Takk for støtten, folkens!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Takk for støtten, folkens!

Legg inn av AJ »

Jeg må bare lage egen tråd for å takke for støtten jeg har fått etter de siste dagers stormkast her på MCsiden.no. Selv om disse ikke har vært av en slik karakter som gjør at jeg mister fotfestet, har det likevel vært litt utrivelig.
Men tilbakemeldingene jeg har fått har gjort meg enda tryggere på at avgjørelsene som er tatt er riktige.

Stor takk til dere som har brydd dere og tatt kontakt. Dere skal vite at tilbakemeldingene dere har gitt betyr mye i driften videre av det som fortsatt er er Norges mest aktive forum for aktive MC-folk! :thumleft

Takk skal dere ha! :notworthy:

Mvh.

AJ
på vegne av moderator-teamet her på MCsiden.no
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av JK95 »

Du fortjener all den støtte du har fått, du gjør en formidabel jobb sammen med moderator-teamet, slik at vi motorsykkelister har et sted å utveksle ord på nettet :thumleft :prf

Brukeravatar
Haeggis
Innlegg: 239
Registrert: 26 okt 2009, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 750 ST
Sted: På veien

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av Haeggis »

Jeg har hverken angrepet eller forsvart i disse sakene, men så er jeg heller ikke medlem av én menighet. Jeg er aldri fullt med noe sted, bare litt overalt, og trives med det.
Ok - jeg er mod på bike.no, har blogget der, og regnes som en del av den såkalte "ryggraden" på BAN (tidl. ikke-bike), men regner meg fortsatt fri som fuglen til å drite hvor jeg vil.

Så nå skal jeg drite litt her ;)

AJ; hva driver du med?!?!?
Du har i årevis vært på bike.no, da som Blizzard - min viktigste støttespiller i formidlingen av TDM'ens fortreffelighet på norske veier. Mye moro.

Så overtok eller startet (jeg vet ikke hvilken) du mcsiden.no, og reklamerte tidvis ganske agressivt for ditt nye forum. Eskil tok det ganske sprekt, i det minste i plenum, og ditt forum fikk vokse.

...så kom første bike-krig. Den husker du vel? Mod'er som tok av, folk som tok av, harikiri og henrettelser an mass og MANGE nye medlemmer til mcsiden.
Du KAN IKKE ha glemt hvor ødeleggende det var for online-kaféen bike?
Men store bamser tåler mer enn én trøkk før de blir liggende, så bike overlevde, mod-praksis endret, brukerne lyttet til, og mye ble som før.

Andre bike-krig, Attack of the swedes, skrev et nytt kapittel, og endel forlot skuta.
Du fikk igjen nye medlemmer, men denne gangen hadde du konkurranse fra en David som kun eksisterte fordi han ville vise at han KUNNE. Oddsene for at han skulle klare seg mot Goliatene var minimal, men ettårsjubileum er nå fullført, og vel så det.

Begge gangene mener jeg du benyttet sjansen til å hinte om mcsiden? Så DENSLAGS kan du umulig bli forbannet for? Navnelikheten med det siste tilskuddet til norske mcforum kunne du bare ledd av. Enhver kunne se at det ikke var rett forum. ALLE.

Men disse krigene som den gang var...studerte du dem ikke?
Tok du ikke lærdom av hvordan ting ble gjort?
Lot du ikke andres bommerter være en lærepenge for deg?
Jeg kan i hvertfall si deg at de som var direkte involvert i nevnte kriger lærte MYE, og vil nok med svært liten sannsynlighet gjøre samme feil igjen.
Slik - ved å lære av det som IKKE virker - utviklet vi oss fra steinkastende aper til kognitive og abstrakt tenkende vesen.

En av dine pappenheimere nevnte allegorien sandkasse.
La meg fortelle en historie om sandkasser.

I et lite nabolag bodde Ole Karsten, men alle kalte ham OK.
Til en av sine bursdager fikk OK en helt ny sandkasse. Den hadde lite sand til å begynne med, og få leker, men det vokste seg til.
Så var det en dag at noen av de andre sandkassene var blitt skadet, så noen av ungene lette etter en annen plass å leke.
De fant OK's lekegrind.

De ble så mange, leken mangfolden og OK var konge – han digget det, og alt var vel. Såre vel.

En dag kom det allikevel til syne noen som ikke ville leke akkurat som OK ville.
Som hovne byller på en ellers perfekt sfærisk overflate av hrmoni, satt de der og nektet å bygge som han ville. De måtte ut.
Det var da mødrene grep inn – de nektet ham å utvise disse oppviglerne.
Hva de sa, var dette: «Hvis ikke du kan tåle alle de forskjellige individene som er her, er du ikke verdig å ha en så fin sandkasse. Du må tåle at folk tenker, snakker og agerer forskjellig.
Dessuten er det slemt mot dine egne nære venner, for noen av dem er kaanskje venn med både deg og den du vil bortvise. Det er illojalt å tvinge mennesker til å velge mellom dere. Du må velge; tillate mangt og mye, nyte det du liker og se mange trives, eller ta med deg dine aller nærmeste og gå tilbake til den gamle sandkassen. Her får dere ikke bli...»

---

Beklager, jeg sporet litt av. Det er jo artig med allegorier og sånt.
Vi glemmer OK, dere kan vel selv tenke dere til en slutt.

Uansett; AJ – ikke bli bitter og agressiv!
Siste året har jo vist at bike.no, BAN og mcsiden fint kan leve side om side. Du har et flott forum, masse aktivitet og finfine tråder. Ikke mist DET!
Senk skuldrene, pust ut og inn, ikke vær så pirkete, kjør åpenhetslinje, plenumsdiskusjon og chillout.

Hang in there – be nice.
Jeg er den kuleste som finnes, og har misforstått alt...

[...sikt langt fram, gi full gass, og håp at det holder...]

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av Storm »

Jævlig godt skrevet Haeggis. Mulig du ikke har større greie på mc`er, men skrive kan du ihvertfall. :lol :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av AJ »

Haeggis skrev: Beklager, jeg sporet litt av. Det er jo artig med allegorier og sånt.
Mye artig lesning her, det skal du ha, Haeggis.
Men også du sporer av en del, slik jeg ser det. For sent nå i natt å utdype hva og hvordan... Ser for øvrig ingen hensikt i å gjøre det senere heller. Brisen og krusningene som har vært må jeg nå bare legge bak meg. Tiden er avgjort inne for å gjøre det. Jeg har andre ting i livet som er viktigere og naturlig å prioritere foran MCsiden.no. Morsomt og interessant med dette forumet, men å la det bli altoppslukende i tilværelsen har aldri vært aktuelt. Heller ikke når det stormer litt i vannglasset...
Dermed ikke sagt at jeg lar urettmessigheter stå uimotsagt. Det vil aldri skje så lenge jeg har noe med MCsiden.no, Norges mest aktive forum for MC-folk, å gjøre :-) .

Uansett er et hyggelig at at du stikker innom.
Det må du mer enn gjerne gjøre oftere.

Enig med Storm at du skriver rimelig godt og greit.
For å gjenta meg selv, med slike skriveferdigheter må du mer enn gjerne stikke innom oftere og bidra :thumleft .

Og ja! jeg synes fortsatt Yamaha TDM 900 er en fantastisk flott sykkel :D .
Men hva med din Astrid?
Er hun på veien igjen eller har du sendt noen skrå innbydende blikk mot en forførende 900 ;-)

Før jeg glemmer det; hyggelig at du stakk innom MCsiden.no-standen på MC-Messa tidligere i år, forresten!
Altfor kort møte, selvfølgelig, men mitt inntrykk av deg og dine døtre var udelt positivt :thumleft
Du må gjerne hilse dem så mye :-) :vs

Med beste hilsen

AJ
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av erlend_cbr »

Jeg sier bare følgende;

AJ hoster et forum, som både krever tid og penger. Jeg og de aller fleste andre her har ikke betalt døyt for det.

Derfor anser jeg mcsiden.no som Aj's hus, og i Aj's hus gjelder AJ's regler. Værre er det ikke. Liker man det ikke? Så slutt, ingen tvinger noen til å bli her.

Takk for et trivelig forum hvor vi kan kaste litt meninger, opplevelser og hverdagslighet. Mitt MC liv hadde vært noe fattigere uten denne siden - senest i dag var jeg og to forum medlemmer på en kjempetur opp til Vålerbanen og ned igjen for å se på roadracing NM.

Det var mine "two cents". God natt :)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av l-k-p »

:sk? Jeg sier ingenting. River Mc-siden emblem av jakka, begge t-shirtene går til pussefiller. Ingen donasjon. Jeg kjører mc. Og driter i alle andre kranglefanter.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Takk for støtten, folkens!

Legg inn av AJ »

l-k-p skrev: :sk? Jeg sier ingenting. River Mc-siden emblem av jakka, begge t-shirtene går til pussefiller. Ingen donasjon. Jeg kjører mc. Og driter i alle andre kranglefanter.
"Sier ingenting"...
Men fikk sagt en god del likevel.
Tråden stenges.
Jeg har fått sagt mitt og takket for støtten og hyggelige tilbakemeldinger. Noe jeg fortsatt setter stor pris og som motiverer meg til å fortsette med MCsiden.no.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Låst