Dabber Mcsiden av?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

Jompa skrev:Carpa;
Vet ikke om innlegget ditt var ment som svar til meg, eller mer som svar på alle innleggene i tråden.
Så jeg foretrekker å tro det siste.

I mitt innlegg nevnte jeg "u-ordet" en eneste gang, og da for å sette fingeren på når det kom en vesentlig endring i stemninga på forumet.
Om det er å kverulere, vel, da er jeg en kverulant. Greit for meg.

Jeg har nå vært medlem av mcsiden.no siden januar 2011 og er innom forumet flere ganger om dagen nesten hver dag.
Nå i formiddag har jeg bladd litt i gamle tråder, og etterhvert dukker det opp navn på folk som var veldig aktive, men er helt borte nå.
Det rare er at mange av disse medlemmene hadde en god og kameratslig ione, med kraftige leggspark ( og ballespark) til hverandre.
Uten at ihvertfall jeg klarte å se noe omdsinnet i det. Kameratslig mobbing kalles det ganske enkelt.
OG DER LIGGER NOE AV DET JEG SAVNER PÅ FORUMET I DAG.

Såvisst ikke noe galt i oljeskift-tråder, de hører naturlig hjemme på et mc-forum. Og ellers alle andre tråder som finnes her.

Men jeg savner HUMOREN som desverre forsvant med flere av de "gamle" medlemmene.
Selv er jeg en tørrpinne som ikke klarer å komme opp med noe morsomt på egeenhand :redface
Som Snikkeren allerede har nevnt så var det ikke et svar på ditt innlegg nei.
Og du er da slett ingen tørrpinne, du har en av de artigste bloggene her inne :thumleft

Det er utrolig utfordrende å finne en balansegang her inne som gjør at alle trives like godt. Vi må prøve å finne denne, men "Til lags åt alle kan ingen gjere" var det en klok mann som sa en gang.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av flonoen »

Carpa skrev:Vi ønsker en hyggelig og gjestfri tone med hovedfokus på MC her på mcsiden.no og kall oss gjerne Kardemommeby, men det er slik vi ønsker at det skal være og slik vi tror at de aller fleste medlemmene ønsker at det skal være. Det finnes andre forum for de som liker en mindre hyggelig tone.
Grei tanke det der, men lurer litt på hvor grensa går.. Dette her, er det innafor:

"Lager du din egen virkelighet, JRO? "
"Du er en godt voksen kar og det skulle være unødvendig å si dette, men i dette tilfellet ser jeg ingen annen mulighet:
skjerp deg, gutt!! :orefk"


Det der er ikke noe som går under "god tone" i mi bok iallefall. Kanskje forfatteren skulle fått en advarsel?

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av TomB »

Stemningen på forumet har blitt dårligere, det er det ingen tvil om.
Har blitt tamt og kjedelig.

Hva som er årsaken, kan diskuteres. Trur bl.annet måten, enkelte moderatorer oppfører seg på, har mye av skylden. Det så vi på ett annet forum. Noen lærer aldri, mens andre lærte av sine feil.
Å krangle om hvem som har blitt utestengt, fører aldri til noe godt.
Henvise til PM, som ikke kan offentliggjøres, blir etter min mening helt på tryne.

Trur enkelte bør bli mer ydmyke og hoppe ut av skyttergravene, da vil kanskje ting endre seg.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av Carpa »

flonoen skrev:
Carpa skrev:Vi ønsker en hyggelig og gjestfri tone med hovedfokus på MC her på mcsiden.no og kall oss gjerne Kardemommeby, men det er slik vi ønsker at det skal være og slik vi tror at de aller fleste medlemmene ønsker at det skal være. Det finnes andre forum for de som liker en mindre hyggelig tone.
Grei tanke det der, men lurer litt på hvor grensa går.. Dette her, er det innafor:

"Lager du din egen virkelighet, JRO? "
"Du er en godt voksen kar og det skulle være unødvendig å si dette, men i dette tilfellet ser jeg ingen annen mulighet:
skjerp deg, gutt!! :orefk"


Det der er ikke noe som går under "god tone" i mi bok iallefall. Kanskje forfatteren skulle fått en advarsel?
Jeg er enig i at tonefallet her ikke er positivt ladet og diskusjonen burde ikke havnet på dette nivået. Det burde vært avskjært for lenge siden. Når det er sagt så er det også forståelig at en person som har blitt trakassert over lengre tid føler behov for å ta igjen og å forsvare seg. Man legger ned uendelig mange timer på å drifte et forum, og man ønsker at det skal være en positiv møteplass, både her inne og ute på veien. At slike diskusjoner går så langt som de har gjort her inne ødelegger den gode stemningen og det er det ingen av oss som ønsker. Verken medlemmer, moderatorer eller administrator.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Dabber Mcsiden av?

Legg inn av jongsanim »

Etterlyser fremdeles at man er målrettet i denne diskusjonen.. Er fremdeles "han sa det" og "han gjør sånn" osv.

Kun min mening dog, så ta det som dere vil.

:thumleft

Svar