Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ojda »

Nå har jeg vært med her i noen år, å må vel innrømme at jeg av og til
har stusset over både moderatorteamets utestengninger og utsagn/svar
til medlemmer. :scratch
Men det at jeg lurer, betyr ikke det samme som at moderatorteamet
skal stå til svars ovenfor meg eller andre medlemmer for de avgjørelsene
de tar.
Sålenge bortvisning fra forumet ikke avgjøres av en het/sint moderator
men diskuteres igjennom av flere i gruppen, samtidig som jeg vet jeg har en
advarsel å gå på (så jeg eventuellt kan tilpasse meg) før jeg blir kastet ut.
Har jeg absolutt ingenting å innvende på teamets praktisering av reglene.
Jeg kan ikke si annet en at jeg har full tillit til at moderatorteamet til
enhver tid strever etter å gjøre det som er til det beste for forumet.
Takk for at dere gjør en jobb jeg ALDRIG!!! ville hatt =; =; =; =;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av tagesk »

ojda skrev: Takk for at dere gjør en jobb jeg ALDRIG!!! ville hatt =; =; =; =;
Nettopp!

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ejs »

tagesk skrev:
ojda skrev: Takk for at dere gjør en jobb jeg ALDRIG!!! ville hatt =; =; =; =;
Nettopp!

[TaSK]

+1
If it ain't broke, I'll break it.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Banditmannen »

tagesk skrev:
ojda skrev: Takk for at dere gjør en jobb jeg ALDRIG!!! ville hatt =; =; =; =;
Nettopp!

[TaSK]
+1

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

Det er noen som spør seg om hvorfor en gidder å bry seg med noe de egentlig ikke har noe med. Det er helt klart at vi alle er forskjellig, det er mange som går forbi et nedslått menneske fordi en ikke ønsker å bli innblandet i noe. Jeg har aldri forstått det valget, på samme måte som når noen forteller at myndighetene har begått urett mot enkeltpersoner så reagerer jeg. Jeg stoler aldri blindt på «øvrigheta» fordi de generelt gjør en god jobb. Jeg sjekker det som er mulig å sjekke ved slike påstander, og spør gjerne direkte de det gjelder og de som har besluttet tiltak eller handling. Dersom de da ikke ønsker å gi noe svar, så styrker selvsagt ikke det min tillit til at en påstand om urette er galt. Mistanke om at urett er begått blir istedet styrket. Jeg har en tro på at det som bevisst tas bort fra dagslys, tåler neppe dagslyset. Så mitt spørsmål blir hvordan klarer en med åpne øyne å lese at det er begått urett over for medmennesker, uten å engasjere seg?

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RoJo »

Godtvoksen skrev:
RoJo skrev:
lazyboy skrev:
RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Kastet ut flere ganger fra forskjellige forum? Hvor i alle dager har du dette fra.
Han er vel heller kastet ut herifra grunnet noe som ingen av oss som er daglig innom (sånn som jeg forstår det )Har lest
Har iallefall tilgode og se noen av brukerne refererer til et eller flere innlegg som er av alvorlig art.
KliffArne har blitt kastet ut fra Bike forumet etter en del ganske "kvasse" innlegg.
Er Bike forumet "flere forum" :scratch ? Eller er det slik at du nå enkelt kan overdrive litt negativ omtale om en person som er utestengt, og følgelig ikke kan svare for seg?
Et par ganger her og et par ganger fra Bike blir for meg flere forum.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Duville »

Litt her og litt der. Dette er første gangen her på forumet. Forrige gang han ble slettet her var etter hans eget ønske. Regner ikke det som utestengelse. Dette er første og eneste gang men lista ligger kanskje ikke så høyt dersom det er driver av ett konkurrerende forum. Konkurranse er jo farlig.

Sletta like godt alle henvisningene og endra litt men tror og mener at meningen er den samme
Sist redigert av Duville den 26 jul 2013, 19:01, redigert 1 gang totalt.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av knutk »

Undertegnede hører nok også til gruppen av mennesker som ønsker å forstå hvorfor når en avgjørelse blir tatt.
Dersom som jeg ikke forstår hvorfor bruker jeg å spørre. Da forventer jeg et greit svar.

Selv barn bør få opplysende svar. Unnvikende svar, og henvisning til at man gjør som man vil og vet best gjør meg bestandig skeptisk. Ikke dermed sagt at ikke grunnlaget til avgjørelsen er riktig, men et langt liv har lært meg at lukter det dritt er man sjeldent langt fra grisehuset...

Henvisning til at om man ikke liker praksisen så kan man dra et annet sted anser jeg som så fjollete og umoden at videre kommentar avstås.

I denne konkrete saken har undertegnede, på samme måte som en del andre, lest igjennom innleggene.
Greit, skal medgi at ikke alt er av en orlyd jeg selv ville ha valgt. Innlegget jeg minst ha villet skrive ble dratt frem av andre og konkret spurt om hvorhvidt det bidro til avgjørelsen, hvorpå det ble benektet å ha inflytelse på avgjørelsen.
Således skjønner jeg ikke helt hvor grensa går hen.

Oftest ellers i samfunnet blir regelverk oppfulgt av eksempler på tolkning slik at brukerne skal kunne tilpasse seg reglene i praksis. I denne konkrete saken kan jeg ikke med min beste vilje se at mer enn ett utsagn er i grenseland i forhold til reglene, og det ble konkret avvist som medvirkende.
Så jeg tilhører gruppen som ikke forstår, og er for gammel til å legge meg flat for øvrigheta...

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RoJo »

Duville skrev:
RoJo skrev:
Godtvoksen skrev:
RoJo skrev:
lazyboy skrev:
RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Kastet ut flere ganger fra forskjellige forum? Hvor i alle dager har du dette fra.
Han er vel heller kastet ut herifra grunnet noe som ingen av oss som er daglig innom (sånn som jeg forstår det )Har lest
Har iallefall tilgode og se noen av brukerne refererer til et eller flere innlegg som er av alvorlig art.
KliffArne har blitt kastet ut fra Bike forumet etter en del ganske "kvasse" innlegg.
Er Bike forumet "flere forum" :scratch ? Eller er det slik at du nå enkelt kan overdrive litt negativ omtale om en person som er utestengt, og følgelig ikke kan svare for seg?
Et par ganger her og et par ganger fra Bike blir for meg flere forum.
Litt her og litt der. Dette er første gangen her på forumet. Forrige gang han ble slettet var etter hans eget ønske. Regner ikke det som utestengelse. Dette er første og eneste gang.
To fora og tre utestengelser er fortsatt "flere" men jeg beklager at jeg tok feil med hensyn til antall utestengelser herfra.

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

RoJo skrev:
To fora og tre utestengelser er fortsatt "flere" men jeg beklager at jeg tok feil med hensyn til antall utestengelser herfra.
Du skrev "tidligere", da teller vel ikke dette forumet med? Da gjenstår et forum...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Snikendeugle »

Han har jo ikke noe problem med å innse selv en mulig underliggende grunn til utkastelse, fra sitt eget forum;
"Selv er jeg bare stor i kjeften,og kan ikke så mye."
http://ikkebike.norwegianforum.net/t2-v ... il-forumet" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RoJo »

Godtvoksen skrev:
RoJo skrev:
To fora og tre utestengelser er fortsatt "flere" men jeg beklager at jeg tok feil med hensyn til antall utestengelser herfra.
Du skrev "tidligere", da teller vel ikke dette forumet med? Da gjenstår et forum...
Om du skal krangle, finn en annen å krangle med, om du ikke forstår det jeg skriver er det bare å beklage men nå er denne debatten over for min del, verden er full av andre ting en kan være opptatt av, som å kjøre MC.
Ha en fortsatt fin sommer.

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

RoJo skrev:
Godtvoksen skrev:
RoJo skrev:
To fora og tre utestengelser er fortsatt "flere" men jeg beklager at jeg tok feil med hensyn til antall utestengelser herfra.
Du skrev "tidligere", da teller vel ikke dette forumet med? Da gjenstår et forum...
Om du skal krangle, finn en annen å krangle med, om du ikke forstår det jeg skriver er det bare å beklage men nå er denne debatten over for min del, verden er full av andre ting en kan være opptatt av, som å kjøre MC.
Ha en fortsatt fin sommer.
Ingen interesse av å krangle, det er jeg for gammel til. Ønsker kun redelighet. God sommer til deg også...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av LordShaft »

knutk skrev: Greit, skal medgi at ikke alt er av en orlyd jeg selv ville ha valgt. Innlegget jeg minst ha villet skrive ble dratt frem av andre og konkret spurt om hvorhvidt det bidro til avgjørelsen, hvorpå det ble benektet å ha inflytelse på avgjørelsen.
Således skjønner jeg ikke helt hvor grensa går hen.
Det er ikke bekreftet eller avkreftet av ledelsen at den posten jeg refererte til er benektet å ha innflytelse på avgjørelsen. Var bare jeg som antok det siden vi to gikk verbalt i tottene på hverandre :lol

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av knutk »

Ingen større grunn til å ryke uklar over dette tema.

Om juleniss1 ønsker å komme inn igjen er det jo en enkel sak. Han oppretter alias på sin epostadresse og logger inn med denne, samt nytt nick. Men så røper han seg jo fort med sleivkjeften sin da :lol

Når det er sagt, jeg har sans for folk som kaller en spade for en spade, ikke "redskap for masseforflyttelse, med metallbeslag nederst og elongert skaft".
Må medgi at jeg har humra en del over hans skriverier, men de faller tydligvis ikke i smak hos alle...

Låst