Dabber Mcsiden av?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av sotOle »

Nå er jeg ny her på forumet, men jeg får lyst til å kommentere litt i denne tråden like vel.
Trådstarter stiller spørsmål om synkende aktivitet på forumet, og etter litt fram og tilbake kan det vel fastslås at aktiviteten her er like stor, ja kanskje større enn på andre forum for tiden.

Da er det vel tatt en konklusjon, trådstarter har fått svar og tråden er ferdig som sådan.

Men så kommer JRO med et innlegg, som ligger på siden av tråden. Han tar opp saker om ekskluderte medlemmer og administrators måte å administrere på.
Selv om innlegget er ført i en sakelig tone, mye mulig er det ment som et vennlig forsøk på megling. Men uansett er det på siden av tråden, og blåser liv i en betent sak som forumet nå kanskje burde ha lagt bak seg.

Jeg kjenner ikke til hva som har skjedd i detalj, men har lest litt på andre forum om dette også, og kan vel ikke si at jeg har blitt veldig imponert over måten det blir skrevet på eller karakteristikker som blir utdelt.

Så uten egentlig å ta stilling til noe som helst kan jeg allikevel skjønne at AJ må bli forferdelig sliten og lei av stadig vekk måtte forsvare sine handlinger og standpunkt.
Jeg vil jo anta at argumentasjon til forsvar for de utestengte og mot AJ oppfattes av han som akkurat det, så kanskje derfor er AJs respons av det mer direkte slaget. Kanskje han også er en direkte person som ikke pakker inn meninger og standpunkt i ulne diplomatiske vendinger. Hva vet jeg, men det passer i så fall meg bra.

Sett fra utsiden kan det virke som om enkelte ikke vil slippe taket, men male og male på dette i et forsøk på å ødelegge MCsiden.no

Av og til blir det jo slik at hendelser og personkjemien er slik at vi ikke tåler tryne på hverandre, felles interesser eller ikke.
Men det er faen ikke normalt å oppsøke konfliktene igjen og igjen.
Til det er livet alt for kort og verden er full av mennesker en trives sammen med.

Nå har jeg ikke noen konkrete tall på dette heller, men slik jeg oppfatter det så har det ikke vært noen medlemsflukt fra forumet og nye medlemmer kommer stadig til, så da er vel de fleste fremdeles fornøyde da?

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av L-NA »

sotOle skrev:Nå er jeg ny her på forumet, men jeg får lyst til å kommentere litt i denne tråden like vel.
Trådstarter stiller spørsmål om synkende aktivitet på forumet, og etter litt fram og tilbake kan det vel fastslås at aktiviteten her er like stor, ja kanskje større enn på andre forum for tiden.

Da er det vel tatt en konklusjon, trådstarter har fått svar og tråden er ferdig som sådan.

Men så kommer JRO med et innlegg, som ligger på siden av tråden. Han tar opp saker om ekskluderte medlemmer og administrators måte å administrere på.
Selv om innlegget er ført i en sakelig tone, mye mulig er det ment som et vennlig forsøk på megling. Men uansett er det på siden av tråden, og blåser liv i en betent sak som forumet nå kanskje burde ha lagt bak seg.

Jeg kjenner ikke til hva som har skjedd i detalj, men har lest litt på andre forum om dette også, og kan vel ikke si at jeg har blitt veldig imponert over måten det blir skrevet på eller karakteristikker som blir utdelt.

Så uten egentlig å ta stilling til noe som helst kan jeg allikevel skjønne at AJ må bli forferdelig sliten og lei av stadig vekk måtte forsvare sine handlinger og standpunkt.
Jeg vil jo anta at argumentasjon til forsvar for de utestengte og mot AJ oppfattes av han som akkurat det, så kanskje derfor er AJs respons av det mer direkte slaget. Kanskje han også er en direkte person som ikke pakker inn meninger og standpunkt i ulne diplomatiske vendinger. Hva vet jeg, men det passer i så fall meg bra.

Sett fra utsiden kan det virke som om enkelte ikke vil slippe taket, men male og male på dette i et forsøk på å ødelegge MCsiden.no

Av og til blir det jo slik at hendelser og personkjemien er slik at vi ikke tåler tryne på hverandre, felles interesser eller ikke.
Men det er faen ikke normalt å oppsøke konfliktene igjen og igjen.
Til det er livet alt for kort og verden er full av mennesker en trives sammen med.

Nå har jeg ikke noen konkrete tall på dette heller, men slik jeg oppfatter det så har det ikke vært noen medlemsflukt fra forumet og nye medlemmer kommer stadig til, så da er vel de fleste fremdeles fornøyde da?
:thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av DrGreve »

Det må være en misoppfatning at all kritikk er motivert i å sette mc-siden i et dårlig lys. Er det ikke noe som heter konstruktiv kritikk?
Og vi alle gjør feil, også forumledelsen. Kunsten til å innrømme feil ligger i evnen til selvransakelse i etterkant av en vurdering, også kalt etterpåklokskap. Kunne man gjort ting anderledes, kunne saken fått et annet utfall? Her mener jeg AJ graver seg ned i skyttergraven så snart saklig kritikk blir framsatt i stedet for å reflektere.
Og det er mulig at jeg leser ironi som ikke finnes, men når JRO skriver, sitat: Takk AJ for din vennlige og og opplysende moderering / korrigering av mitt innlegg, sitat slutt, så var det i mine øyne et ironisk spark til AJ for hans kommentar, sitat: Lager du din egen virkelighet, JRO?, sitat slutt. Etter min vurdering var den kommentaren til AJ et eksempel på hvordan man skaper fronter i en debatt/meningsutveksling og ikke en forsonende tone. Og dette vet AJ veldig godt, for han er tross alt utdannet journalist.
Og her er vi ved mitt poeng, nemlig det at man kan ta/vurdere feil, også JRO og AJ. Kunsten er å innrømme det, noe forøvrig JRO også gjorde i neste kommentar.
Som jeg bruker å si, det kan skje den beste, for det har skjedd meg, mange ganger :)
Og smiletegnet la jeg inn for å fjerne litt av brodden i innlegget, det er tross alt et forsøk på konstruktiv kritikk..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av poulet_cavalier »

L-NA skrev:
sotOle skrev:Nå er jeg ny her på forumet, men jeg får lyst til å kommentere litt i denne tråden like vel.
Trådstarter stiller spørsmål om synkende aktivitet på forumet, og etter litt fram og tilbake kan det vel fastslås at aktiviteten her er like stor, ja kanskje større enn på andre forum for tiden.

Da er det vel tatt en konklusjon, trådstarter har fått svar og tråden er ferdig som sådan.

Men så kommer JRO med et innlegg, som ligger på siden av tråden. Han tar opp saker om ekskluderte medlemmer og administrators måte å administrere på.
Selv om innlegget er ført i en sakelig tone, mye mulig er det ment som et vennlig forsøk på megling. Men uansett er det på siden av tråden, og blåser liv i en betent sak som forumet nå kanskje burde ha lagt bak seg.

Jeg kjenner ikke til hva som har skjedd i detalj, men har lest litt på andre forum om dette også, og kan vel ikke si at jeg har blitt veldig imponert over måten det blir skrevet på eller karakteristikker som blir utdelt.

Så uten egentlig å ta stilling til noe som helst kan jeg allikevel skjønne at AJ må bli forferdelig sliten og lei av stadig vekk måtte forsvare sine handlinger og standpunkt.
Jeg vil jo anta at argumentasjon til forsvar for de utestengte og mot AJ oppfattes av han som akkurat det, så kanskje derfor er AJs respons av det mer direkte slaget. Kanskje han også er en direkte person som ikke pakker inn meninger og standpunkt i ulne diplomatiske vendinger. Hva vet jeg, men det passer i så fall meg bra.

Sett fra utsiden kan det virke som om enkelte ikke vil slippe taket, men male og male på dette i et forsøk på å ødelegge MCsiden.no

Av og til blir det jo slik at hendelser og personkjemien er slik at vi ikke tåler tryne på hverandre, felles interesser eller ikke.
Men det er faen ikke normalt å oppsøke konfliktene igjen og igjen.
Til det er livet alt for kort og verden er full av mennesker en trives sammen med.

Nå har jeg ikke noen konkrete tall på dette heller, men slik jeg oppfatter det så har det ikke vært noen medlemsflukt fra forumet og nye medlemmer kommer stadig til, så da er vel de fleste fremdeles fornøyde da?
:thumleft :thumleft :thumleft
:thumleft :thumleft :thumleft
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Crinos »

sotOle skrev:Nå er jeg ny her på forumet, men jeg får lyst til å kommentere litt i denne tråden like vel.
Trådstarter stiller spørsmål om synkende aktivitet på forumet, og etter litt fram og tilbake kan det vel fastslås at aktiviteten her er like stor, ja kanskje større enn på andre forum for tiden.

Da er det vel tatt en konklusjon, trådstarter har fått svar og tråden er ferdig som sådan.

Men så kommer JRO med et innlegg, som ligger på siden av tråden. Han tar opp saker om ekskluderte medlemmer og administrators måte å administrere på.
Selv om innlegget er ført i en sakelig tone, mye mulig er det ment som et vennlig forsøk på megling. Men uansett er det på siden av tråden, og blåser liv i en betent sak som forumet nå kanskje burde ha lagt bak seg.

Jeg kjenner ikke til hva som har skjedd i detalj, men har lest litt på andre forum om dette også, og kan vel ikke si at jeg har blitt veldig imponert over måten det blir skrevet på eller karakteristikker som blir utdelt.

Så uten egentlig å ta stilling til noe som helst kan jeg allikevel skjønne at AJ må bli forferdelig sliten og lei av stadig vekk måtte forsvare sine handlinger og standpunkt.
Jeg vil jo anta at argumentasjon til forsvar for de utestengte og mot AJ oppfattes av han som akkurat det, så kanskje derfor er AJs respons av det mer direkte slaget. Kanskje han også er en direkte person som ikke pakker inn meninger og standpunkt i ulne diplomatiske vendinger. Hva vet jeg, men det passer i så fall meg bra.

Sett fra utsiden kan det virke som om enkelte ikke vil slippe taket, men male og male på dette i et forsøk på å ødelegge MCsiden.no

Av og til blir det jo slik at hendelser og personkjemien er slik at vi ikke tåler tryne på hverandre, felles interesser eller ikke.
Men det er faen ikke normalt å oppsøke konfliktene igjen og igjen.
Til det er livet alt for kort og verden er full av mennesker en trives sammen med.

Nå har jeg ikke noen konkrete tall på dette heller, men slik jeg oppfatter det så har det ikke vært noen medlemsflukt fra forumet og nye medlemmer kommer stadig til, så da er vel de fleste fremdeles fornøyde da?
:thumleft :thumleft :thumleft

Meget godt skrevet!

Men på den andre side... Det bidrar jo til å opprettholde aktivitet her inne, så kanskje JRO følte ansvaret for å bidra til økt aktivitet? :lol
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JohnnyTh »

Modereringen her inne er nok helt klart grunnen til at jeg tenker meg både to og tre ganger før jeg poster noe her. Ofte blir det ikke postet i det hele etter andre gangs vurdering av det jeg har skrevet :) Og det er jo sikkert bra for herfra kan de komme mye usaklig. Men det blir jo og mindre innlegg av det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

Jeg anerkjenner helt klart din rett til å si din mening om mine innlegg, men ønsker å gi noen kommentarer til ditt innlegg.
sotOle skrev:Nå er jeg ny her på forumet, men jeg får lyst til å kommentere litt i denne tråden like vel.
Trådstarter stiller spørsmål om synkende aktivitet på forumet, og etter litt fram og tilbake kan det vel fastslås at aktiviteten her er like stor, ja kanskje større enn på andre forum for tiden.

Da er det vel tatt en konklusjon, trådstarter har fått svar og tråden er ferdig som sådan.

Men så kommer JRO med et innlegg, som ligger på siden av tråden. Han tar opp saker om ekskluderte medlemmer og administrators måte å administrere på.
Selv om innlegget er ført i en sakelig tone, mye mulig er det ment som et vennlig forsøk på megling. Men uansett er det på siden av tråden, og blåser liv i en betent sak som forumet nå kanskje burde ha lagt bak seg.
Vil presisere at det var to innlegg før meg, av Jompa og Intruder som tok dette temaet opp så jeg oppfatter ikke at dette var på siden av det som har blitt en del av tråden. At saken er betent, ja vel skal vi da ikke kunne skrive om det?
sotOle skrev: Jeg kjenner ikke til hva som har skjedd i detalj, men har lest litt på andre forum om dette også, og kan vel ikke si at jeg har blitt veldig imponert over måten det blir skrevet på eller karakteristikker som blir utdelt.

Så uten egentlig å ta stilling til noe som helst kan jeg allikevel skjønne at AJ må bli forferdelig sliten og lei av stadig vekk måtte forsvare sine handlinger og standpunkt.
Jeg vil jo anta at argumentasjon til forsvar for de utestengte og mot AJ oppfattes av han som akkurat det, så kanskje derfor er AJs respons av det mer direkte slaget. Kanskje han også er en direkte person som ikke pakker inn meninger og standpunkt i ulne diplomatiske vendinger. Hva vet jeg, men det passer i så fall meg bra.

Sett fra utsiden kan det virke som om enkelte ikke vil slippe taket, men male og male på dette i et forsøk på å ødelegge MCsiden.no
Jeg vet ikke om AJ er sliten og lei av temaet, jeg tror vel han er robust nok til å håndtere dette. Virker i alle fall slik etter innleggene hans i denne tråden. Syns han er "still going strong" slik som han i alle fall setter meg på plass. Har heller ikke problemer at AJ er direkte selv om jeg vet at hadde andre medlemmer vært like direkte som han så hadde det nok vanket moderering.
sotOle skrev: Av og til blir det jo slik at hendelser og personkjemien er slik at vi ikke tåler tryne på hverandre, felles interesser eller ikke.
Men det er faen ikke normalt å oppsøke konfliktene igjen og igjen.
Til det er livet alt for kort og verden er full av mennesker en trives sammen med.

Nå har jeg ikke noen konkrete tall på dette heller, men slik jeg oppfatter det så har det ikke vært noen medlemsflukt fra forumet og nye medlemmer kommer stadig til, så da er vel de fleste fremdeles fornøyde da?
I et av mine innlegg tok jeg akkurat opp dette med å kunne skille roller, jeg har kjørt på fellesturer med AJ tidligere og kommer sikkert til å gjøre dette også i fremtiden. Som jeg har sagt før motorsyklisten AJ er en knakende god turkamerat, men Administratoren AJ er jeg knakende uenig med. Om det er unormalt å oppsøke konflikter vet jeg ikke, men konfliktsky er jeg ikke. Jeg er vel som AJ vant til å få viljen min og kanskje ligger likheten mellom han og meg der. Jeg har drukket øl sammen med mennesker jeg har vært knakende uenig med før.

Det som også er en grunn til at jeg tok temaet opp igjen, var AJ's siste setning i denne tråden http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=6541&start=120
Sitat " Vi tar for øvrig med oss de konstruktive tipsene/forslagene JRO har kommet med om det blir aktuelt å revidere forumreglene. " Sitat slutt. Dette skrev AJ 9. august, så jeg trodde det kunne være greit å minne på det.

Og Chrinos, ja nå ble det temperatur og aktivitet igjen. Men det spørs om ikke jeg trekker meg tilbake fra dette temaet og skriver om min nydelige Ducati Multistrada isteden. Virker som dette fremdeles er vanskelig for forumledelsen å diskutere, selv etter en svært rolig høst.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av sotOle »

Jeg skjønner jo at noen føler at urett er blitt begått og at ting kunne vært gjort annerledes. Videre forstår jeg også at flere av dere i denne konflikten kjenner hverandre på et personlig plan.

Men sett fra mitt ståsted, altså fra utsiden, virker denne diskusjonen slitsom og ufruktbar.
Å bruke MCsiden til å videreføre, eller håpe på å løse konflikten er en, for meg, for krevende øvelse. Det blir jo omtrent som å sitte på hver side av bordet og sende lapper til hverandre.

Så min oppfatning er at hvis dette er en konflikt noen føler det påleggende å løse, ja da bør den forsøkes løst utenfor forumet.

Her inne lager den bare støy og misnøye.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

JohnnyTh skrev:Modereringen her inne er nok helt klart grunnen til at jeg tenker meg både to og tre ganger før jeg poster noe her. Ofte blir det ikke postet i det hele etter andre gangs vurdering av det jeg har skrevet :) Og det er jo sikkert bra for herfra kan de komme mye usaklig. Men det blir jo og mindre innlegg av det.
Vi utestenger ingen pga et usaklig innlegg. Er dette innlegget i strid med forumets regler kan det være at du vil få en advarsel. Ingen bør være redde for å skrive innlegg av frykt for å bli kastet ut herfra, det skal da mer til enn som så!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

sotOle skrev:Jeg skjønner jo at noen føler at urett er blitt begått og at ting kunne vært gjort annerledes. Videre forstår jeg også at flere av dere i denne konflikten kjenner hverandre på et personlig plan.

Men sett fra mitt ståsted, altså fra utsiden, virker denne diskusjonen slitsom og ufruktbar.
Å bruke MCsiden til å videreføre, eller håpe på å løse konflikten er en, for meg, for krevende øvelse. Det blir jo omtrent som å sitte på hver side av bordet og sende lapper til hverandre.

Så min oppfatning er at hvis dette er en konflikt noen føler det påleggende å løse, ja da bør den forsøkes løst utenfor forumet.

Her inne lager den bare støy og misnøye.
Med all respekt sotOle, hvis du ikke liker å følge denne tråden så er det svært enkelt å la være. Det er bare å ikke klikke inn på den. Og det er forumledelsen som bestemmer når emner skal stenges, så lenge tråden er åpen forbeholder jeg meg retten til å kunne bruke den. Hvis du leser første avsnitt i mitt første innlegg i denne tråden så advarte jeg spesielt om at dette vil være en tråd om administrering av forumet og de som ikke liker slike tråder bør ikke lese videre. Forsøkte meg også på en liten vittighet til Snikendeugle i samme avsnitt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JohnnyTh »

Carpa skrev:
JohnnyTh skrev:Modereringen her inne er nok helt klart grunnen til at jeg tenker meg både to og tre ganger før jeg poster noe her. Ofte blir det ikke postet i det hele etter andre gangs vurdering av det jeg har skrevet :) Og det er jo sikkert bra for herfra kan de komme mye usaklig. Men det blir jo og mindre innlegg av det.
Vi utestenger ingen pga et usaklig innlegg. Er dette innlegget i strid med forumets regler kan det være at du vil få en advarsel. Ingen bør være redde for å skrive innlegg av frykt for å bli kastet ut herfra, det skal da mer til enn som så!
Har ikke lyst på advarsler heller så da lar jeg heller være. Men merker det er skjeldnere og skjeldnere jeg gidde å poste noe.. Er jo litt dumt. Jeg har og alltid annbefalt dette forumet til alle jeg kjenner som kjører MC men det er lenge siden sist nå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

En ting jeg ikke trakk fram i JRO's post tidligere i dag er dette:
JRO skrev:forsøker du som tidligere utestengt å logge deg på som ny bruker lukter forumledelsen lusa på gangen så er det rett ut igjen.
Her forsøker han å gi inntrykk av at vi kaster ut utestengte medlemmer som lager seg en ny medlemskonto med annet nick.
Dette er er også feil.
Det er ingen utestengte medlemmer som er blitt utestengt på nytt kun med begrunnelsen som vi kort kan beskrive som "tidligere utestengt, fortsatt uønsket".

De som jeg er ganske sikker på at JRO tenker på er Kawasaki og AndreasB. Begge disse ba om å bli slettet. De ble ikke utestengt. De skrev tydelig og ikke til å misforstå på forumet at de ønsket å bli slettet som medlemmer på MCsiden.no.
Hva de evt. skrev i PM'er i tillegg til meg blir en sak mellom disse to og meg.

Så logget de seg relativt kort tid senere på med nye brukernavn og viste en forumatferd, som jeg tok en beslutning på at jeg verken ønsket å aksepterte eller tillate, og stengte kontoene. Begge fikk en ny sjanse, men håndterte denne muligheten særdeles klønete, vil jeg påstå.
Dette er virkeligheten, folkens.
Den virkeligheten JRO ønsker å formidle er en ikke helt uvesentlig fordreining.

Når det gjelder AndreasB viste han en hel annen side av seg selv senere ved direkte kontakt til meg, som gjorde at jeg gjenåpnet hans opprinnelige brukerkonto.
Så utestengt på livstid?
Også der tar JRO feil.

Når det gjelder andre utestengelser kommenterer jeg ikke disse her, men viser til tidligere poster i andre tråder og det andre avsnittet i forrige post jeg skrev i denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=193223#p193223" onclick="window.open(this.href);return false;

AJ
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av jongsanim »

Hva er målet med denne diskusjonen?

Hvis målet er å endre forumreglene, burde dette komme frem tydeligere, og det burde legges frem konkrete forslag (som for eksempel JRO's forslag om tidsbegrenset utestengelse).

Hvis målet er å overtale administrator/moderator til å si "jeg tok feil", er målet helt på jordet etter min smak :)

Ellers kan jeg påpeke at en godt modnet (les brun) banen, vispet sammen med 2 hele egg, deretter stekt som små pletter/pannekaker i sør er veldig digg og kan lett erstatte mer usunne desserter/snacks :D (sorry, spiste akkurat noen og de var veldig gode)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av JRO »

jongsanim skrev:Hva er målet med denne diskusjonen?

Hvis målet er å endre forumreglene, burde dette komme frem tydeligere, og det burde legges frem konkrete forslag (som for eksempel JRO's forslag om tidsbegrenset utestengelse).

Hvis målet er å overtale administrator/moderator til å si "jeg tok feil", er målet helt på jordet etter min smak :)

Ellers kan jeg påpeke at en godt modnet (les brun) banen, vispet sammen med 2 hele egg, deretter stekt som små pletter/pannekaker i sør er veldig digg og kan lett erstatte mer usunne desserter/snacks :D (sorry, spiste akkurat noen og de var veldig gode)
Helt enig med deg jongsanim, jeg er heller ikke interessert i å bruke energi på å diskutere alle de feilene AJ mener jeg skriver. Det blir en ørkesløs debatt frem og tilbake, men jeg må si at det må være fint å ha fasit på virkeligheten. Jeg innrømmer glatt at det har ikke jeg. Men til det du etterspurte. Her er mine forslag til endringer av forumreglene.

§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Det vil modereres i åpent forum først, for å angi at diskusjonen er utenfor §5’s intensjon. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg, ved å gi deg korreksjoner over PM

§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:

Gjentagende negative ytringer, nedsettende karakteristikker om MCsiden.no og av forumledelsen utrykt i åpent forum på MCsiden.no, kvalifiserer til en advarsel.

Forumledelsen er like bundet av respektfull opptreden og behandling av brukerne som det brukerne er, men står friere til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator utrykt i åpent MCsiden.no forum kan resultere i utestengelse fra forumet.


§ 10 - Vi kan når som helst moderere (endre noe) i innleggene.
Vurdering av hva som endres er ene og alene opp til våre moderatorer. Altså bestemmer vi hva som regnes som spam, regelbrytende atferd, støtende og trakasserende innhold osv. Vi kan også flytte innlegg over til andre fora dersom vi mener de er feilplassert. Vi vil ha respekt overfor brukeren som har postet innlegget og skrive i endringsloggen i innlegget hva som er endret / flyttet.

§ 11 - Om PM – Personlige Meldinger:
PM ment å forbli personlige meldinger i lukket system på forumet. Innhold i PM'er tillates derfor ikke gjengitt helt eller delvis på åpnet forum i noen form. Det vil også bli slått ned på klar mistanke om at PM-innhold er omskrevet i poster på åpent forum. Brudd på denne regelen kan føre til utestengelse på ubestemt tid. Ved at PM er lukket system vil kommunikasjon i og på PM ikke få innvirkning på ditt forummedlemskap.

§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd. Utestengelser kan kun iverksettes ved brudd på forumreglene på MCsiden.no i åpent forum. Det vil ikke vektlegges som utestengelsesgrunn opptreden / kommunikasjon i PM’er, på andre forum eller på fellesturer arrangert av MCsiden.no. Det innføres en tidsbegrenset utestengelse på 3 måneder, etter dette vil brukerkontoen åpnes igjen.

Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post, før utestengelse iverksettes. Du vil få mulighet til å gi et tilsvar på e-mail før endelig beslutning treffes.

Håper dette kan tas som konstruktive innspill, jeg er sikker på at mange brukere med større kompetanse også juridisk kompetanse enn meg kan komme med gode innspill.

Mine endringer i Bold.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av poulet_cavalier »

JRO skrev:
jongsanim skrev:Hva er målet med denne diskusjonen?

Hvis målet er å endre forumreglene, burde dette komme frem tydeligere, og det burde legges frem konkrete forslag (som for eksempel JRO's forslag om tidsbegrenset utestengelse).

Hvis målet er å overtale administrator/moderator til å si "jeg tok feil", er målet helt på jordet etter min smak :)

Ellers kan jeg påpeke at en godt modnet (les brun) banen, vispet sammen med 2 hele egg, deretter stekt som små pletter/pannekaker i sør er veldig digg og kan lett erstatte mer usunne desserter/snacks :D (sorry, spiste akkurat noen og de var veldig gode)
Helt enig med deg jongsanim, jeg er heller ikke interessert i å bruke energi på å diskutere alle de feilene AJ mener jeg skriver. Det blir en ørkesløs debatt frem og tilbake, men jeg må si at det må være fint å ha fasit på virkeligheten. Jeg innrømmer glatt at det har ikke jeg. Men til det du etterspurte. Her er mine forslag til endringer av forumreglene.

§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Det vil modereres i åpent forum først, for å angi at diskusjonen er utenfor §5’s intensjon. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg, ved å gi deg korreksjoner over PM

§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:

Gjentagende negative ytringer, nedsettende karakteristikker om MCsiden.no og av forumledelsen utrykt i åpent forum på MCsiden.no, kvalifiserer til en advarsel.

Forumledelsen er like bundet av respektfull opptreden og behandling av brukerne som det brukerne er, men står friere til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator utrykt i åpent MCsiden.no forum kan resultere i utestengelse fra forumet.


§ 10 - Vi kan når som helst moderere (endre noe) i innleggene.
Vurdering av hva som endres er ene og alene opp til våre moderatorer. Altså bestemmer vi hva som regnes som spam, regelbrytende atferd, støtende og trakasserende innhold osv. Vi kan også flytte innlegg over til andre fora dersom vi mener de er feilplassert. Vi vil ha respekt overfor brukeren som har postet innlegget og skrive i endringsloggen i innlegget hva som er endret / flyttet.

§ 11 - Om PM – Personlige Meldinger:
PM ment å forbli personlige meldinger i lukket system på forumet. Innhold i PM'er tillates derfor ikke gjengitt helt eller delvis på åpnet forum i noen form. Det vil også bli slått ned på klar mistanke om at PM-innhold er omskrevet i poster på åpent forum. Brudd på denne regelen kan føre til utestengelse på ubestemt tid. Ved at PM er lukket system vil kommunikasjon i og på PM ikke få innvirkning på ditt forummedlemskap.

§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd. Utestengelser kan kun iverksettes ved brudd på forumreglene på MCsiden.no i åpent forum. Det vil ikke vektlegges som utestengelsesgrunn opptreden / kommunikasjon i PM’er, på andre forum eller på fellesturer arrangert av MCsiden.no. Det innføres en tidsbegrenset utestengelse på 3 måneder, etter dette vil brukerkontoen åpnes igjen.

Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post, før utestengelse iverksettes. Du vil få mulighet til å gi et tilsvar på e-mail før endelig beslutning treffes.

Håper dette kan tas som konstruktive innspill, jeg er sikker på at mange brukere med større kompetanse også juridisk kompetanse enn meg kan komme med gode innspill.

Mine endringer i Bold.
Syns ikke du tilfører noe nytt i det hele tatt her, og det hele bærer mer og mer preg av mobbing.
Enda tydeligere her: http://ikkebike.norwegianforum.net/t595 ... engt#12480
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Svar