Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av pelsen »

juleniss1 er ikke et forumtroll
Den eller de moderatorene som er blitt tråkket på tærne av juleniss1 kan jo stille sin jobb ledig, det er ikke noe demokrati her, men hvis sånne som meg skal fortsette å være på forumet bør moderatorgjengen endres :twisted

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av JK95 »

Hva moderatorer og administrator blir enige om, legger jeg meg lite borti, og hvis de er enige i at en bruker har gjort noe som tilsvarer å gå over streken, så har sikkert vedkommende gjort det. Jeg har ihvertfall alltid trivdes her på forumet, og synes de som styrer gjør et meget godt arbeid for å skape trivsel.

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Carpa skrev:Om juleniss1 ønsker å tro at kommentarene vedr hvite t-shirts og hageslange ene og alene var årsaken til utestengelse så får han gjerne tro det. Og om han trenger noen å legge skylda på så får han gjerne gjøre det, greit at noen ande en AJ kan fungere som punchingball innimellom. Hva jeg har sagt/ikke sagt og hva jeg har reagert/ikke reagert på er ikke en sak for det åpne forum!
Carpa da, her går du rett i selvforsvar, uten at det er noe som helst grunnlag for det. Om du leser det Juleniss1 sier en gang til, så ser du at han kommer med en unnskyldning til deg for fleipen rundt det med den hvite t-skjorta. Hvordan du leser at han trenger noen å legge skylda på forstår jeg rett og slett ikke, det er da ikke noe han skriver som gir grunnlag for en slik konklusjon?

Brukeren Juleniss1 har godkjent at alle pm som er sendt kan offentliggjøres. Jeg synes dere bør legge ut årsaken til utestengningen, det tror jeg alle her er tjent med.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av lazyboy »

Kan ikke fatte at Juleniss1 har skrevet noe som kvalifiserer til utestengelse.
Ser ut som om noen leser hans innlegg som fanden leser bibelen.
Det lar seg faktisk gjøre og se ting med litt glimt i øyet


Er denne utestengelsen permanent eller er han velkommen tilbake etter en karantene tid?

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Dexter »

Diskuter gjerne det prinsipielle, men denne saken er avsluttet fra vår side.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Snikendeugle »

ole m. skrev:Har nettopp fått følgende meldin (beklageligvis forsvinner avsnittene når jeg kopierer inn via mobilen):

God kveld,godtfolk. 
Føler for å presisere et par ting her,da jeg ser at responsen på denne tråden tenderer til antagelser og ymtinger om at det har foregått ting i kulissene som rettferdigjør utestengelse. Det er prisverdig av Forumledelsen at de ikke bretter PM'ene til medlemmer ut på åpent Forum,men i dette tilfellet gir jeg dem full aksept på at det gjøres. De som i såfall sitter og venter på alt grumset som faller ut,vil bli veldig skuffet. Hvis jeg husker riktig så har jeg sendt PM til 2 eller 3 stykker,og innholdet gjelder utelukkende spørsmål angående GS'en som jeg hentet meg.Ganske sivilisert,som jeg husker det. Det ligger også to innkommende PM'er der,begge fra AJ. De kom med ca 2 timers mellomrom. Skulle akkurat til å svare på den første,da nummer to poppet inn. Nummer to var nådestøtet,og innen jeg rakk å sende svaret så var det snipp-snapp-snute. Jeg har fotografisk minne,så jeg husker nøyaktig hva som stod i begge meldingene. Som sagt,ingenting i min PM-boks er jeg redd for at dere får se,be my guest. Vil dere dømme meg så ligger alt jeg har skrevet som både "Kawasaki" og "Juleniss1" på det åpne forumet,dette blir også reflektert i de 2 PM'ene fra AJ. Honnør til Forumledelsen for at de var så skarpsynte at de allerede i første posten min som "Juleniss1" klarte å avsløre at det var den tidligere "Kawasaki" som stakk innom. Men helt ærlig så var det ikke min intensjon å prøve å skjule det heller,jeg bare laget profilen i hui og hast fordi jeg fikk et spontant innfall om at den flotte GS'en på Finn hadde passet fint i min garasje.Og jeg ville spørre litt rundt om denne til forumets BMW-kjennere,før jeg gjorde noe dumt. Det eneste i det som ligger i begrunnelsen til AJ som jeg tar til meg,er at jeg jeg lagde litt ablegøyer med Carpa og hvite t-skjorter.Hvis du Carpa tok det så ille opp at du ønsket meg fjernet,så beklager jeg det. Trodde du hadde bein i nesen til såpass,i det minste kunne du ha droppet meg en PM om det så hadde det ordnet seg.  Juleniss1/Kawasaki/KliffArne
Han har fotografisk minne (dette er også samme fyren som er for god på sykkel til å havne i ulykke :)), men sier ikke noe om PM'ene han fikk om den eventuelle grunnen.. Why?
Sorry, men denne siterte posten hans gir ikke noe grunnlag på godt eller vondt til å eventuelt forsvare en utestenging, sålenge han holder infoen til seg selv.

Jeg er ihvertfall helt enig med moderatorteamet om grunn til utestenging var på grunnlag av "kvalmende" oppførsel. Men det er slik jeg tolket det (på grunnlag av de seneste postene hans). Minner mye om f650gs/Andreas (eller hva brukeren het) sin "diskusjon" under utestenging, ser helt klart likhetene med oppførsel/utestenging
Sist redigert av Snikendeugle den 25 jul 2013, 11:52, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Duville »

Snikendeugle skrev:
ole m. skrev:Har nettopp fått følgende meldin (beklageligvis forsvinner avsnittene når jeg kopierer inn via mobilen):

God kveld,godtfolk. 
Føler for å presisere et par ting her,da jeg ser at responsen på denne tråden tenderer til antagelser og ymtinger om at det har foregått ting i kulissene som rettferdigjør utestengelse. Det er prisverdig av Forumledelsen at de ikke bretter PM'ene til medlemmer ut på åpent Forum,men i dette tilfellet gir jeg dem full aksept på at det gjøres. De som i såfall sitter og venter på alt grumset som faller ut,vil bli veldig skuffet. Hvis jeg husker riktig så har jeg sendt PM til 2 eller 3 stykker,og innholdet gjelder utelukkende spørsmål angående GS'en som jeg hentet meg.Ganske sivilisert,som jeg husker det. Det ligger også to innkommende PM'er der,begge fra AJ. De kom med ca 2 timers mellomrom. Skulle akkurat til å svare på den første,da nummer to poppet inn. Nummer to var nådestøtet,og innen jeg rakk å sende svaret så var det snipp-snapp-snute. Jeg har fotografisk minne,så jeg husker nøyaktig hva som stod i begge meldingene. Som sagt,ingenting i min PM-boks er jeg redd for at dere får se,be my guest. Vil dere dømme meg så ligger alt jeg har skrevet som både "Kawasaki" og "Juleniss1" på det åpne forumet,dette blir også reflektert i de 2 PM'ene fra AJ. Honnør til Forumledelsen for at de var så skarpsynte at de allerede i første posten min som "Juleniss1" klarte å avsløre at det var den tidligere "Kawasaki" som stakk innom. Men helt ærlig så var det ikke min intensjon å prøve å skjule det heller,jeg bare laget profilen i hui og hast fordi jeg fikk et spontant innfall om at den flotte GS'en på Finn hadde passet fint i min garasje.Og jeg ville spørre litt rundt om denne til forumets BMW-kjennere,før jeg gjorde noe dumt. Det eneste i det som ligger i begrunnelsen til AJ som jeg tar til meg,er at jeg jeg lagde litt ablegøyer med Carpa og hvite t-skjorter.Hvis du Carpa tok det så ille opp at du ønsket meg fjernet,så beklager jeg det. Trodde du hadde bein i nesen til såpass,i det minste kunne du ha droppet meg en PM om det så hadde det ordnet seg.  Juleniss1/Kawasaki/KliffArne
Han har fotografisk minne (dette er også samme fyren som er for god på sykkel til å havne i ulykke :)), men sier ikke noe om PM'ene han fikk om den eventuelle grunnen.. Why?
Sorry, men denne siterte posten hans gir ikke noe grunnlag på godt eller vondt til å eventuelt forsvare en utestenging, sålenge han holder infoen til seg selv.

Jeg er ihvertfall helt enig med moderatorteamet om grunn til utestenging var på grunnlag av "kvalmende" oppførsel. Men det er slik jeg tolket det.
Når han er utestengt så mister han vel også alle muligheter for å finne PMer som måtte ligge i boksen sin - ganske enkelt fordi han har mistet tilgangen til egen konto. Vanskelig å legge frem noen dokumentasjon da.

Brukeravatar
erikh
Innlegg: 156
Registrert: 16 jun 2013, 18:38
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av erikh »

TomB skrev:Nå kan vel adm og moderatorer gjøre akkurat som dem ønsker. Adm eier jo sia, så han trenger ikke å forsvare noe som helst.
Av og til kunne det kanskje være greit at adm ikke uttaler seg, har en tendens til å bli arrogante svar.
Nå kjenner ikke jeg adm personlig, så kanskje jeg oppfatter han feil.
Godt poeng.. Det at AJ i det hele tatt gidder å drifte siden har vell også litt å si..

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 4 Beta
erik

Kawasaki ZX6R 2000
link til tråden min

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av tagesk »

ole m. skrev:Det er da ingen her som snakker om demokrati heller, vi vil bare ha en rettferdig behandling av alle, etter kriterier vi forstår.
Hva er det som gjør at du antar at Julenissen ikke har fått en rettferdig behandling?
Han har gjort noe som er for drøyt, og blitt kastet ut.
Er ikke det rettferdig?

I tillegg sier Sjefene at det er ikke én mann (eller dame) som i nattens mulm og mørke kastet seg over ham; de har snakket om det og er enige om at dette er for drøyt.

Jeg forstår ikke hva du ønsker.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Kenny_85 »

Er såpass fersk her at jeg burde kanskje gå litt stille i gangen, men likevel.
Greit at forumet styres etter eiers og administratorerenes regler, men enhver luring kan sette opp og drifte et forum. Og det er medlemsmassen som avgjør kvaliteten og innholdet på forumet. Så da synes jeg ikke det er urimelig at forumets medlemmer får innsyn i hvordan det styres og dømmes.

Internet er et snedig medium og her møtes folk fra alle lag, med forskjellige måter å uttrykke seg på. Da er det ikke rart at det blir litt gnisninger nå og da. En burde også da tåle at andre stiller spørsmål eller kommer med kommentarer om innlegg, selv om det er admin sine.

Det er godt mulig at Juleniss1 er en tulling, men slik jeg har oppfattet det, blir han kastet ut fordi han går mot strømmen og harselerer litt med administratorene. Såpass burde tåles. Og når svarene fra administratorene er så unnvikende og arrogante, minner det hele om en slags internett-facisme.

Jeg tror alle setter stor pris på arbeidet og tiden administratorene bruker for at vi skal ha det trivelig her inne, men det blir for dumt at det ikke skal gå an å stille spørsmål ved hvordan ting styrers. At folk hives ut fordi de har en kvass måte å uttrykke seg på synes jeg er urimelig.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

tagesk skrev:
ole m. skrev:Det er da ingen her som snakker om demokrati heller, vi vil bare ha en rettferdig behandling av alle, etter kriterier vi forstår.
Hva er det som gjør at du antar at Julenissen ikke har fått en rettferdig behandling?
Han har gjort noe som er for drøyt, og blitt kastet ut.
Er ikke det rettferdig?

I tillegg sier Sjefene at det er ikke én mann (eller dame) som i nattens mulm og mørke kastet seg over ham; de har snakket om det og er enige om at dette er for drøyt.

Jeg forstår ikke hva du ønsker.

[TaSK]
Det er ikke verre enn at man leser gjennom postene som Juleniss1 har skrevet, så kan man selv gjøre seg opp en mening om det kvalifiserer til utestengning. Har du forsøkt det, tagesk? Om ja, hva er det som er for drøyt, hva er grunnlaget for utkastelse?

Det er det jeg ønsker å vite, det er vel ikke så vanskelig å skjønne?

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Kenny_85 skrev:Er såpass fersk her at jeg burde kanskje gå litt stille i gangen, men likevel.
Greit at forumet styres etter eiers og administratorerenes regler, men enhver luring kan sette opp og drifte et forum. Og det er medlemsmassen som avgjør kvaliteten og innholdet på forumet. Så da synes jeg ikke det er urimelig at forumets medlemmer får innsyn i hvordan det styres og dømmes.

Internet er et snedig medium og her møtes folk fra alle lag, med forskjellige måter å uttrykke seg på. Da er det ikke rart at det blir litt gnisninger nå og da. En burde også da tåle at andre stiller spørsmål eller kommer med kommentarer om innlegg, selv om det er admin sine.

Det er godt mulig at Juleniss1 er en tulling, men slik jeg har oppfattet det, blir han kastet ut fordi han går mot strømmen og harselerer litt med administratorene. Såpass burde tåles. Og når svarene fra administratorene er så unnvikende og arrogante, minner det hele om en slags internett-facisme.

Jeg tror alle setter stor pris på arbeidet og tiden administratorene bruker for at vi skal ha det trivelig her inne, men det blir for dumt at det ikke skal gå an å stille spørsmål ved hvordan ting styrers. At folk hives ut fordi de har en kvass måte å uttrykke seg på synes jeg er urimelig.
Mange gode poeng, og interessant at en bruker som registrerte seg så sent som i mai 2013 allerede har sett arrogansen til administrasjonen her.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av jhn »

Dexter skrev:Diskuter gjerne det prinsipielle, men denne saken er avsluttet fra vår side.
Det prinsipielle er vel at gaanske så mange mener at for å bli straffet bør man ha gjort noe galt, det er en del som ikke klarer å se hva galt juleniss1 har gjort. Et prinsip som det stadig snakkes om i det "sivile", er at en dom ikke bør stride i mot folks generelle rettsoppfatning.
Det anydes at det har foregått endel i kulissene som vi brukere ikke vet noe om, men juleniss1 sier jo at han ikke har hatt kontakt med noen via PM eller mail ... bortsett fra 2-3 ganger i forbindelse med kjøp av BMW'n.
Vi kan altså alle sammen lese alt han skrevet ... i følge han selv.
Det burde ikke være nok at 1-2 sarte sjeler synes juleniss1 er for ubehøvlet ... man kan ikke la de aller mest følsomme bestemme hvem som skal nyte godt av dette eminente selskapet
Hva er det som kunne ha foregått i kulissene som kan forsvare en utestengelse? Ingenting, i følge han selv. Lyver han, eller er det noen i forumledelsen som febrilsk prøver å rettferdiggjøre en litt forhastet utestengelse?
Spør du meg, så er det det siste .... men gjør du selvfølgelig ikke ...

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Dexter skrev:Diskuter gjerne det prinsipielle, men denne saken er avsluttet fra vår side.
Jeg har ikke vært forbannet tidligere her, men nå begynner jeg å kjenne det koker litt. For en feighet dere fremviser! For en arroganse!

Jeg håpet virkelig at noen av moderatorene hadde evne til å ta noen kloke avgjørelser her, men det ser ut til at jeg må revurdere det. At AJ opptrer som en arrogant enehersker på forumet her kjenner vel de fleste til. Han behandler folk som dritt, og gidder ikke engang ta seg bryet med å svare skikkelig. Den linja ser det ut til at flere av dere har begynt å følge også.

Og dette er ikke spesielt til deg Dexter, men til hele hurven av administratorer!

:evil :evil :evil

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Snikendeugle »

Det finnes flere norske mc forum om folk skal være så foirbainnja misfornøyde. Just saying.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Låst