MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev: Du trenger ikke å finne den rette veien eller noe sånt.
Ta eks en bane, vanlig veistrekning osv. Kjøre i fra betyr ikke førstemann over rett strekning på 2 km men førstemann fra A til B.

Må være meg som leser feil her da. Så ut som det var det det sto her. Raskest mellom a til b
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av LordShaft »

Når det kommer til smalhet vet jeg ikke helt hva jeg skal si angående dette forumet.
Det er hvertfall liten tvil om at det er mye aktivitet og mennesker med ekstremt mye kunnskap som frekventerer dette forumet.
Jeg selv har vært veldig aktiv på mc-forumet og vært innom her ofere enn jeg har skrevet.

Jeg oppfatter ofte mcsiden som litt "gutteklubb", mye interne diskusjoner som kan være litt vanskelig for utenforstående å forstå. Men slik blir det ofte når en kjerne møtes og drar mye på tur ilag. Vi hadde litt av dette på mc-forumet også. Som desverre har mistet mye medlemmer pga nedetid. Det skal også sies at vinterhalvåret er mye mer preget av "stillhet" enn i sesongen :-)

Jeg har alltid blitt godt tatt imot her inne (føler jeg hvertfall) og bruker forumet aktivt til å holde meg orientert på enkelte ting. Men jeg får aldri helt den "føler meg hjemme" følelsen, som kanskje hindrer meg litt fra å skrive så mye i de forskjellige trådene. Vet også om flere som føler det litt på samme måten.
Jeg har også mye større interesse for å prate i tråder som angår syklene som jeg selv har erfaring med eller har en forkjærlighet til.

Jeg mener Mcsiden er et bra forum som mc miljøet i norge har mye igjen for :-)

Mvh
-Shaft-

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av L-NA »

Da ser det ut til att vi er tilbake hvor det hele startet, og jeg tror både bredde og takhøyde har vert grundig debattert, testet og utprøvd. Her har vert mye saklig, "Pøslsevev" og litt om "hvem som har sterkest pappa" diskusjon. Tak høyden har vert stor, og Moderdatorenne har vert på plass når det skulle. Jeg skriver litt, og leser mye her inne, velger selv hva jeg vil ta del i, og klikker" vekk det jeg ikke interesserer meg i, eller ikke finner underholdende. Spesielt så liker jeg når jeg kan lese om andre sykler, men også om min egen. Og diskutere tekniske og praktiske erfaringer og råd. Men også fortellinger om turer, skryt av egne sykler osv. Dette med å lese den "vanlige mann" sin oppfatning av en sykkel, og ikke bare tester i blader og magasiner, liker jeg spesielt godt. Og kunne gjerne tenke meg mer av denne informasjonen.. det er lov å fortelle hvorfor du har akkurat den sykkelen du har. Du har tross alt valgt nettopp denne. Men litt rom for "pølse vev og Pappa diskusjoner" Det er det , og det må vi ha.

Så på spørsmålet som innledet denne debatten om "pølser og sterke pappaer".
Er MCsiden.no et smalt forum? Så mener jeg mener. Nei!

Takker for et bra Forum. ;-)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av joo »

LordShaft skrev: Jeg har også mye større interesse for å prate i tråder som angår syklene som jeg selv har erfaring med eller har en forkjærlighet til.
Ja, er helt naturlig det. Sånn er nok vi alle. Det som ligger egne interesser nærmest er nettopp det.
Men istf å la "noen" kuppe siden burde flere komme med mer om andre saker enn det som er in for øyeblikket. Nu er det i hvert fall ikke 90% TDM-snakk her inne :lol
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev: Jeg har alltid blitt godt tatt imot her inne (føler jeg hvertfall) og bruker forumet aktivt til å holde meg orientert på enkelte ting. Men jeg får aldri helt den "føler meg hjemme" følelsen, som kanskje hindrer meg litt fra å skrive så mye i de forskjellige trådene. Vet også om flere som føler det litt på samme måten.
Jeg har også mye større interesse for å prate i tråder som angår syklene som jeg selv har erfaring med eller har en forkjærlighet til.

Jeg mener Mcsiden er et bra forum som mc miljøet i norge har mye igjen for :-)

Mvh
-Shaft-
Heisan Lordshaft :vs
Hyggelig å se deg innom her igjen. Lenge siden sist... ;-)

Bare kort om "føler meg hjemme" følelsen: jeg tenker at for å få den bør man nok delta mer aktivt her inne. Ikke minst være med på å legge an tonen. Ikke dermed sagt at man "skriver andre etter munnen", for å si det sånn, men finner sin egen "stemme", som det heter blant oss som har skriving som jobb... ;-)
Så lenge man viser alminnelig respekt og anerkjennnelse for andre og ytrer seg på en måte som ikke er støtende og ondsinnet, så tror jeg nok man kan finne seg til rette her inne.

Men så er det også slik at alle kan ikke føle seg hjemme over alt. Men likevel vil jeg si til de som tenker at de vil prøve å bli bedre kjent med MCsiden.no og folkene her inne, at det er verd å prøve. Bare å kaste seg ut i det! Tror de aller flere vil oppleve å bli godt tatt i mot :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av LordShaft »

Jeg er veldig enig i det du påpeker her AJ, å ja takk så mye for sist:-)
Jeg har enda tilgode å se folk som bare sitter på gjerdet å ikke deltar skal føle seg hjemme fra dag en:-)

Jeg selv kjenner godt til en del av brukerne her inne og hatt mye hyggelige diskusjoner. Selv representerer jeg plastrakett syklubben på Vestlandet og er forholdsvis godt kjent gjennom et annet forum, som dessverre er på randen til å dø helt ut. Noe jeg selv syns er veldig synd! Men det er ingen grunn til at vi ikke finner nye lokaler å baner til samhold å hyggelig prat:-)
Jeg blir nok å finne mye mere aktiv på denne fronten framover:-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev: Jeg blir nok å finne mye mere aktiv på denne fronten framover:-)
Hyggelig det! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Jeg kjenner meg litt igjen idet som Lordshaft skriver i det første innlegget sitt.
Ikke at jeg ikke føler meg hjemme, da hadde jeg aldri klort ned snart 2tusen innlegg, men har av og til hatt følelsen av at forumet har hatt en "indre krets" og oss andre.

Vel, jeg har bestemt meg for å ikke bry meg mer om det, har jo også selv fått noen
"Favorittforumister" etterhvert.
Og sånn er det jo ellers overalt, man er ikke like god kompis med alle.

Jeg har muligens sagt det før, men jeg synes diskusjonen i denne tråden har vært fin så langt,
der er mange som har sagt sin mening om både positive og negative sider av mc-siden uten
at folk har gått i skyttergrava med skarpladd våpen av den grunn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Relax »

Norge er et lite land , nesten alt i Norge er lite eller smått. Sett i den målestokken synes jeg ikke forumet er lite hverken i høyde eller bredde.
Det er mye ADV osv her og lite "skikkelige sykler" som cruisere osv :sk? ....men det er ikke forumets skyld, men ( eventuelt) deltagerne. Hvemsomhelst kan jo nårsomhelst lage en tråd om HD, cruisere, scooter's eller nesten hvasomhelst , og er det nok interesse for det ( er det nok slike lesere i Norge, eller her) så blir det lang, god tråd,,
SÅ.,,slik jeg ser det, mcsiden gir muligheten ,og folk gjør stort sett så godt de kan! ( men er ikke perfekte de heller!) .... men Norge kan være litt for lite for en og annen type sykkel og en og annen diskusjon,,

Mcsiden er godt i gang og i en åpen, god retning! :thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Hjernen »

Nå har jeg lest gjennom ca 10 sider med "svada" og hvis jeg ser bort i fra avsporingene så synes
jeg ikke mc-siden er et smalt forum, har dog ikke vært på noen andre norske forum, men har en gjesteprofil på NTV-forumet.
Har hatt gleden av å møte Bandittmannen både på Vindfjell og i arbeid, en trivelig kar. Møtte
også Mekkern og AT på Vindfjell og likte dem også, så jeg synes ikke at forumister eller forumet
er det noen vil kalle sneversynt. Alle har et favorittmerke både på bil og sykkel men det kjennetegner ikke personen synes jeg.
Kjører Honda'n pga godt kjøp og at jeg
kjente til motoren fra Revere (Skandinaviske modellen) som Elins Trafikkskole her i fjorden brukte, som bil har jeg de siste 15 åra
hatt Opel fordi jeg er fornøyd med merket og verkstedet i Larvik.
Et annet eksempel på at en ikke skal skue hunden på håra er vel hvor godt vi har tatt imot de med 125 sykkler her inne, så jeg gjentar:

SYNES IKKE MC-SIDEN ER ET SMALT FORUM!!!


God helg fra meg.
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Rottenikken »

Hjernen skrev:Nå har jeg lest gjennom ca 10 sider med "svada"
Syns ikke det, jeg har også lest endel i denne tråden og syns tvert imot at det er lite "svada". Det er uvanlig mange gode innlegg.

For meg er dette et bra forum der jeg stadig vekk er innom, skriver litt og leser mye.

Jompa traff "innertier" med denne tråden, han klarte å vekke opp mange halvsovende forumister :thumleft
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Hjernen »

Ikke tvil om at PMS råder her nei men avsporingen blei fort til "svada" for meg.
Men av en syk grunn koser jeg meg hver gang jeg logger meg på og leser slike tråder.
Hmmm..... Er det en psykolog her inne?? Tror jeg trenger en fort....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Joa, det er nok ganske bra høyde og bredde her inne. Det gjenspeiler seg ikke minst på de sykkla som folk kommer med på MCsiden-turene, her er allt fra 125-kubbikkere, plastrakketter, kråssere, krusere, stor-kubbikkere og gamle vetteran-drog i en salig blanding :vs
Og er det noen som syns det blir for enspora her inne, så er det jo bare å hive seg på knottan og synge ut!
Det nevnes at det er for lite Cruiser-prat her, da er det bare å starte en cruiser-tråd å fremheve cruiserns fortreffelighet :thumleft
En dorsk V-twin-Cuiser kan absolutt være en bra sykkel det, bare du snur Syllindra ut i fartsvinden :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ejs »

ArcticTiger skrev: :thumleft
En dorsk V-twin-Cuiser kan absolutt være en bra sykkel det, bare du snur Syllindra ut i fartsvinden :knegg
det er helt feil,,,motoren skal være på tvers =;
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Busa Trond »

Kan jo ikke si at dette er et smalt bilde. Gutta er mer enn fornøyd her :vs
På mc-siden treffet her var det alt fra nye Ducati, Kawa1400 XR400, XJ600 osv osv... og alle koste seg. Og som et av dem få forum i verden hadde Evike laget til mat til alle som ville komme. Dette er stort, og all honnør til henne som også er med på og gi oss alle som vill et bredt forum :thumleft

Bilde

Bilde

Svar