Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av knutk »

Som en nyskjerrig person med ulike interesser deltar jeg i ulike forum.
Når det gjelder administratorenes rolle og væremåte stiller dette forum i en særklasse i forhold til de andre forum jeg deltar i.

Jeg vet ikke hva som er sagt og skrevet i PM i denne konkrete sak. Men uansett hva som er sagt, fremgangsmåten til admingruppen har bidratt til diverse konspirasjonsteorier og spekulasjoner om alternerende motiv.
Admingruppens svar har heller ikke bidratt nevneverdig til å dempe gemyttene.

Sagt er sagt, og gjort er gjort. Om jeg skulle komme med et konstruktivt forslag ville det være at de med admin rolle kanskje kunne en adoptere fremgangsmetodene i de fleste andre forum, hvor admin personer bryter inn i hvert enkelt innlegg de finner uakseptabelt, og åpent påpeker urimeligheten i innlegget.

Siden de ferreste egentlig ønsker å fornerme andre medlemmer i forumet (man har bare ulike måter å ordlegge seg på, enkelte mer fargerikt enn andre uten at det er vondt ment) bidrar foreslåtte metode til at alle forumets brukere skjønner hva som ikke blir akseptert, og innleggets opphav får en mulighet til å korrigere språkbruken.

Nå har ikke admingruppen til nå fremstått som særlig villige til å lytte til andre (men det kan være meg som misforstår).
Dog tror jeg ikke admingruppen i dette forum er en gjeng med surpomper som ikke tåler tilsnakk, selv om de blir fremstilt slik. Det skumle med slike fremstillinger er dog at når tanken først blir sådd er den vond å dempe, så jeg tror admingruppen står seg på å ta kritikken på alvor i stedet for den heller umodne holdningen hvor "jeg bestemmer så jeg gjør hva jeg vil".

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av erikh »

Snikendeugle skrev:Det finnes flere norske mc forum om folk skal være så foirbainnja misfornøyde. Just saying.
Hehe, det jeg også tenkte, det er ganske frivillig å være her egentlig.. Og lurer litt på hvorfor folk bryr seg, hvis han var frekk og spydig eller hva det var, og moderatorene mener han ikke passer inn, så er de i sin fulle rett til å gjøre det, uten å informere Gud og hvermann om dette :P :p
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Epylypzon »

Etter å ha lest igjennom de 6 sidene med innlegg av Juleniss1 kan jeg ikke skjønne at det kvalifiserer til utstengelse.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Kenny_85 »

La meg få understreke at det er svarene i denne tråden som jeg oppfatter som arrogante fra administratorenes side. Ellers på forumet oppfatter jeg dem som en trivelig gjeng :thumleft

@Snikendeugle: Er det ikke bedre å ta en diskusjon på hvordan ting gjøres når en blir uenige? Er dumt om folk skal spres utover det vide internettet fordi en ikke er enige i hver eneste sak. Må jo være bedre at forumet vokser og at folk føler seg rettferdig behandlet. Er ikke så interessant om forumet skal bestå av en håndfull medlemmer som sitter og er enige hele dagen.

Det blir jo administratorene som har siste ord uansett, så da synes jeg det bare er rimelig at de kommer med svar når det stilles spørsmål det er god grunn til å spørre.

Forslaget som Knutk kommer med er jo praktisert andre steder og fungerer godt der, burde sikkert fungere her også.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

Denne saken viser bare at det er godt jeg nå prioriterer min tid til andre ting en MC-siden :-) Stikker nå bare innom av og til, for ikke å få høyere blodtrykk. Må tenke på helsa vet dere :-)

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Godtvoksen skrev:Denne saken viser bare at det er godt jeg nå prioriterer min tid til andre ting en MC-siden :-) Stikker nå bare innom av og til, for ikke å få høyere blodtrykk. Må tenke på helsa vet dere :-)
Vi er nok flere som vurderer om vi skal orke å legge ned noe tid her ja, ser at "pelsen" også er i tenkeboksen. Han er en av de jeg regner som de mest kompetent her inne på mc.
pelsen skrev:juleniss1 er ikke et forumtroll
Den eller de moderatorene som er blitt tråkket på tærne av juleniss1 kan jo stille sin jobb ledig, det er ikke noe demokrati her, men hvis sånne som meg skal fortsette å være på forumet bør moderatorgjengen endres :twisted
Du er nok ikke alene om tanken på å gjøre noe annet enn å bruke tid her inne, det finnes andre forum man kan bruke tiden sin på. Eller kanskje man rett og slett skal logge av nettet for en periode, og heller bruke tiden på egne prosjekter? :-)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av biker7 »

mortenolb skrev:Tankene mine har en tendens til å falle på at det vitner om mangel på begrunnelse når vi ikke får noen. Skal ikke påstå verken fra eller til, men i et tilfelle som dette, hvor det ikke er noen åpenbar grunn til at et medlem har blitt utestengt, så synes jeg det burde legges frem en slags begrunnelse for de som lurer. Noe annet skaper stor usikkerhet i hva som er greit og ikke her inne. Jeg har ikke lest alt Juleniss1 skrev, men det han skrev opplevde jeg på det "drøyeste" som at han satt noe på spissen. Opphetede diskusjoner bør være greit.

Jeg respekterer at ledelsen ikke synes at alle utestengelser skal være en offentlig affære her inne, for det kan bli rot og styr, men akkurat i dette tilfellet tror jeg det ville vært best for alle om noen i det minste skrev en slags forklaring, om ikke i detalj så hvertfall noe vi kan forstå.
Godt skrevet. Akkurat mine tanker også..

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av tagesk »

ole m. skrev: Det er ikke verre enn at man leser gjennom postene som Juleniss1 har skrevet, så kan man selv gjøre seg opp en mening om det kvalifiserer til utestengning. Har du forsøkt det, tagesk? Om ja, hva er det som er for drøyt, hva er grunnlaget for utkastelse?

Det er det jeg ønsker å vite, det er vel ikke så vanskelig å skjønne?
Kanskje er det slik at meldingene som ble for drøye, de er borte (slettet).
Kanskje er det slik at det som ble for drøyt, det er sendt i PM.
kanskje er det slik at det i tillegg er sendt eposter utenfor systemet.

Det jeg ikke forstår, er hva du har med dette å gjøre?
Eller riktigere: Hva er det du vil oppnå?
At Sjefene diskuterer Julenissens oppførsel med deg?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av tagesk »

knutk skrev: Sagt er sagt, og gjort er gjort. Om jeg skulle komme med et konstruktivt forslag ville det være at de med admin rolle kanskje kunne en adoptere fremgangsmetodene i de fleste andre forum, hvor admin personer bryter inn i hvert enkelt innlegg de finner uakseptabelt, og åpent påpeker urimeligheten i innlegget.
Borte på ADVrider.com (med 180.000 medlemmer) er moderatorene nådeløse: Skriver du noe du ikke burde ha skrevet blir innlegget umiddelbart fjernet og du får en PM i posten om at det er gjort, og hvorfor. Det diskuteres absolutt ikke offentlig!
Neste gang du går over streken blir innlegget fjernet og du blir utestengt i tre måneder.
Forresten: Gjelder også om man gjengir en PM.

Poenget er jo at ting som ikke egner seg, det egner seg ikke mer om Moderatorene starter en dikusjon om saken.

Videre, på ADVrider blir får du tilsvarende advarsel om du klager over at andre har blitt utestengt.
Det har du rett og slett ingenting med.

[TaSk]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

tagesk skrev:
Borte på ADVrider.com (med 180.000 medlemmer) er moderatorene nådeløse: Skriver du noe du ikke burde ha skrevet blir innlegget umiddelbart fjernet og du får en PM i posten om at det er gjort, og hvorfor. Det diskuteres absolutt ikke offentlig!
Neste gang du går over streken blir innlegget fjernet og du blir utestengt i tre måneder.
Forresten: Gjelder også om man gjengir en PM.
Er det et slikt forum vi ønsker oss?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av jhn »

tagesk skrev:
ole m. skrev: Det er ikke verre enn at man leser gjennom postene som Juleniss1 har skrevet, så kan man selv gjøre seg opp en mening om det kvalifiserer til utestengning. Har du forsøkt det, tagesk? Om ja, hva er det som er for drøyt, hva er grunnlaget for utkastelse?

Det er det jeg ønsker å vite, det er vel ikke så vanskelig å skjønne?
Kanskje er det slik at meldingene som ble for drøye, de er borte (slettet).
Kanskje er det slik at det som ble for drøyt, det er sendt i PM.
kanskje er det slik at det i tillegg er sendt eposter utenfor systemet.

Det jeg ikke forstår, er hva du har med dette å gjøre?
Eller riktigere: Hva er det du vil oppnå?
At Sjefene diskuterer Julenissens oppførsel med deg?

[TaSK]
Ja, kanskje, men juleniss1 sier at det ikke er tilfellet, men at alt han har skrevet kan leses i det åpne forum.
Det som flere ønsker å oppnå er en viss takhøyde, og en liten forståelse av hva som godtas, og ikke.
Man har jo sett grovere innlegg fra medlemmer som fremdeles er her inne

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Epylypzon »

Grunnen til at jeg er nysgjerrig er at jeg ikke klarer å se noen overtramp.
Kanskje jeg en dag selv blir utestengt uten at jeg skjønner noen ting.
Ja, jeg har lest reglene. Og spesielt de det ble referert til med utestengelsen av Juleniss1
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Jarle »

Godtvoksen skrev:
tagesk skrev:
Borte på ADVrider.com (med 180.000 medlemmer) er moderatorene nådeløse: Skriver du noe du ikke burde ha skrevet blir innlegget umiddelbart fjernet og du får en PM i posten om at det er gjort, og hvorfor. Det diskuteres absolutt ikke offentlig!
Neste gang du går over streken blir innlegget fjernet og du blir utestengt i tre måneder.
Forresten: Gjelder også om man gjengir en PM.
Er det et slikt forum vi ønsker oss?
Så lenge det opprettholdes konsekvent tror jeg det er det eneste som kan fungere.
Er man ikke fornøyd kan man finne seg ett annet forum eller ta jobben mer å starte ett selv.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

tagesk skrev:
ole m. skrev: Det er ikke verre enn at man leser gjennom postene som Juleniss1 har skrevet, så kan man selv gjøre seg opp en mening om det kvalifiserer til utestengning. Har du forsøkt det, tagesk? Om ja, hva er det som er for drøyt, hva er grunnlaget for utkastelse?

Det er det jeg ønsker å vite, det er vel ikke så vanskelig å skjønne?
Kanskje er det slik at meldingene som ble for drøye, de er borte (slettet).
Kanskje er det slik at det som ble for drøyt, det er sendt i PM.
kanskje er det slik at det i tillegg er sendt eposter utenfor systemet.

Det jeg ikke forstår, er hva du har med dette å gjøre?
Eller riktigere: Hva er det du vil oppnå?
At Sjefene diskuterer Julenissens oppførsel med deg?

[TaSK]
Hva er det du bygger dine mistanker og antagelser på? Kanskje er det slik at brukeren Juleniss1 snakker sant, og at han hverken har sendt pm eller e-post til andre som tilsier en slik reaksjon? Jeg velger å tro på det han sier. Enkelte her spekulerer i om det er noen grunn til at administrator og moderatorer velger å forholde seg tause. Har de kastet ut en bruker på tynt grunnlag?

Hva har jeg med dette å gjøre? Jeg bryr meg om urettferdig behandling, og forventer at folk behandles med respekt. Mener du det er galt å reagere på ting man er uenig i? Skal man bare sitte stille og godta det som administrator og moderatorer på dette forumet bestemmer uten videre, når man ser at avgjørelser ikke er riktige? Du må gjerne stilltiende akseptere urett, det er et valg hver enkelt må ta. Jeg aksepterer det ikke.

Det jeg vil oppnå er, fortsatt det samme, å få frem grunnlaget for utestengelsen. Grunnen til dette er et jeg ikke kan se noe som tilsier en slik reaksjon mot denne brukeren. Jeg vil også ha en rettferdig behandling av alle, etter kriterier vi kan forstå.

Jeg skjønner at generelt er ikke utestengelser noe man begrunner offentlig på forumet, men i dette tilfellet synes saken såpass spesiell at jeg mener det er riktig å gjøre det. Brukeren Juleniss1 har også godkjent at pm offentliggjøres, så det bør ikke være noen hindringer for det fra den kanten.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Godtvoksen

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Godtvoksen »

tagesk skrev: Det jeg ikke forstår, er hva du har med dette å gjøre?
Ole M kan sikkert svare for seg selv, men jeg fikk så lyst å minne om Arnulf Øverlands ord:
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!

Låst