Dabber Mcsiden av?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Tomgsx-r »

Er det bare meg eller er det jævlig synkende "trafikk" på mcsiden?

Holder mange forumister seg på andre forum som kanskje er interessant for meg som kjører racing?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Flanker »

Kan jo også handle om at mange har fokus på andre ting enn MC, nå som sesongen er over. Eller at folk er litt i "limbo" pga. PMS ;-)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av RuneMC »

En av de mest pop'e trådene på Bike.no p.t. er noe lignende - den ironiske om "Heftig aktivitet på bikes forum"
http://www.bike.no/forum/5611/heftig-ak ... rum-181885

...og de har 10 ggr flere registrerte brukere... :roll

Er nok naturlig nedgang pga sesongen over for de fleste...

Personlig bruker jeg mer tid på andre hobbyer om vinteren.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Crinos »

Det er alltid en naturlig "dabbing" på slutten av sesongen og frem til slutten av januar/februar hvor aktiviteten tar seg opp igjen.

Stats akkurat nå:
Det er totalt 27 brukere pålogget: 9 registrerte, 2 skjulte og 16 gjester (Denne informasjonen er basert på aktive brukere de siste 5 minuttene.)
Nye innlegg 64 | Nye emner 5 | Nye brukere 0 <- Siste 24 timer

Sammenlignet med Bike
Aktive brukere: 6 (6 brukere og 0 gjester) - Ironisk nok er jeg verken gjest eller bruker... ? :-k
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

Etter en lang og flott MC sesong med mye fokus på MC så er det nå på tide med fokus på litt andre ting her i livet også. Er jo selvfølgelig innom hver dag og følger med, men merker at jeg ikke har de helt store temaene å komme med akkurat nå. Tenker det vil komme når PMS kommer krypende og man nærmer seg sesong 2014 :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

Mener å huske at det var omtrent slik på denne tiden i fjor også.
Ganske normalt, egentlig.

Men det skal samtdig sies at 2013 har vært et svært aktivt MCsiden.no år - både her inne og ute på veien. Og på MC-messa også, faktisk!
At mange velger å tone ned aktiviteten etter endt sesong er på mange måter ganske naturlig.
Så skal det også legges til at 2013 også har vært et turbulent MCsiden.no år og ført til at noen medlemmer klart har gitt uttrykk for at de ikke ønsker å bruke dette forumet lenger, mens andre stilltiende holder seg unna.
Årsaken til såvel tilstedeværelse og aktivt bruk og tilbaketrekking fra forumet, kan være mange.
Tror ikke jeg skal si så mye mer om det.

Det jeg derimot kan si litt om er at MCsiden.no ikke er alene om å ha mindre aktivitet denne høsten. Forumet som RuneMC nevner med tusenvis av flere medlemmer enn det MCsiden.no har, kan ikke vise til noen voldsom aktivitet der heller. Faktum er at det som hovedregel er færre pålogget der enn her. Slik var det ikke for et år siden...

På et annet forum med over 4000 flere medlemmer enn MCsiden.no og omtrent like lang fartstid er det så og si ingen aktivitet overhodet.

Det er kanskje den veien det går med slike "gamledagse" forum som disse? At andre sosiale medier tiltrekker seg flere og flere og greier bedre å holde på brukerne enn det forumene gjør? Tror dette er en trend i tiden. Dessverre, kan man kanskje si?

Men jeg håper likevel at det er liv laga for forum som MCsiden.no. Ikke minst som en arena hvor folk fortsatt kan oppleve å få gode svar på spørsmål som erfarne motorsyklister ser på som elementær kunnskap. Dvs. at forumet kan ha en lav terskel for å tørre å spørre. Det synes jeg er viktig! Og en god egenskap ved et godt forum.
Også mener jeg at MCsiden.no har visst seg som et aktivt forum hvor kontakten på forumet fører til at mange også blir kjent i det virkelig liv, for å si det slik.
Å møtes på turer og treff etter først å ha hatt kontakt på forumet er, etter min mening, noe av det beste med MCsiden.no.

Vel, det var noen kjappe betraktninger herfra.
Om aktiviteten her inne når nye høyder i tiden framover kan jeg vanskelig si noe om. Men det jeg kan si er at jeg håper folk flest setter pris på MCsiden.no og fortsetter å bruke det.
Ikke for å holde forumet kunstig i live, men for at den kontakten man har med andre her inne betyr noe for den enkelte!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av SuperMorten »

For min egen del, er ikke mc det som opptar meg mest om dagen. Selvsagt er interessen der, og jeg er her og leser, og forsøke å følge med på hva som skjer. Allikevel er det nok av andre ting som fyller hverdagen. Har blant annet et hus som jeg håper på å gjøre ferdig til jul. Kan'ke sitte på forum å surre da vettu.. :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:For min egen del, er ikke mc det som opptar meg mest om dagen. Selvsagt er interessen der, og jeg er her og leser, og forsøke å følge med på hva som skjer. Allikevel er det nok av andre ting som fyller hverdagen. Har blant annet et hus som jeg håper på å gjøre ferdig til jul. Kan'ke sitte på forum å surre da vettu.. :lol
Joda, bare å ringe Sinnasnekker'n :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Bringisen »

Jeg for min del , holder til på mange flere forum, også flere MC forum.

Ikke fordi jeg misliker dette forumet mer enn andre, men fordi jeg liker å ha valgmuligheter, og fordi det er et fritt samfunn.

Når det er sagt så synes jeg at det ikke er mer fart på andre forum heller, tror nok det går i bølgedaler. For min del er vintertiden den delen av året jeg er mest aktiv foran pcen, i sesongen gjør jeg andre ting.
Nå er det høysesong på forumfronten for min del, man sitter inne og funderer og drømmer om neste sesong. Da vil man gjerne lese og diskutere om hobbyene sine.

Jeg må ikke være delaktig i absolutt alle tråder, kun de som interesserer meg og der det kan bli litt fart :P :p

Svært mange tråder interesserer meg ikke, og da blir det naturlig nok vanskelig å bidra med noe konstruktivt. Dette tror jeg mange andre også mener. På bakgrunn av dette er det naturlig at man føler bølgedaler på de forskjellige forumene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av sankyo »

Har funnet hit i løpet av denne sesongen og synes det er et flott forum. Jeg har jo skjønt at ting her ikke har gått på skinner i alles øyne, men det vil jeg egentlig ikke bry meg om. Folk kommer og går. Hva gjelder aktiviteten generelt har jeg opplevd liknende nedgangsperioder tidligere på denne tiden. Det er akkurat det samme i det tyske V-stromforumet som jeg besøker jevnlig. Ingen grunn til bekymring, spør dere meg. Bare vent til våren nærmer seg. :-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av mortenolb »

For min del har jeg lagt merke til at min egen aktivitet har dalt ganske kraftig. Jeg er rett og slett ikke innom like mye. Jeg tror det er selvforsvar mot det at det ikke er mc-sesong, og jeg lar være å pine meg selv for mye :scratch Det er antageligvis også litt i takt med at jeg ikke har sett så mange interessante tråder dukke opp, og jeg har lite å komme med selv :P :p
Regner vel med at forumet får mer aktivitet igjen på vårparten, når sesongen nærmer seg og pms'en er i høygir fordi det ikke er lenge igjen. Jeg har i det minste planer om både å være mer aktiv her, og få maaaange flere kilometer på telleren enn det jeg fikk i år!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev:Jeg har i det minste planer om både å være mer aktiv her, og få maaaange flere kilometer på telleren enn det jeg fikk i år!
Kan ikke si annet enn at dette høres veldig bra ut :thumleft

Når det gjelder interessante tråder her inne, så er det vanskelig å motsi de som mener at slike mangler. Kan fort bli slik fordi mye antakelig allerede er dekket i eldre tråder i forumets snart ti-årige lange historie.
Men det dukker stadig opp nye ting og jeg oppfordrer brukerne her inne til å ikke vegre seg for å starte nye (interessante...) tråder om det er noe de lurer på eller vil ta opp.
Så får det bli min og de andre moderatorenes oppgave å se om emnet er tatt opp i full bredde fra før. I så fall kan det jo være greit å vise til tidligere tråder... ;-).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av sotOle »

Etter så mange år skal det vel noe til at nye interessante tråder skal trille som erter ut av en sekk.
Jeg har jo også fått med meg turbulensen som har vært her inne.
Men, så er det jo også slik da at medlemmene i stor grad former forumet selv. Hvis ingen skriver, ja da blir det ingen ting å lese eller se på. Logikk for høns, ville en kompis av meg sagt.

Som fersking på forumet vil jeg bidra med et vers fra Håvamål for å illustrere hvordan jeg føler det.

Kopen glanar når til gilde han kjem,
fumlar fåmen og mullar.
Så snart han ein slurk av skjenken fær,
då uten stans han sullar.
:D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Jompa »

Ja, mcsiden dabber utvilsomt av. Om det er permanent eller forbigående vet jeg ikke, håper på det siste.

Det siste året har mange av "profilene" enten meldt seg ut, blitt ekskludert eller bare sluttet å skrive.
Mange av dem er folk med meninger om mangt og meget, utover sittestillinga og lyden på sykler med x antall cylindre.
De brukte også et friskt språk, og fleipet gjerne med oss andre på forumet, noe som gjorde innleggene deres artige å lese.

Nå er det snart ingen som mener noe som helst, alt for mange av innleggene innehlder bare url til reportasjer i media og reklame fra produsenter,
kjedelig, kjedelig..........

Og disse evindelige henvisningene til Youtube. " How to change light bulb on your mc" osv.. blæh.

Jeg har sett at flere nye tråder er flyttet over til en gammel tråd, siden noen stilte det samme spørsmålet i fjor, og fatter ikke vitsen med å gjøre det på
den måten.
Om man stiller et spørsmål som har vært stilt før, er det jo slett ikke sikkert man får samme gamle svar ?

Nei, vi må få tilbake den gamle spiriten med folk som tør og mene noe, vennskapelig mobbing og egne skriblerier.
Da blir det mere fart i forumet igjen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Tomgsx-r »

Jompa skrev:Ja, mcsiden dabber utvilsomt av. Om det er permanent eller forbigående vet jeg ikke, håper på det siste.

Det siste året har mange av "profilene" enten meldt seg ut, blitt ekskludert eller bare sluttet å skrive.
Mange av dem er folk med meninger om mangt og meget, utover sittestillinga og lyden på sykler med x antall cylindre.
De brukte også et friskt språk, og fleipet gjerne med oss andre på forumet, noe som gjorde innleggene deres artige å lese.

Nå er det snart ingen som mener noe som helst, alt for mange av innleggene innehlder bare url til reportasjer i media og reklame fra produsenter,
kjedelig, kjedelig..........

Og disse evindelige henvisningene til Youtube. " How to change light bulb on your mc" osv.. blæh.

Jeg har sett at flere nye tråder er flyttet over til en gammel tråd, siden noen stilte det samme spørsmålet i fjor, og fatter ikke vitsen med å gjøre det på
den måten.
Om man stiller et spørsmål som har vært stilt før, er det jo slett ikke sikkert man får samme gamle svar ?

Nei, vi må få tilbake den gamle spiriten med folk som tør og mene noe, vennskapelig mobbing og egne skriblerier.
Da blir det mere fart i forumet igjen.
+1 :thumleft

Svar