Endringer i Bruksbetingelsene

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jodlevann »

jhn skrev:Dette ser jo bra ut ... kianskje litt dumt at det gikk så lang tid ... dette var jo foreslått på side 1 eller 2.
Du sier noe jhn - tid er relativt, men rabalderet startet 16/2 kl ca kl 10, med litt tid å summe seg på er ikke det så gale. Men det er jævlig korte lunter rundt om kring. Som skytebaser hadde de levd et farlig liv. :knegg

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av RuneMC »

Ser helt greit ut dette :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Intruder »

jodlevann skrev:
jhn skrev:Dette ser jo bra ut ... kianskje litt dumt at det gikk så lang tid ... dette var jo foreslått på side 1 eller 2.
Du sier noe jhn - tid er relativt, men rabalderet startet 16/2 kl ca kl 10, med litt tid å summe seg på er ikke det så gale. Men det er jævlig korte lunter rundt om kring. Som skytebaser hadde de levd et farlig liv. :knegg
Kjenner meg igjen som en slik skytebas av og til...men ikke helt ABB da... :prop: :ills :notlistening :~|
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Löwe
Innlegg: 42
Registrert: 13 mar 2012, 08:51
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
Sted: Siggerud, Akershus

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Löwe »

Jeg har bare observert denne prosessen "på avstand", da jeg ikke klarer å engasjere meg med så stor grad av passion at mine spede ytringer ville blitt hørt over den enorme støyen som ble skapt fra noen. Jeg sitter med en følelse av at mye mer kunne vært oppnådd med mer siviliserte innspill og gjennomtenkte ytringer. Jeg er fortsatt evig takknemlig for at noen er villig til å drive denne siden, og at det klimaet enkelte andre kunne skapt ville lett drevet min interesse vekk fra dette forumet. Dersom de få som tar driftsansvar i dette forumet slettet sin konto og la ned minnepinnen ville jeg blitt oppriktig lei meg.

Jeg håper at ikke nettrollene gjør sin entre her i dette forumet, de finnes i rikelig monn ellers i mange nettsamfunn med anonym innlogging. Og det er ikke hyggelig.

Forøvrig synes jeg ikke har det gått lang tid fra moderator-gruppen sin side - innspill, hvor gode de enn umiddelbart synes å være, skal også vurderes og fordøyes før de hensyntas. Noe jeg opplever de har gjort på en god måte.
Jeg er også glad jeg ikke har ansvaret for å lede noen av deltakerne her i hverdagen, da hadde jeg vært nervøs for å ytre ett eneste feil ord. Trolig er det PMS som gjør at man er så proppfull av undertrykt verbal aggresjon.

Da ruller livet videre....

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Hjernen »

Har fulgt denne tråden med til tider vantro over "kjeftbruk" FØR en avklaring kom
og med til tider en viss skepsis.
Har gjort som sikkert en del andre her, skal/skal ikke slette bilder og/eller profil.
Synes løsningen som Globe har nevnt er bra og ganske klar, det er vel også bortimot
det samme som sto før?

Vi er vel alle sammen på andre forum også, bare se hva som KAN stå der... (tenker ikke på Trygdeboka)

Der GIR du i enkelte tilfeller FRA deg rettigheten til bilder (et bilforum, gikk fort vekk derfra)!! :eh

Nå tjener heller ikke jeg penger på bildene mine så der gir jeg stort sett faen, er bare
nøye med hva og hvem jeg legger ut (er også lur nok til å spørre vedkommede)...

(Håper denne PMS-dritten kan gi seg snart slik at vi ikke starter en krig på et treff.... :[-o<



EDIT:
Ha en videre bra dag alle mann (og damer) og nyt sola (på østlandet i hvertfall) som varmer!!


:mc2 :yeyeye
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av ArcticTiger »

:-k Denna trån har jeg ikke fulgt med i, skjønnte først når jeg nå nettopp leste AJs logg at "noe" hadde skjedd her inne.
Er det nødvendig for meg å lese igjennom alle sidene i denne trån :scratch ?

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Geir »

ArcticTiger skrev::-k Denna trån har jeg ikke fulgt med i, skjønnte først når jeg nå nettopp leste AJs logg at "noe" hadde skjedd her inne.
Er det nødvendig for meg å lese igjennom alle sidene i denne trån :scratch ?
Nope, alt for mye støy å bla seg gjennom. Kortversjonen går som følger:

- Forumleiinga hadde notert seg en forespørsel om retningslinjer for bilder.
- Nye retningslinjer ble lagt ut.
- Noen (inkl. meg) like ikke lyden i de nye retningslinjene.
- Noen - både i ledergruppen og brukergruppen - tok av i argumentasjonen og det ble tendenser til utrivelige antydninger.
- Forumledelsen tok rev i seglene og redigerte retningslinje til en mer spiselig versjon. Se Globes post nederst på s. 10.
- Alt skulle være tilbake til normalen nå vil jeg tro.

:vs
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av ojda »

@A.T.JA!
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Chanten »

Og til alle som fortsatt tror at internett er en del av det "offentlige rom" i lovens forstand må lese seg opp litt!

Det har vært flere dommer der bloggere er blitt frikjent for drapstrusler fordi høyesterett mener at nettet ikke er en del av det offentlige rom...!

Ubrukelig spør du meg! :scratch

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av jodlevann »

Chanten skrev:Og til alle som fortsatt tror at internett er en del av det "offentlige rom" i lovens forstand må lese seg opp litt!

Det har vært flere dommer der bloggere er blitt frikjent for drapstrusler fordi høyesterett mener at nettet ikke er en del av det offentlige rom...!

Ubrukelig spør du meg! :scratch
Tja, hva er ubrukelig? Jussen er nå tydelig på at Internett er offentlig. Hele den forutgående diskusjonen gikk på opphavsrett til bilder man lastet opp. Det juridiske grunnlag på drittkastinga både frem og tilbake, var tuftet på relativt privat tolkning av hva som er gjeldende rett.

Uansett, og nok en gang: når vi lagrer informasjon på et nettsted, gjør dette i praksis informasjonen tilgjengelig for alle som er tilknyttet nettverket. Åndsverkloven gir opphavsmannen enerett til kopiering og enerett til å gjøre det som er skapt tilgjengelig for allmennheten. I og med at Internett muliggjør disse handlingene, ved å produsere eksakte kopier og ved hurtige overføringer, oppstår opphavsrettsproblemstillinger ved bruk av internettet.

Brukeravatar
Chanten
Innlegg: 123
Registrert: 26 okt 2011, 16:22
Motorsykkelen din: Suzuki SFV650 Gladius 2009

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Chanten »

jodlevann skrev:
Chanten skrev:Og til alle som fortsatt tror at internett er en del av det "offentlige rom" i lovens forstand må lese seg opp litt!

Det har vært flere dommer der bloggere er blitt frikjent for drapstrusler fordi høyesterett mener at nettet ikke er en del av det offentlige rom...!

Ubrukelig spør du meg! :scratch
Tja, hva er ubrukelig? Jussen er nå tydelig på at Internett er offentlig. Hele den forutgående diskusjonen gikk på opphavsrett til bilder man lastet opp. Det juridiske grunnlag på drittkastinga både frem og tilbake, var tuftet på relativt privat tolkning av hva som er gjeldende rett.

Uansett, og nok en gang: når vi lagrer informasjon på et nettsted, gjør dette i pra ogsåksis inforsjonen tilgjengelig for alle som er tilknyttet nettverket. Åndsverkloven gir opphavsmannen enerett til kopiering og enerett til å gjøre det som er skapt tilgjengelig for allmennheten. I og med at Internett muliggjør disse handlingene, ved å produsere eksakte kopier og ved hurtige overføringer, oppstår opphavsrettsproblemstillinger ved bruk av internettet.
http://www.nored.no/Redaktoernyheter/Tr ... forfoelges" onclick="window.open(this.href);return false;

Og med det, kan vi legge den diskusjonen død :vs

Jeg hadde forresten årets første sykkeltur idag!!! Overlykkelig!! :prop:

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Sprint »

Det var jo bare lekkert Chanten :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av knutk »

Godtvoksen skrev:Jeg skal hilse fra joo hvor han på FB skriver følgende til meg:
Hvis du kommenterer i tråden så kan du jo nevne at jeg beklager at jeg ikke kan svare de PMene jeg fikk pga kjapp saksbehandling av sjefen
Med fare for å helle bensin på bålet.

Er joo fortsatt eksludert?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av Snikkeren »

Joo sin brukerkonto er fremdeles stengt etter eget ønske. Dersom han ønsker å åpne den igjen er han hjertelig velkommen til det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Endringer i Bruksbetingelsene

Legg inn av knutk »

Snikkeren skrev:Joo sin brukerkonto er fremdeles stengt etter eget ønske. Dersom han ønsker å åpne den igjen er han hjertelig velkommen til det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ok.
Skjønner.
Dere mottok altså en formell henvendelse om utmelding, og tilbudet om pause ble ikke akseptert.

Svar