MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg er vel en av dem som har klaget. Men jeg føler meg litt missforstått. Jeg synes abselutt at ADV folket ikke skal slutte å skrive, heller ikke at det skryter for mye av sine egne sykkler. Ble bare litt lei når det ble påstått at de hadde bedre akselrasjonen sportstourere, raskere en en zzr1400, bedre i svinger en alt annet og kunne kjøre fra alle uten å bryte fartsgrenser og bedre på asfalt en alt annet.
Helt klart er ADV sykler flotte praktiske sykkler, men dette hørtes utrolig ut for meg. Er her inne jeg har skjønt hvaslags drittsykkel jeg har.
Er det noen som virkelig eier adventuresykler som påstår at disse syklene alltid har bedre aks enn alle sport-tourere , raskere enn ZZR1400 , bedre i svinger en alt annet ,kan kjøre fra alle uten å bryte fartsgrensene og bedre enn alt annet ? :O
Og er det noen av adventuresykkel-eiere som seriøst har fått deg til å tro at du har en drittsykkel ?
Dette må du vise meg for jeg mistenker at du både har misforstått og blitt misforstått :eh
Er sammendrag av mange påstander, postet her på forumet.
Ok , jeg skal ikke pirke mer :redface Hadde bare vært artig med noen eksempler på det du sier fordi jeg tror du har misforstått , men jeg lar det ligge om du vil.
Hadde egentlig skrevet et langt svar der jeg hadde klippet og limt inn fra andre poster. Men tror jeg skal la det ligge. Vi kan heller si at det var noe jeg tok ut av løse luften og ingen hadde noen gang sagt noe lignende.
Nå skal jeg forsøke å holde kjeft og ikke blande meg inn i flere diskusjoner.
Det er vel kanskje like greit ja ;-) Men det er litt kjedelig med utsagn som virker helt på jordet og man gjerne vil oppklare misforståelsen. Så kan man ikke oppklare fordi utsagnet kanskje er grunnløst.
Så klarte jeg ikke å holde helt kjeft. Flott at du og synes de virker helt på jordet, det var det som var poenget mitt hele tiden. Da er vi jo helt enig.
Skjønner ikke helt hvordan jeg har blitt dratt inn i denne diskusjonen, jeg som ikke finnes intresert i hva som går fortest eller kan svingest best eller noe som helst sånt. Hvemsomhelst må gjerne komme å kjøre fra meg. Jeg hadde sikkert stoppet for å ta et bilde underveis uansett. Jeg kommer til og med til å kjøre pent til høyre å slippe dere forbi når dere tar meg igjen. Og kommer ikke til å tenke over hvem som er sterkest. Så kan jeg fortsette å kjøre alene, det er tydligvis det beste.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av evike »

JohnnyTh skrev: Hvemsomhelst må gjerne komme å kjøre fra meg. Jeg hadde sikkert stoppet for å ta et bilde underveis uansett. Jeg kommer til og med til å kjøre pent til høyre å slippe dere forbi når dere tar meg igjen. Og kommer ikke til å tenke over hvem som er sterkest. Så kan jeg fortsette å kjøre alene, det er tydligvis det beste.
Hehe - som jeg skulle skrevet det selv. Har ingen anelse om hvor du bor, eller hvor du skal kjøre, men det høres ut som vi kunne tatt følge :mk
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev: Skjønner ikke helt hvordan jeg har blitt dratt inn i denne diskusjonen, jeg som ikke finnes intresert i hva som går fortest eller kan svingest best eller noe som helst sånt. Hvemsomhelst må gjerne komme å kjøre fra meg. Jeg hadde sikkert stoppet for å ta et bilde underveis uansett. Jeg kommer til og med til å kjøre pent til høyre å slippe dere forbi når dere tar meg igjen. Og kommer ikke til å tenke over hvem som er sterkest. Så kan jeg fortsette å kjøre alene, det er tydligvis det beste.
For å ta det siste først:
Som motorsyklister er vi vel på sett og vis utprega indiviualister; hiver oss på sykkelen og tar oss en tur dit veien fører oss.
Men samtidig er det også veldig trivelig å kjøre flere sammen. Tror mange som er blitt kjent her på MCsiden.no, kan skrive udner på dette.
Derfor håper jeg at MCsiden.no kan favne så bredt at også du, JohnnyTh, får lyst til å ble med på en eller flere av MCsidens fellesturer :thumleft .

Også vil jeg gjerne få fram at det det bør vel ikke være noe poeng å ovegå hverandre. Utfordre hverandre litt til å kanskje våge litt mer innafor det lovlige og akseptable bør kunne går an. Ikke minst for å øke trygghet- og mesteringsfølelsen. Som f.eks. svingkjøring, noe som er blitt diskutert tidligere her på forumet. Og hensikten må det aldri være tvil om, nemlig å gi gjøre hverandre mer trygge for økt kjøreglede!

Og de som søker de bortimot grensesprende utfordringene, har flotte baner å boltre seg på - både her i landet og i utlandet ;-)

Vel...
Det var i grunnen det jeg hadde lyst til å skrive etter å ha lest den del av posten til JohnnyTh som jeg har sitert ovenfor.

Så benytter jeg samtidig anledningen til å nevne at jeg synes det er flott at så mange er innom MCsideno.no og at det i all hovedsak er en god, saklig og etter min vurdering, inkluderende tone her inne.

Så vil ønske dere alle en god dag. Det er snart helg, folkens. Og det kjennes godt.
Bakpå og jeg skal møte flere MCsidister i Oslo denne helga. Det gleder vi oss til!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

evike skrev:
JohnnyTh skrev: Hvemsomhelst må gjerne komme å kjøre fra meg. Jeg hadde sikkert stoppet for å ta et bilde underveis uansett. Jeg kommer til og med til å kjøre pent til høyre å slippe dere forbi når dere tar meg igjen. Og kommer ikke til å tenke over hvem som er sterkest. Så kan jeg fortsette å kjøre alene, det er tydligvis det beste.
Hehe - som jeg skulle skrevet det selv. Har ingen anelse om hvor du bor, eller hvor du skal kjøre, men det høres ut som vi kunne tatt følge :mk
Det kunne vi helt sikkert. Skal du noen gang ned hit sør - helt sør- så får du si ifra, så skal jeg heller ta deg med å vise deg noen fine veier. Jeg hadde foresten en tippoldefar fra Stokke ;-) men det er en annen historie.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Godtvoksen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Godtvoksen »

JohnnyTh skrev: Skjønner ikke helt hvordan jeg har blitt dratt inn i denne diskusjonen, jeg som ikke finnes intresert i hva som går fortest eller kan svingest best eller noe som helst sånt. Hvemsomhelst må gjerne komme å kjøre fra meg. Jeg hadde sikkert stoppet for å ta et bilde underveis uansett. Jeg kommer til og med til å kjøre pent til høyre å slippe dere forbi når dere tar meg igjen. Og kommer ikke til å tenke over hvem som er sterkest. Så kan jeg fortsette å kjøre alene, det er tydligvis det beste.
Du behøver ikke kjøre alene. Du deler filosofien til oss i Kvinesdal. Så du er velkommen på felleskjøring fra torget på Liknes alle onsdager i sesongen..:-) De som vil være "tøffe" får bare kjøre fra oss..:-) Så ønsker i dem lykke til, og håper at de ikke får ødelagt noen sesong uten førerkort. :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Høres ut dom en plan. Må prøve å gå til dette i år.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Det har aldri handlet om at jeg kan kjøre fortere enn andre, eller at andre kjører fortere enn alle andre :knegg
Det handler om hva slags sykkel man kan ha det morro på, når noen sier at kun hk og cc er morsomt, så mener jeg at dem tar feil :[-(
Jeg syns svinger er morsom, mer enn å se på naturen :D
Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k


Jeg kjører litt på bane og syns det er morro :yeyeye ;e mer enn tur kjøring
Utrolig nok, kan jeg også kjøre tur med andre :hallo

Det jeg har kjørt på bane:
Diversion 900
Z750S
SV1000S
Bandit 1250
600RR
R1200GS
F800R

Har aldri hatt over 125hk, men hatt det morro med alle syklene :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

TomB skrev:Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k
Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvor ;-)

Og så det som står først, gjelder nok alle, ivertfall dei flest som har vore involvert i dina diskusjonen. Inkl deg og meg.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

TomB skrev: Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k

:prop:
Hvem i alle dager mener det?
Tror ikke det går ann å bli enig i dette med hk og ccm. Jeg prøvde en HD for en stund siden og den var klart under grensen min. Og den gikk ikke fort i svinger. Ikke på rettstrekk heller. Skulle heg kjøre forbi å måtte jeg ha mange hundre meter or å ha muligheten. Ganske sikker på at jeg skulle klart å holde følge med tursykkelen min.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Tom skrev:
TomB skrev:Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k
Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvor ;-)

Og så det som står først, gjelder nok alle, ivertfall dei flest som har vore involvert i dina diskusjonen. Inkl deg og meg.
Jeg har bare sett at en liten lett 250 var raskere en en 1400 fra A til B. Tror ikke vi fikk noe svar angående A=Hamburg og B=Munchen :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Tom skrev:
TomB skrev:Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k
Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvor ;-)

Og så det som står først, gjelder nok alle, ivertfall dei flest som har vore involvert i dina diskusjonen. Inkl deg og meg.
Tar du utfordringa TomB? Eg vedder ei øl på at du ikkje finner det :knegg

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Tom skrev:
TomB skrev:Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k
Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvor ;-)

Og så det som står først, gjelder nok alle, ivertfall dei flest som har vore involvert i dina diskusjonen. Inkl deg og meg.
Tar du utfordringa TomB? Eg vedder ei øl på at du ikkje finner det :knegg
Leter å leter men finner ikke :redface
Håper noen som er bedre i fysikk enn meg kan, forklare :redface


Noe har med vekt å gjøre ihvertfall, foreløpig så skylder jeg deg en øl :cheers
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

TomB skrev:
ZZR-Tom skrev:
ZZR-Tom skrev:
TomB skrev:Det er helt utrolig hvordan man bare vil misforstå :eh

Noen mener også at en stor "supersport tourer", kan man svinge like lett med som en 250, da begynner jeg å lure :-k
Har ei utfordring til deg....finn en plass der det er skrevet og då meiner eg med fullt alvor ;-)

Og så det som står først, gjelder nok alle, ivertfall dei flest som har vore involvert i dina diskusjonen. Inkl deg og meg.
Tar du utfordringa TomB? Eg vedder ei øl på at du ikkje finner det :knegg
Leter å leter men finner ikke :redface
Håper noen som er bedre i fysikk enn meg kan, forklare :redface


Noe har med vekt å gjøre ihvertfall, foreløpig så skylder jeg deg en øl :cheers
Kvitt eller dobbelt?
Eg vedder en tyrker shoot på at eg kan finne der det motsatte er skrevet og det av en super sportsturing eiger :P :p

KawaKjetil

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av KawaKjetil »

pelsen skrev:har man begynt å krangle om hva man krangler om?
Det er ikke så værst underholdning å skumme gjennom innleggene her :-)
:thumleft :lol

Svar