Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
pappan
Innlegg: 47
Registrert: 08 aug 2013, 00:34
Motorsykkelen din: BMW F650GS
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av pappan »

Haha, må innrømme at dette underholdende. Veldig steile fronter!
Har vært leser av forumet over tid, men nå måtte jeg melde meg inn.
Moderatorne har operert med en nulltoleranse som ikke veldig godt lar seg forene med god stemning. Hva med å styre trådene litt mer istedenfor. Slette/stoppe/flytte kommentarer og tråder om det sklir ut, operere med fler advarsler/irettesettelser/guiding.

Greit nok at de utestengt har litt bøllete eller oppvigler tendenser, men de skaper jo liv og røre på godt og vondt. Med bittelitt styring er de jo en kjemperessurs.

Tenker det sitter veldig langt inne for moderatorne å innrømme feil, og skaden har nok skjedd. Får håpe resten av forumet klarer å holde livet oppe, og moderatorne lærer litt så siden med tiden ikke dør ut. Alle er tjent med ett rikt forum med mangfold av mennesker med mye og lite erfaring. Bra inndeling og god moderering. Det bør være plass til alle i denne endeløse(?) "sandkassa". Mindre avstand mellom moderatorer/makthavere og brukere er nøkkelordet...

Lykke til!

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av TomB »

Det er litt morsomt dette da :lol
Vil AJ og flokken hans, kun ha "koseforum", hvor alle er glad i hverandre, spiser kaker og drikker kaffe,
så er det helt opptil dem.
Dette er kanskje ikke rette forum for mange, men å sitte å sutre over det, hjelper ingenting :[-X
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

TomB skrev:Det er litt morsomt dette da :lol
Vil AJ og flokken hans, kun ha "koseforum", hvor alle er glad i hverandre, spiser kaker og drikker kaffe,
så er det helt opptil dem.
Dette er kanskje ikke rette forum for mange, men å sitte å sutre over det, hjelper ingenting :[-X
Nei, kanskje ikke.
Men når man sitter i sandkassen og hygger seg, og så ser at enkelte av barna blir bortvist, tilsynelatende uten saklig grunn kan man enten opptre som en sau og se en annen vei eller man rette seg opp i ryggen og stille kritiske spørsmål.

Kritiske spørsmål er ikke ensbetydende med en heksejakt mot moderatorene. Det ville være lite konstruktivt.
Men siden dette forum er det eneste jeg kjenner til som kaster ut folk i stor stil må man jo tillate seg å stille spørsmål.
Når så krittikken blir besvart med henvisning til at slik diskuteres ikke, og stengning av diskusjon...vel, det bidrar til at alle som har levd en stund bli mistenksom.

Ja, forumets eigere kan gjøre som det vil. Men et forum trenger medlemmene mer enn medlemmene trenger forumet.

De fleste som kritisere gjør dette med et underliggende ønske om at moderatorne skal begynne å moderere, ikke bare slå med øksa...

De siste måneders hendelser bærer også mange likheter med hva som skjer i det politiske liv når en eller annen maktperson har blitt litt for ivrig.
De begynner med å henvise til vage og udokumenterte påstander for å rettferdigjøre sine handlinger. men alle som har lest en avis eller to vet hvordan det går videre...

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av TomB »

knutk skrev:
TomB skrev:Det er litt morsomt dette da :lol
Vil AJ og flokken hans, kun ha "koseforum", hvor alle er glad i hverandre, spiser kaker og drikker kaffe,
så er det helt opptil dem.
Dette er kanskje ikke rette forum for mange, men å sitte å sutre over det, hjelper ingenting :[-X
Nei, kanskje ikke.
Men når man sitter i sandkassen og hygger seg, og så ser at enkelte av barna blir bortvist, tilsynelatende uten saklig grunn kan man enten opptre som en sau og se en annen vei eller man rette seg opp i ryggen og stille kritiske spørsmål.

Kritiske spørsmål er ikke ensbetydende med en heksejakt mot moderatorene. Det ville være lite konstruktivt.
Men siden dette forum er det eneste jeg kjenner til som kaster ut folk i stor stil må man jo tillate seg å stille spørsmål.
Når så krittikken blir besvart med henvisning til at slik diskuteres ikke, og stengning av diskusjon...vel, det bidrar til at alle som har levd en stund bli mistenksom.

Ja, forumets eigere kan gjøre som det vil. Men et forum trenger medlemmene mer enn medlemmene trenger forumet.

De fleste som kritisere gjør dette med et underliggende ønske om at moderatorne skal begynne å moderere, ikke bare slå med øksa...

De siste måneders hendelser bærer også mange likheter med hva som skjer i det politiske liv når en eller annen maktperson har blitt litt for ivrig.
De begynner med å henvise til vage og udokumenterte påstander for å rettferdigjøre sine handlinger. men alle som har lest en avis eller to vet hvordan det går videre...
Fair nok :D

Ps: Bike.no begynner å ta seg opp, bare svenskene fikser litt mer så.......

:-# :-# :-# :-# :-#
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

Som sagt tror jeg de fleste som krittisere gjør det i hensikt å påvirke til et bedre forum...

Medlemsmassen som gjør et forum spennende og atraktivt kan sammenlignes med en tre-bent krakk.

Man har nybegynnerne og kakespiserne som stiller masse spørsmål og generelt hygger seg, man har de rappkjefta som drar opp stemningen med sleivete kommentarer. Kommentarer som ikke er vondt ment, men mangel på kropsspråk muliggjør misforståelser. Og man har teknikerne som har store kunnskaper om mc og kan bidra når man ønsker å diskutere intrikate tekniske saker.

Man trenger alle. Krakken faller, uansett hvilket ben som forsvinner.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Voodoodoo »

TomB skrev:
knutk skrev:
TomB skrev:Det er litt morsomt dette da :lol
Vil AJ og flokken hans, kun ha "koseforum", hvor alle er glad i hverandre, spiser kaker og drikker kaffe,
så er det helt opptil dem.
Dette er kanskje ikke rette forum for mange, men å sitte å sutre over det, hjelper ingenting :[-X
Nei, kanskje ikke.
Men når man sitter i sandkassen og hygger seg, og så ser at enkelte av barna blir bortvist, tilsynelatende uten saklig grunn kan man enten opptre som en sau og se en annen vei eller man rette seg opp i ryggen og stille kritiske spørsmål.

Kritiske spørsmål er ikke ensbetydende med en heksejakt mot moderatorene. Det ville være lite konstruktivt.
Men siden dette forum er det eneste jeg kjenner til som kaster ut folk i stor stil må man jo tillate seg å stille spørsmål.
Når så krittikken blir besvart med henvisning til at slik diskuteres ikke, og stengning av diskusjon...vel, det bidrar til at alle som har levd en stund bli mistenksom.

Ja, forumets eigere kan gjøre som det vil. Men et forum trenger medlemmene mer enn medlemmene trenger forumet.

De fleste som kritisere gjør dette med et underliggende ønske om at moderatorne skal begynne å moderere, ikke bare slå med øksa...

De siste måneders hendelser bærer også mange likheter med hva som skjer i det politiske liv når en eller annen maktperson har blitt litt for ivrig.
De begynner med å henvise til vage og udokumenterte påstander for å rettferdigjøre sine handlinger. men alle som har lest en avis eller to vet hvordan det går videre...
Fair nok :D

Ps: Bike.no begynner å ta seg opp, bare svenskene fikser litt mer så.......

Serr? er Bike på veg ut av dvalen???
Må kanskje klikke meg inn mer en en gang i mnd der og da.

:-# :-# :-# :-# :-#
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Snikendeugle »

knutk skrev:Som sagt tror jeg de fleste som krittisere gjør det i hensikt å påvirke til et bedre forum...

Medlemsmassen som gjør et forum spennende og atraktivt kan sammenlignes med en tre-bent krakk.

Man har nybegynnerne og kakespiserne som stiller masse spørsmål og generelt hygger seg, man har de rappkjefta som drar opp stemningen med sleivete kommentarer. Kommentarer som ikke er vondt ment, men mangel på kropsspråk muliggjør misforståelser. Og man har teknikerne som har store kunnskaper om mc og kan bidra når man ønsker å diskutere intrikate tekniske saker.

Man trenger alle. Krakken faller, uansett hvilket ben som forsvinner.
Etter et kjappt google søk så kan jeg avkrefte denne påstanden

Bilde

Hehehe neida..
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Jompa »

@snikendeugle

Jeg regner med at du mener det er plasd til flere på en benk enn på en krakk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

Snikendeugle skrev:
knutk skrev:Som sagt tror jeg de fleste som krittisere gjør det i hensikt å påvirke til et bedre forum...

Medlemsmassen som gjør et forum spennende og atraktivt kan sammenlignes med en tre-bent krakk.

Man har nybegynnerne og kakespiserne som stiller masse spørsmål og generelt hygger seg, man har de rappkjefta som drar opp stemningen med sleivete kommentarer. Kommentarer som ikke er vondt ment, men mangel på kropsspråk muliggjør misforståelser. Og man har teknikerne som har store kunnskaper om mc og kan bidra når man ønsker å diskutere intrikate tekniske saker.

Man trenger alle. Krakken faller, uansett hvilket ben som forsvinner.
Etter et kjappt google søk så kan jeg avkrefte denne påstanden

Bilde

Hehehe neida..

Litt humor skader nesten aldri :knegg
Men om du kapper ene beient på benken så blir nok også den vond å sitte på...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har ikke sagt mye i denne debatten, og kommer ikke til å si stort heller. Og det er mange som føler det som meg, at de ikke vil, tør, eller føler for, å ta ordet i en såpass opphetet og aggressiv debatt som denne saken har ført til. Derfor vil jeg bare si takk for all støtten vi har fått pr PM og via andre kanaler. Keep it coming :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av AJ »

5 sider allerede og fortsatt ikke stengt... :eh

:knegg

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av mortenolb »

Tror kanskje det er en viss mulighet for at når folket ser at AJ har svart, så skal det stå noe mer utdypende enn det der. :-)å

:twisted

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av knutk »

mortenolb skrev:Tror kanskje det er en viss mulighet for at når folket ser at AJ har svart, så skal det stå noe mer utdypende enn det der. :-)å

:twisted
Tanken har nok slådd flere...

Men moderatorne trenger egentlig ikke å si så mye, de trenger bare å legge om stilen. Nå ligger der mørke skyer over forumet.
Ikke morro å sitte i sandkassa når ikke alle barn får leke, selv om man har det hyggelig med dem som sitter igjen...
Greit at en ikke skal akseptere barn som slår, men barna som er jaget ut her har ikke vært slemme, de har bare spurt litt krevende spørmål og kanskje svart litt obsternasigt.
Om man sidestiller obsternasige barn med dem som slår bør man søke hjelp. Da har en fått noe som finnes et navn på.
Man jager ikke ut obsternasige barn, man rettleder dem slik at de fortsatt kan leke...

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:Jeg har ikke sagt mye i denne debatten, og kommer ikke til å si stort heller. Og det er mange som føler det som meg, at de ikke vil, tør, eller føler for, å ta ordet i en såpass opphetet og aggressiv debatt som denne saken har ført til. Derfor vil jeg bare si takk for all støtten vi har fått pr PM og via andre kanaler. Keep it coming :prf
Jeg kan ikke med min beste vilje se at noen har ført en aggressiv tone i denne tråden, ei heller opphetet.
At enkelte reagerer når debatten går og ingen fra moderatorteamet tar seg bryet med å komme med en redegjørelse på hva som skal være normen her inne og hva som skal være grunnlag for utkastelse syns jeg personlig er merkelig, og ikke hjelper det på trivselen her inne heller.
Det jeg har reagert på i denne saken er at moderatorteamet har vært forutinntatt mot medlemmer på bakgrunn av hvordan de har oppført seg på andre, tilsvarende forum og ikke hva som har skjedd her inne alene.
Og jeg mistenker at egentlig, så er det ingen som har mottatt noen støtende og uakseptable pm-er eller mail, men bruker den utgangen/løgnen for å rettferdiggjøre en utkastelse. Hvis min mistanke stemmer så burde noen i moderatorteamet legge seg flat og innrømme at her har det brukt hersketeknikker litt over det som har vært nødvendig i denne saken.
Og når sjefen selv skriver dette, sitat:
AJ skrev:5 sider allerede og fortsatt ikke stengt... :eh

:knegg

:prop:
Sitat slutt, så sier det i allefall meg at ydmykheten er en smule fraværende hos enkelte.
Med dette innlegget er i allefall jeg ferdig med denne saken, så får jeg bare håpe at ting går seg til slik at dette forumet utvikler seg til det bedre. Tendensen de siste dagene har vært nedslående i så måte.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

knutk skrev: Ikke morro å sitte i sandkassa når ikke alle barn får leke, selv om man har det hyggelig med dem som sitter igjen...
Greit at en ikke skal akseptere barn som slår, men barna som er jaget ut her har ikke vært slemme, de har bare spurt litt krevende spørmål og kanskje svart litt obsternasigt.
Når du tegner sånne bilder, vil jeg fortelle hvordan jeg (tar bort grønnfargen akkurat nå) har oppfattet hele spetakkelet.

I skoledagene, i klassen var det alltid noen som bestemte alt. De var de gutta som var de største og sterkeste, de som truet andre med juling om en ikke gjorde som de sa. Jeg var en av de som ofte fikk juling. De samme gutta fortsatte i tenårene med å være de som sloss mest på fest, hadde den tøffeste bilen, raskeste mc'n og de flotteste (men dummeste..?) jentene. En del av disse gutta ser ut til etterhvert å ha havnet her på mcsiden..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Låst