Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RuneMC »

Jeg er sikkert litt treg i oppfattelsen, og bare minimalt opptatt av intriger (livet er for kort til det)...
Men...
Mitt inntrykk fra en ca 30 000 fot oppe i luften var at
AndreasB -> Han var jo kun ute etter å krangle - et ekte "forumtroll" -> helt greit at han ble utestengt igjen.
Juleniss1 -> Litt odde/gåtefull men mild og humoristisk start, etterhvert litt mer til å tøye grensene ift forumreglement. Utifra innleggene jeg har lest, kanskje noe lav terskel for utestengelse iflg min personlige mening (...men han kan godt finne noen triveligere Avatarer da... iflg min personlige mening... :knegg )

Men helt sikkert er det at jeg ikke kjenner til det som evt har foregått utenom, på PM etc.
Skjønner også moderatorene hvis de ikke ønsker å bruke all sin tid på å hele tiden sjekke innlegg til en person som er ute etter å tøye grensene.

Som TaSK nevner er det andre forum der det er kortere lunte der ute i store verden. Et par innlegg som kritiserer noe ved forumet eller inneholder elementer av å rakke ned på andre brukere eller med reklameinnhold, kan være nok til at en moderator utestenger en bruker.

Til sist så har jo Juleniss1/Kawasaki/KliffArne et helt eget forum hvor han er sjefs-moderator.
Kan også være medvirkende til hvorfor terskelen synes ekstra lav. En moderator fra et annet forum bør jo absolutt tenke over måten han formulerer seg på.

My 2 cent.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av TomB »

RuneMC skrev:
Til sist så har jo Juleniss1/Kawasaki/KliffArne et helt eget forum hvor han er sjefs-moderator.
Der kasta han ut en fyr, uten sammenlikning forøvrig :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av frodef »

Denne saken koker da ned til at man må ha tillit til moderatorene. For min del ser jeg ingen grunn til å tro noe annet enn at moderatorene her gjør det de skal og til det beste for forumet og de enkelte medlemene/deltakerne.

Så sier man at utfra det man vet så ser utestengelsen rar ut. Men det ligger jo i sakens natur at grunnlaget ikke er eller gjøres offentlig.

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av dag-zzr »

For forumet sin del håper jeg at adm. har sett/lest noe som jeg ikke har??

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RoJo »

Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

lazyboy
Innlegg: 242
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av lazyboy »

RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Kastet ut flere ganger fra forskjellige forum? Hvor i alle dager har du dette fra.
Han er vel heller kastet ut herifra grunnet noe som ingen av oss som er daglig innom (sånn som jeg forstår det )Har lest
Har iallefall tilgode og se noen av brukerne refererer til et eller flere innlegg som er av alvorlig art.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Epylypzon »

RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Hvordan skal jeg vite at jeg følger de gitte retningslinjer når jeg ikke skjønner hvorfor han er kastet ut?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Kjellrf »

Epylypzon skrev: Hvordan skal jeg vite at jeg følger de gitte retningslinjer når jeg ikke skjønner hvorfor han er kastet ut?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Det viktigste er at moderatorene tydeligvis har vært enig, så må vi andre stole på at de har vist godt skjønn. Ditt spørsmål tyder på at du ikke stoler på den jobben andre gjør.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av RoJo »

lazyboy skrev:
RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Kastet ut flere ganger fra forskjellige forum? Hvor i alle dager har du dette fra.
Han er vel heller kastet ut herifra grunnet noe som ingen av oss som er daglig innom (sånn som jeg forstår det )Har lest
Har iallefall tilgode og se noen av brukerne refererer til et eller flere innlegg som er av alvorlig art.
KliffArne har blitt kastet ut fra Bike forumet etter en del ganske "kvasse" innlegg.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Epylypzon »

Kjellrf skrev:
Epylypzon skrev: Hvordan skal jeg vite at jeg følger de gitte retningslinjer når jeg ikke skjønner hvorfor han er kastet ut?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Det viktigste er at moderatorene tydeligvis har vært enig, så må vi andre stole på at de har vist godt skjønn. Ditt spørsmål tyder på at du ikke stoler på den jobben andre gjør.

Moderatorene har nok gjort jobben sin i beste mening. Men det kan hende jeg har en mye høyere grense på hva jeg mener er akseptert å skrive. Å hvordan skal jeg kunne legge meg under forumledelsens grense når jeg ikke vet/skjønner hva som er gjort galt. Nå er ikke jeg husvarm her enda, så jeg tror ikke mine innlegg har vært til bry for noen enda.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av KydeX »

Les reglene, så vet du hva du har å forholde deg til. Man får advarsler før man blir kastet ut.

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

RoJo skrev:
lazyboy skrev:
RoJo skrev:Det er frivillig å være en del av miljøet på MCsiden og det er opp til den enkelte å være medlem eller å ikke være medlem, men når en melder seg inn, så godtar en at retningslinjene lagt ned av Adm skal følges og da bør slike diskusjoner som dette være unødvendige. Moderatorer må til, og alle aksjoner kan ikke være underlagt offentlig debatt, og i denne saken gjelder det en person som tidligere har blitt kastet ut flere ganger fra flere fora og da bør en kanskje tro at det ikke er helt uten grunn.
En annen ting er at om dette er et problem for enkelte medlemer, så finnes det sikkert andre nettbaserte miljø der de kanskje finner seg bedre tilrette.
Ellers så støtter jeg han som oppfordret til å bruke tiden til kjøre MC i stedet for å kverulere på nettet. :D

Kastet ut flere ganger fra forskjellige forum? Hvor i alle dager har du dette fra.
Han er vel heller kastet ut herifra grunnet noe som ingen av oss som er daglig innom (sånn som jeg forstår det )Har lest
Har iallefall tilgode og se noen av brukerne refererer til et eller flere innlegg som er av alvorlig art.
KliffArne har blitt kastet ut fra Bike forumet etter en del ganske "kvasse" innlegg.
Er Bike forumet "flere forum" :scratch ? Eller er det slik at du nå enkelt kan overdrive litt negativ omtale om en person som er utestengt, og følgelig ikke kan svare for seg?

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Dortmunder »

Jeg tror vi bør ta en skritt tilbake og roe oss ned nå... blir litt amper her ...

For dere som lurer hvordan dere skal oppføre dere for å ikke bli kastet ut her: bruk sunn bondevett ... kommer man mot grensen blir man tilsnakket ... er man uenig i det er det lov å melde seg ut. Jeg synes nå at det er helt enkelt.
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

KydeX skrev:Les reglene, så vet du hva du har å forholde deg til. Man får advarsler før man blir kastet ut.
Har du lest postene fra Juleniss1? Det i alle fall ikke jeg forstår er hva som er årsaken til utestengelsen, siden jeg ikke ser noen overtramp som tilsier en slik reaksjon. Har du funnet noe?

Man får advarsel før utestengelse hevder moderatorer, slik at man har mulighet til å korrigere adferden:
Carpa skrev:Jeg har bare lyst til å utdype at forumledelsen her inne ikke stenger medlemmer ute pga en eller to frekke kommentarer, det skal mer til en som så. Og vi vil alltid og uten unntak begynne med å advare medlemmet slik at denne kan få tid til å revurdere sin væremåte, før en eventuell utestengelse finner sted.
Det er jo et bra prinsipp, om det hadde fungert på den måten:
Juleniss1/Kawasaki/KliffArne skrev: … Det ligger også to innkommende PM'er der,begge fra AJ. De kom med ca 2 timers mellomrom. Skulle akkurat til å svare på den første,da nummer to poppet inn. Nummer to var nådestøtet,og innen jeg rakk å sende svaret så var det snipp-snapp-snute. ...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Og denne lå i innboksen min i går kveld:
Juleniss1/Kawasaki/KliffArne skrev: God kveld igjen.

Skal ikke si mye her jeg,men vil takke for at det i det minste er noen som tror på "min historie". Jeg forstår at enkelte kan tro at jeg farer med løgn,og at stygge ting kan være utvekslet PM. Nå er det sånn at jeg har ingen mulighet for å bevise at jeg snakker sant, men Moderatorene eller eventuelle andre som har mottatt noe fra meg har mulighet for å bevise om jeg lyver. Og det sier jeg at de skal føle seg fri til å gjøre.
Ingenting kan bli styggere enn den måten jeg ble utestengt på,"snipp" og null sjanse til å forsvare meg. Og så etterpå hentyder at det er mere i dette enn det som er åpent på forumet. Jeg tror ikke de er ondskapsfulle,men det føles sånn.
Nå er det ikke sånn at det ikke finnes et liv etter Mcsiden,så det går nok bra.

Ha en fortsatt god sommer,kom dere ut å kjøre i finværet.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Låst