Hvilken vei går forumet her?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Voodoodoo »

Synes nå denne "prosessen" er en slager jeg da og syting kommer fra begge kanter.
I tillegg har jo denna saken her generert egne tråder på to andre forum så noen er jo engasjert.

http://www.bike.no/forum/5599/brak-i-ka ... 042?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ikkebike.norwegianforum.net/t595-utestengt" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av mortenolb »

Jeg blir stadig provosert av ledelsen som ikke gjør noe annet enn å gå rundt grøten og vente på at temaet dør. Nå har AJ sagt at han skal komme med noe, så da satser vi på at han gjør det.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37853
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av AJ »

mortenolb skrev:Jeg blir stadig provosert av ledelsen som ikke gjør noe annet enn å gå rundt grøten og vente på at temaet dør. Nå har AJ sagt at han skal komme med noe, så da satser vi på at han gjør det.
Du forventer kanskje at jeg skal sette meg ned sånn straks med en gang etter 4000 kjørte km. i Europa ca én time etter hjemkomst slik at du skal slippe å bli "stadig provosert"?
Prøv å pust med magen, tørk svetten, stikk fingeren i jorda og hodet opp av sanda og se deg omkring. Kanskje er det andre ting du kan engasjere deg i akkurat nå sånn at du ikke lar deg provosere?
Hva med å la tastaturet ligge, stikke ut og ta deg av motorsykkelen din, kanskje kjøre en tur, lese MC-blader eller gjøre noe annet som har med MC å gjøre?
Alt nevnt i beste mening slik at du kan bruke tiden til alt annet enn å bli "stadig provosert" av hva vi på MCsiden gjør og ikke gjør...

Kan muligens bli noe stressende for deg i lengden å utsette seg for denslags...

Nå er det lunch og kaffe for min del.

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av mortenolb »

Så din respons til meg var å være direkte frekk? Jeg har ikke sagt jeg forventer noe av når, alt jeg prøvde å si var at vi kanskje skal roe gemyttene litt i mellomtiden, men takk for at du viser hva du er laget av. Nå forventer jeg ingenting.

beckern
Innlegg: 29
Registrert: 15 mai 2012, 00:10
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono 1000 R, '06

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av beckern »

tagesk skrev:
beckern skrev:Er det noe rart folk lurer?
Ikke gi inntrykk av at du snakker på vegne av "folk".
Enten skriver du "Er det rart jeg lurer" eller så lister du opp dem du snakker å vegne av.

Du snakker nemlig ikke på vegne av folk som meg.

[TaSK]
Jeg tror ALLE er klar over at jeg ikke snakker på vegne av deg TaSK. Og jo jeg snakker på vegne av noen folk, folk som meg. Folk er ikke alle, men det er en god del flere enn meg som lurer på det samme i denne tråden og flere andre steder. Mer enn nok til å betegne det som "folk" og dermed blir det mer treffende enn "jeg". Det er en språklig feilslutning å antyde at jeg dermed tar med alle, men det tror jeg egentlig du utmerket godt vet.
Så får andre spekulere i hvorfor du forsøker å starte slike meta diskusjoner inne i denne tråden. Kanskje du burde ta ditt eget råde: MOVE ON? Det er tydeligvis ingen ting her du ønsker å være del av og jeg lover å ikke inkludere deg på noen som helst måte slik jeg heller ikke har gjort tidligere.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JRO »

I kanskje påvente av at forumledelsen skal svare på en del av spørsmålene i tråden her, og at vi er henstilt til å slutte å sutre. Kan vi kanskje diskutere det som er tittelen på tråden, "Hvilken vei går forumet her". Forumet ledes og styres etter forumregler som dere kan lese her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1742. For å komme over i en konstruktiv fase kan jo vi som brukere diskutere disse reglene. Jeg kan jo forsøke å starte litt. Har kikket på reglene og har lagt mine endringsforslag i Bold, tekst uten Bold er tekst pr. i dag. Dette håper jeg tas positivt og at vi som brukere kan få komme med forslag som forumledelsen kan diskutere.

§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Det vil modereres i åpent forum først, for å angi at diskusjonen er utenfor §5’s intensjon. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg, ved å gi deg korreksjoner over PM.

§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:

Gjentagende negative ytringer, nedsettende karakteristikker om MCsiden.no og av forumledelsen utrykt i åpent forum på MCsiden.no, kvalifiserer til en advarsel.

Forumledelsen er like bundet av respektfull opptreden og behandling av brukerne som det brukerne er, men står friere til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator utrykt i åpent MCsiden.no forum kan resultere i utestengelse fra forumet.


§ 10 - Vi kan når som helst moderere (endre noe) i innleggene.
Vurdering av hva som endres er ene og alene opp til våre moderatorer. Altså bestemmer vi hva som regnes som spam, regelbrytende atferd, støtende og trakasserende innhold osv. Vi kan også flytte innlegg over til andre fora dersom vi mener de er feilplassert. Vi vil ha respekt overfor brukeren som har postet innlegget og skrive i endringsloggen i innlegget hva som er endret / flyttet.

§ 11 - Om PM – Personlige Meldinger:
PM ment å forbli personlige meldinger i lukket system på forumet. Innhold i PM'er tillates derfor ikke gjengitt helt eller delvis på åpnet forum i noen form. Det vil også bli slått ned på klar mistanke om at PM-innhold er omskrevet i poster på åpent forum. Brudd på denne regelen kan føre til utestengelse på ubestemt tid. Ved at PM er lukket system vil kommunikasjon i og på PM ikke få innvirkning på ditt forummedlemskap.

§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd. Utestengelser kan kun iverksettes ved brudd på forumreglene på MCsiden.no i åpent forum. Det vil ikke vektlegges som utestengelsesgrunn opptreden / kommunikasjon i PM’er, på andre forum eller på fellesturer arrangert av MCsiden.no.

Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post, før utestengelse iverksettes. Du vil få mulighet til å gi et tilsvar på e-mail før endelig beslutning treffes.

Håper dette kan tas som konstruktive innspill, jeg er sikker på at mange brukere med større kompetanse også juridisk kompetanse enn meg kan komme med gode innspill.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Banditmannen »

Mange konstruktive og gode forslag til endringer, særlig det med moderering!
Har bladd litt i gamle tråder, og syns det virker som det var mer aktiv moderering før... Men ser jo at det vil kreve at moderatorene legger ned enda mer tid enn de allerede gjør, alternativt ansetter flere.

Men ditt forslag om at kommunikasjon via PM ikke skal ha noen innvirkning på medlemskapet synes jeg er drøyt!
Det betyr jo at man kan si hva som helst, helt uten konsekvenser.
Men man kunne kanskje åpne for å tåle noe mer opphetet snakk enn på åpent forum.

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Bikeridr »

Elolz skrev: Men jeg er dypt uenig i at PMs/chat ikke skal kunne føre til utestengelser. Ta et eksempel eller to helt på viddene som neppe kommer til å bli aktuelt; noen begynner å sende grove trusler gjennom PM's eller sende svært støtende og gjerne ulovlige bilder, skal de da bare få ture på? :scratch
Ikke jeg.
Dersom en/noen begynner å sende trusler på PM er det veldig enkelt å sette denne brukeren på ignore-listen. "Problem solved".

Egentlig hadde ikke jeg heller tenkt å kommentere eller engasjere meg i denne tråden, men når jeg nå først er her inne i tråden; AJ's svar hittil i tråden er direkte ufine, slik jeg ser det. Stemmer det, som beskrevet i andre fora ang. yrkestittel, så burde han holde seg altfor god til slike tilsvar inntil han har noe "vettugt" å komme med.

Jeg har møtt AJ og flere moderatorer personlig, i tillegg til "ikke-rød-grønne" forumbrukere, og dette har vært/er svært hyggelige folk og bekjentskap, men de "rød-grønnes" kommentarer i denne tråden har gitt dem en skrape i lakken i mine øyne.
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JRO »

Elolz skrev: Men jeg er dypt uenig i at PMs/chat ikke skal kunne føre til utestengelser. Ta et eksempel eller to helt på viddene som neppe kommer til å bli aktuelt; noen begynner å sende grove trusler gjennom PM's eller sende svært støtende og gjerne ulovlige bilder, skal de da bare få ture på? :scratch
Respekterer helt klart din mening, men min tanke var. På åpent forum er en bruker "pusekatt" men havner i en diskusjon med forumledelsen på PM. Da er forumledelsen ansvarlig for eskaleringen av konfliktnivå og ikke brukerne på forumet. Derfor må det finnes andre virkemidler enn utestengelse fra forumet ved slike tilfeller. Det vil også legge et ansvar på forumledelsen om ikke å eskalere konflikter når PM brukes.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

Igjen svarer jeg som meg selv uten farge. Støtter JRO 100% i forslaget han kom med. Dette er det første konstruktive forslaget siden spetakkelet startet.

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av MrPitlane »

Flanker skrev:6 sider nå, med konspirasjonsteori, opplevelser av urettferdighet på andres vegne og overdemokratiske holdninger der man påberoper seg rett til innsyn i alt mellom himmel og jord. Jeg er fascinert!

Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... Trivelige, oppegående poster og emner drukner i dette oppgulpet dere serverer i tråd etter tråd. Det gjør ikke MCsiden.no til et hyggeligere sted å være...
Støttes. Slutt å surve, kjør mc og vær konstruktive. :prop:

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av ojda »

[quote="Flanker"]

Jeg har egentlig akkurat startet her, men vurderer å ta en pause fra dette forumet nå. Ikke på grunn av moderatorteamet og deres oppførsel, men på grunn av at en tilsynelatende stor andel brukere er det man på godt nordnorsk kan kalle for "førbainna sytpeisa"... quote]


Tell hvor stort antall skribenter i denne tråden som har en negativ holdning til
moderatorteamet, modereringen og det at noen særs få har blitt utestengt :-k
Det blir ikke noe stort antall :-#
I den tiden jeg har vært medlem har jeg oppdaget 4 stk som har blitt
UTESTENGT. Mao er det ikke vanlig prosedyre å kvitte seg med alle
som ikke er til gunst for teamet. Sånne tråder har en svært negativ
virkning på humøret på forumet, og burde derfor vært stengt etter
at det mest vesentlige har vært oppe. Slik gnåling som her har funnet sted
på over 8 sider, er ikke annet en moderatorprovokasjon og kos med missnøye.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av Duville »

Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver og Admin skriver så useriøst som han presterer her, så tyder vel det på at dette ikke tas seriøst. Dette er for moderatorene ikke noe problem, aksepter det de sier eller logg ut. De har sluttet å anbefale å gå til alternative forum siden enkelte tok det seriøs. Alternative forum finnes..... Klart Admin er jo på ferie så dette burde kanskje ha ventet til han kommer hjem, MEN de iverksatte dette selv og gjorde det like før ferien selv om de nok var klar over at dette ville bli trøbbel....

I tillegg kan man vel kanskje finne den egentlige grunnen til utestengelse i emnet eierskapet til Foto, uten at dette blir sagt eller innrømmet. Her måtte Admin gjøre retrett som den første og eneste gangen dette har skjedd så langt jeg har sett. Gv var nok en av de som var svært aktive i den diskusjonen. Admin ønsket jo ikke å endre de egenproduserte reglene - hadde det ikke vært for orkanen som kom i mot hadde ikke endringene blitt tilpasset slik de har blitt..

Admin har jo heller aldri akseptert noe som helst av korrigeringer eller innspill. Skjer dette nå etter de kommentarene som kom her i denne tråden så må han ha fått i seg noe der nede på ferien. Troa er ikke så veldig stor.

Beklager men det er jo ett forsøk... Litt spennende om de tar noen hint men noe stor tro har jeg ikke.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av SuperMorten »

Duville skrev:Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver
Det er ikke sikkert at min mening er den samme som alle andre grønnkledde. Det er grunnen til at jeg sier det slik.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvilken vei går forumet her?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Duville skrev:Det er jo ett forsøk JRO, men når den eneste moderatoren som gjør forsøk på å skrive noe seriøst her ikke vedkjenner seg å være Moderator når han skriver
Det er ikke sikkert at min mening er den samme som alle andre grønnkledde. Det er grunnen til at jeg sier det slik.
Må alle moderatorer alltid være enig? Hvem bestemmer hva dere mener :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Låst