opptil flere ganger. Men en og annen faktafeil betyr kanskje ingenting? Eller kanskje de betyr en god del for å få fram en forsterket versjon av hendelser som har skjedd?
Det at du ikke har fasit på virkeligheten, får så være. Men det burde ikke være vanskelig å holde rede på fakta i de forholdene du har tatt opp i postene dine.

Når du skriver på et forum som dette og åpenbart gjør deg til talsmann for flere må du være klar over at du er med på å skape en opinion og holdning til MCsiden.no som du kritiserer. Om kritikken oppfattes som konstruktiv eller ikke får andre avgjøre.
Men å gjøre dette ved ikke undersøke godt nok hva du uttaler deg bastant om, og senere skriver det du er sitert på ovenfor, gjør at det blir problematisk å ta deg på fullt alvor.
Og skulle det være slik at du - Gud forby! - bevisst forsøker å fordreie faktiske forhold for å sette driften av MCsiden.no i et dårlig lys, er det grunn til stor bekymring. Det må jeg virkelig si!

At du bagatelliserer din lettvinte omgang med hva som er fakta i sakens anledning med å beskrive det "som en ørkesløs debatt frem og tilbake" må jeg også si stusser på. En slik måte å uttrykke seg på gjør det også vanskelig å ta en beklagelse helt på alvor.
Vi som får slengt slike usannheter i ansiktet synes slett ikke det er greit at du feier slikt lettvint tilside som "ørkesløst".

Sjekk fakta i den grad det er mulig før du kommer med bastante påstander. I de tilfellene du har tatt opp her hadde du muligheten til det - om du hadde tatt deg tid.
Det får bli mine siste ord i denne debatten.

AJ
Vil du virkelig at vi skal diskutere hva som er fakta / sannheter i hvert av våre innlegg, jeg kan også si deg at du heller ikke er helt etterrettelig i din omgang med fakta. Du har flere ganger i din argumentasjon vært like lemfeldig med fakta som det jeg har vært. Du har dreid dine fakta opplysninger i din retning flere enn en gang. Du slenger også rundt deg med usannheter som jeg ikke syns er noe ålreit. Jeg hadde håpet vi skulle slippe å dra oss helt ned på dette nivået, men det er du som har bedt om det i flere av dine innlegg. Merk at jeg ikke har brukt noen av de forumbrukerne som du hinter til at jeg skriver usannheter om, jeg har kun nevnt GV som utestengt i mine innlegg. Det er du som har dratt inn Kawasaki / AndreasB i dine innlegg aldri jeg.

Du skriver Sitat": De som jeg er ganske sikker på at JRO tenker på er Kawasaki og AndreasB. Begge disse ba om å bli slettet. De ble ikke utestengt. De skrev tydelig og ikke til å misforstå på forumet at de ønsket å bli slettet som medlemmer på MCsiden.no. Hva de evt. skrev i PM'er i tillegg til meg blir en sak mellom disse to og meg. Sitat slutt".

Kawasaki bekrefter at han aldri fikk anledning til å svare på dine 2 PM'er, kontoen var slettet. Hva er fakta din eller Kawasaki sin versjon? Legg fram bevis.

Og merk jeg har aldri dratt Kawasaki inn i noen av mine innlegg, det er du som er ganske sikker på at jeg tenker på han. Jeg har vært veldig bevist på å aldri tolke deg, det vet jeg av erfaring er en risikofylt operasjon. Men du gjør det uten skrupler, du tolker meg, antar hva jeg mener, ilegger meg meninger, antyder at jeg snakker usant, legger meninger om at jeg ønsker å sverte MCsiden.no jeg kunne ramset opp flere ting etter dine innlegg rettet mot meg. Men jeg tar det til meg, rister det av meg og mener fremdeles at MCsiden.no er et fint forum med mange hyggelige forumbrukere. Det har aldri vært min intensjon å sverte forumet, det jeg har ønsket er å gjøre det enda bedre. Og merk jeg har aldri i mine innlegg antydet at jeg snakker på vegne av noen, dette er kun mine egne meninger og betraktninger.

Vil du virkelig at vi skal fortsette med fakta informasjon i så fall legg fram logger, PM'er, alt du har av bevis på det du mener er feil fra meg kronologisk, Så skal jeg sjekke det opp mot den det gjelder. Hvis ikke forslår jeg at vi ikke gjennomgår den øvelsen.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

Snikkeren skrev:Tenkte jeg skulle komme med mine tanker om endringene du foreslår. Se det i rødt i quoten:

Dette er mine personlige tanker om forslaget. Noe bra, og noe jeg ikke er enig i.
Takk Snikkeren, dessverre falt dine gode tilbakemeldinger litt bak andre innlegg. Har begrunnelse bak hvert av mine forslag, men tror ikke jeg orker mer nå. Vi får se i morgen om det er mulig å fortsette denne debatten, men takk for ditt bidrag.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Jompa »

Man kan endre forumregler så mye man bare vil, stemninga på forumet lar seg uansett ikke styre av regler.
Regner med at folk som Arctic Tiger, Maxtron og jhn holdt seg innenfor reglene med tålelig god margin.
Når folk som dem plutselig bare forsvinner, og enda "tar overgang " til "det andre foumet", blir man
litt nyskjerrig på hva som foregår.
Særlig når jeg vet at en av de ovennevnte, AT gjorde det som en direkte reaksjon på de siste utestengelsene.

Ikke for å henge meg opp i et spesielt tilfelle, men alle de tre jeg nevnte, og flere andre som er mer eller mindre borte fra foumet er folk med saftige replikker og tildels "skarp" humor.
Ingen tvil om at mc-siden har endret karakter til å bli mere saklig ( les kjedelig) de siste par månedene.
Det virker nesten som om folk ikke lenger hverken vil eller tør (?) å bruke humor eller ha sterke meninger i innleggene.

Er dette en ønsket utvikling fra foumledelsen ?

Ps. Innlegget er ikke kritikk av andre forummedlemmers innlegg eller skrivemåte.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

Vi har foretatt noen ytterst få utestengelser i år, grunnet en oppførsel vi ikke finner akseptabelt her inne.
Vi ønsker en hyggelig og gjestfri tone med hovedfokus på MC her på mcsiden.no og kall oss gjerne Kardemommeby, men det er slik vi ønsker at det skal være og slik vi tror at de aller fleste medlemmene ønsker at det skal være. Det finnes andre forum for de som liker en mindre hyggelig tone.

En utestengelse er en sak mellom personen det gjelder og moderatorteamet her inne, vi vil ikke diskutere dette i offentlighet med 2500 medlemmer. Dette er det bare å akseptere!
Forumets regler finner dere her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1742

Vi har ingen regler om at en utestengelse gjelder for livstid. Et eksempel på dette er et utestengt medlem som tok kontakt og spurte på en ordentlig måte om han kunne få lov til å bli medlem igjen. Vi var positive til dette og gjenåpnet medlemskontoen hans. Andre som ønsker å få vurdert sine kontoer gjenåpnet kan ta kontakt på adminadressen på forumets forside, evt. kontakte Snikkeren som er medlem på både IkkeBike/BAN forumet og Bike.no, om de heller foretrekker det.

Temaet utestengelse er herved ferdig diskutert og vi oppfordrer heller medlemmene til å bruke denne tråden til konstruktive innlegg som dreier seg om den generelle forumtrafikken nå som vi er helt på tampen av en flott MC sesong.
Har vi hatt en så flott sesong at vi for øyeblikket er litt mettet (går det an?), eller at vi rett og slett nå har fokus på andre ting i livet?

Flere innlegg med forsøk på å kverulere mer rundt utestengelse vil bli fjernet!

Mvh
Moderatorteamet!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JohnnyTh »

Dette med hyggelig tone blir da langt fra praktisert likt her inne.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Jompa »

Carpa;
Vet ikke om innlegget ditt var ment som svar til meg, eller mer som svar på alle innleggene i tråden.
Så jeg foretrekker å tro det siste.

I mitt innlegg nevnte jeg "u-ordet" en eneste gang, og da for å sette fingeren på når det kom en vesentlig endring i stemninga på forumet.
Om det er å kverulere, vel, da er jeg en kverulant. Greit for meg.

Jeg har nå vært medlem av mcsiden.no siden januar 2011 og er innom forumet flere ganger om dagen nesten hver dag.
Nå i formiddag har jeg bladd litt i gamle tråder, og etterhvert dukker det opp navn på folk som var veldig aktive, men er helt borte nå.
Det rare er at mange av disse medlemmene hadde en god og kameratslig ione, med kraftige leggspark ( og ballespark) til hverandre.
Uten at ihvertfall jeg klarte å se noe omdsinnet i det. Kameratslig mobbing kalles det ganske enkelt.
OG DER LIGGER NOE AV DET JEG SAVNER PÅ FORUMET I DAG.

Såvisst ikke noe galt i oljeskift-tråder, de hører naturlig hjemme på et mc-forum. Og ellers alle andre tråder som finnes her.

Men jeg savner HUMOREN som desverre forsvant med flere av de "gamle" medlemmene.
Selv er jeg en tørrpinne som ikke klarer å komme opp med noe morsomt på egeenhand :redface
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Snikkeren »

Nei, det var ikke et svar på din post, Jompa. Det var et svar på generelt basis.

Jeg er helt enig med deg at litt vennligsinnet sleivspark-humor trengs på et forum. Ellers kan det fort bli litt tørt og kjedelig.

Dessverre så er det slik at ikke alle behersker denne form for humor like godt. Når noen får diverse kallenavn som er negativt ladet slengt etter seg gang på gang på gang, da er det fort at det går over til mobbing istedenfor vennskapelige sleivspark.

Hvem er det som bestemmer når dette er mobbing, og når det er vennskapelige sleivspark? Det må jo være mottakeren det.

Jeg skulle gjerne sett forumet tilbake der det var for kun et halvår siden. Dette tror jeg dessverre ikke kommer til å skje med det første. Kanskje om en stund, når all ropingen om moderering stopper.

Etter den turbulensen som har vært den siste tiden, så ser jeg begge sider av saken, men akkurat no synes jeg nok at en av sidene regelrett driver med mobbing og drittslenging. Det minner mer om barneskolefakter enn voksne mennesker. At man kan gjømme seg bar uttrykk som "tar man på seg en sånn rolle, så må man tåle å få en trøkk" synes jeg er helt bak mål. Det er faktisk voksne mennesker som burde klart å tenke litt selv. Hvordan hadde DU følt hvis det var du som fikk slengt all dritten om/til deg?

Av og til trengs det litt "kardemommeby" styring på et forum. Forhåpentligvis kan det løses litt opp etterhvert som ting roer seg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Intruder »

Vi skal gjøre som det ønskes og være god og snill
-andre steder kan vi gjøre som vi vil..... :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar