MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Uten å kunne legge frem tall som beviser min påstand, og uten å prøve å rakke ned på noen eller syklene deres påstår jeg
at MC-siden for det meste består av middelaldrende menn som kjører 2 og 3-cylindrede adventure-sykler.
Disse medlemmene kjører for det meste i lovlig fart, handler øl og kjøtt på ICA i Sverige og har dårlig stedsans, ettersom
mange bruker GPS.
Og..... ingenting galt i at adventure-folket både er skriveføre og har skrivekløe.

Jeg bare lurer på hvorfor de "tunge" touringkjørerne, shopperbyggerne, R-folket (med etpar unntak), sidevognskjørerne m.fl
er i ett merkbart mindretall, for ikke å si fraværende på dette forumet.

Har de sine egne forum som er mere interresante, eller passer dem bedre ?

Selv er jeg medlem av KZ-riders forum, som er "smalt" men veldig interresant og nyttig for meg. Og et veldig aktivt forum.
Har også kikket litt på etpar norske forumer, som f.eks HD-forumet og Z 1300 forumet.
Ingen av dem er vel akkurat hyperaktive, men jeg innbiller meg at de kan være like nyttige for sine medlemmer som KZ-riders er for meg.

Det har jo hendt at det har vært folk inne på forumet som ikke har hatt helt A4-meninger om hverken fartsgrenser, trafikkregler osv.
De har som oftest blitt satt ettertrykkelig på plass, og blitt borte etter ei kort stund.

Men tilbake til spørsmålet.
Er mc-siden det forumet jeg ganske uærbødig påstår i første avsnitt at det er, et ganske "smalt" forum med lav takhøyde ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

Lav takhøyde vil jeg ikke si at vi har her. Se bare på noen av diskusjonene som har gått denne PMS-perioden. Ingenting er blitt moderert der, og heller ingen advarsler gitt, så her vil jeg si at takhøyden er ganske stor.

At det er et overtall av brukerne som kjører adventuresykkel eller tursykkel har jeg ikke noe forklaring på. Her er alle hjertlig velkommen, fra R til custom.

Edit: Og det er jo ikke bare middelaldrede menn her. Vi har jo både 16 åringer og noen damer her. Og så meg da, som bare er 31. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JK95 »

Synes "takhøyden" er fin jeg :prf Vi har da noen med plastikkraketter her, Kawasakifolket med sine 1400ccm-sykkler er vell representert, og under lettmcdelen av forumet synes det å bli stadig flere, med forskjellige sykler, som hjelper både på gjennomsnittsalder og mangfold :knegg ;-) Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? :scratch ) Og fordi sykklene er praktiske til det meste, kan brukes til "alt" ;-) Det kan jo sammenlignes med at folk heller har stasjonsvogn enn todørs coupe? :scratch

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Hmm, nei, selv om jeg er en "typisk middelaldrende 2 og 3 syllindra ADV" (men GPS bruker jeg IKKKKE :[-X ), syns jeg forumet er ganske bredt sammensatt, både kjønnslig, aldersmessig og med hensyn til sykkeltype og merke, og det er i stadig utvikling. Det viser ikke minst medlemstilstrømmningen, på vel 2 år har mer en 1100 nye medlemmer kommet til.
Nye spørsmål og vinklinger dukker stadig opp i trådene. Selvfølgelig er det "noen :knegg " som er mer skravlesjuke enn andre. Sånn er det overaltt i sammfunnet.
Det viktigste er at ordet er åpent og fritt for alle, det er bare å slenge seg med i diskusjonen og trådene. Nye folk blir tatt vel i mot syns jeg, på en høflig og inkluderende måte.
Og etterhvert har jeg hatt gleden av å møte ganske mange MCsidister live også, på diverse turer og arrangementer organisert her på forumet, det har vært KJEMPETRIVELIG :thumleft
Sist redigert av ArcticTiger den 13 jan 2013, 00:20, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Akkurat nå er vi 23 registrerte medlemmer pålogget her på MCsiden.no.
http://www.mc-forumet.no" onclick="window.open(this.href);return false; har et medlem pålogget...
http://www.bike.no/forum" onclick="window.open(this.href);return false; har 9 medlemmer pålogget...

Smalt forum?
Vel... Kanskje det, men likevel med flest aktive medlemmer. Ser det ut til...

MC-forumet.no har vel flere yngre medlemmer, så vidt jeg kjenner til. Antakelig også Bike-forumet. Men er de særlige aktive? Ser ikke sånn ut akkurat...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Rekner med at han lurer på kor dei flest Bike.no brukerane er blitt av etter at dei skaut seg i foten.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av MLeikarnes »

Jeg syns mcsiden.no er et kjempebra forum med emner innom de fleste tema! :thumleft

Jeg er jo 20, kjører 500 Caferacer med 2 sylindre, men har også sykler innen både sidevogn og adv i vognskjulet...

Har mye fin lesing her inne på forumet om kveldene når jeg sitter på båten i nordsjøen den måneden jeg er ute. Når jeg er hjemme er jeg også jevnlig innom og leser! :D
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:
Selv er jeg medlem av KZ-riders forum, som er "smalt" men veldig interresant og nyttig for meg. Og et veldig aktivt forum.
Aktiviteten her på MCsiden.no synes jeg er god. Ikke minst i forhold til andre norske forum det er naturlig å sammenligne seg med.

Men skulle selvfølgelig hatt medlemsmasse på størrelse med KZ forumet... ;-) :
KZ forum.JPG
'

Men som et norskspråklig forum i et lite MC-marked kan vi nok bare drømme om å komme opp på dette nivået...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

Jepp . MCsiden er et fint forum og etter min menig er takhøyden stor her når jeg sammenligner med de fleste MC , bil og fotoforum jeg besøker. Disse forumene er jeg til tider like ofte på som dette forumet.
Håper det fortsetter slik :thumleft

At flertallet er middelaldrene menn med to og tresylindrede Adventure sykler gjenspeiler bare resten av MC miljøet nå for tiden.

Vanskelig og dyrt for den yngre garden desverre , jeg håper ikke vi er en utdøende rase :-k :-k
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Carpa »

Hvilken alder er egentlig middelalderen?

Jeg synes det er et fint forum med bra takhøyde og mange generelle diskusjoner som er interessante uansett hva man kjører men det er nok et overtall av turglade mennesker her inne :-) Ingenting galt med det vel:-)

Sikkert riktig at vi er flest godt etablerte folk i vår beste alder men innenfor dette finner vi jo alt fra ferskinger med null erfaring til drevne folk med full kontroll på kontrastyringen og det er vel også bra. Også dukker det opp noen yngre innimellom men ikke mange som er så aktive, de har vel et liv utenom tenker jeg......

Det er jo mye fokus på mcsiden treff og turer så da blir det jo et stort samtaleemne ut av det. Jeg tør å påstå at mcsiden er et veldig sosialt forum :-)
Vi finner jo både kongen som taler, vi har en egen bar, live tvsendinger, vi deler våre nyttårsforsetter og vi øser ut av oss og deler våre pms plager. I tillegg så har vi jo mc temaer også, som turopplevelser, verksted, lovreguleringer som påvirker oss, kjøreferdigheter etc etc

Jeg er helt sikker på at om man skulle strande et sted i Norges land så er det ikke langt til nærmeste forummedlem som vil tre støttende til :-)

Det eneste jeg savner er mer info om min egen sykkel men jeg finner sikkert et egnet forum for det et annet sted. Takket være dere så vet jeg jo nå at jeg har hydrauliske bremser og de må ofte sjekkes for bremseveske :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Medlemstall som KZR er vel ikke mulig å oppnå.
Det finnes vel ikke så mange motorsyklister i Norge, og språket setter jo også litt begrensninger sammenlignet med engelsk.

KZR er jo også et "menighetsforum" på samme måte som div andre forum.
Og jeg lurer på om ikke mc-siden også begynner å få et visst menighetspreg ?
Med en typisk medlemsgruppe som den jeg beskrev i første innlegg.

Det er jo ett faktum at ingen skriver om hvordan det er å kjøre på langtur med en stivramma shopper,
eller kommer med pakketips for tilhengern til Goldwingen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Mc-siden.no, et

Legg inn av JK95 »

Carpa skrev: Også dukker det opp noen yngre innimellom men ikke mange som er så aktive, de har vel et liv utenom tenker jeg......
Der fikk jeg det endelig bekreftet av noen andre enn vennegjengen, jeg har ikke noe liv :lol :knegg
Nå kan det tenkes at grunnen til at jeg er såppass aktiv her er fordi jeg er alt for mye på nett, finner glede i å diskutere med likesinnede, er over gjennomsnittet mcinterressert og er avlet opp av to bikere som samlet har over 30 år i salen? :scratch :redface

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Mange gode tilbakemeldinger, folkens! :thumleft
Det setter vi pris på :janikk

Når det gjelder tråder om egne sykler, slik jeg forstår Carpa etterlyser, oppfordrer jeg medlemmene til å lage egne tråder om disse syklene i Tung MC tråden eller Lett-MC tråden.

Så kan de med erfaringer og synspunkter utveksle meninger, erfaringer og synspunkter i disser trådene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Carpa »

JK95 skrev:
Carpa skrev: Også dukker det opp noen yngre innimellom men ikke mange som er så aktive, de har vel et liv utenom tenker jeg......
Der fikk jeg det endelig bekreftet av noen andre enn vennegjengen, jeg har ikke noe liv :lol :knegg
Nå kan det tenkes at grunnen til at jeg er såppass aktiv her er fordi jeg er alt for mye på nett, finner glede i å diskutere med likesinnede, er over gjennomsnittet mcinterressert og er avlet opp av to bikere som samlet har over 30 år i salen? :scratch :redface
Hehe, ikke vondt ment da. Det er vel bare en kjennsgjerning at man blir litt mer laidback med årene, og at man har barn som gjør at det eneste sosiale livet man ofte har på kveldene er via internetten :-)

Og, via mobilen har man jo tilgang omtrent overalt og det er fort gjort å stikke innom når man har fem minutter til overs :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg trives godt her, men det er jo ganske sterk overvekt av adv sykkel eiere. Føler nok av og til at det er litt nedlatende holdninger til andre sykkeltyper. Nok til at jeg prøver å ikke si så mye om min egen sykkel. Den har jo både for mye plast og kubikk.

Men beste norske forum tror jeg. Ellers holder jeg med på er GTR forum og Advrider, litt snålt at en føler seg mer velkommen der med plastrakett:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar