MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Godtvoksen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Godtvoksen »

Det må være plass til oss alle....


Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Busa Trond »

Du må ikke finne på å tisse på en Kawa crosser da Godtvoksen :knegg

Godtvoksen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Godtvoksen »

Busa Trond skrev:Du må ikke finne på å tisse på en Kawa crosser da Godtvoksen :knegg

Selvsagt skal jeg ikke det. Tenkte bare at det nå kan bli slutt med alt pisspreik. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av LordShaft »

Har det vært så mye pisspreik i denne tråden da? :-k

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Busa Trond »

Smalltalk :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av LordShaft »

Nå har jeg frekventert forumet ganske mye hver dag.
En ting jeg legger merke til. Forumet virker ganske "gammelt" altså at hoved kjernen av de mest aktive brukerne er av den eldre garde.
Missforstå meg rett, dette er på ingen måte negativt.... Husk at mange av dere har glemt mere enn jeg har lært :redface

Nå som dere skal vise dere på Mc Messen... burde dere prøve å holde enda større fokus på å få rekruttert litt yngre medlemmer? Bare en tanke, for ikke å snakke om å få enda flere jenter interessert i forumet :-)

Dette kan bidra til å få mye større "bredde" for de som føler at forumet er "smalt" :-)

Noen andre som har noen tanker rundt dette?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:(...)for ikke å snakke om å få enda flere jenter interessert i forumet :-)

Dette kan bidra til å få mye større "bredde" for de som føler at forumet er "smalt" :-)

Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Blir flere hyggelig jenter å snakke med på MCsiden.no standen, ja... ;-)
Men enda flere må gjerne melde seg som frivillige :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:Nå har jeg frekventert forumet ganske mye hver dag.
En ting jeg legger merke til. Forumet virker ganske "gammelt" altså at hoved kjernen av de mest aktive brukerne er av den eldre garde.
Missforstå meg rett, dette er på ingen måte negativt.... Husk at mange av dere har glemt mere enn jeg har lært :redface

Nå som dere skal vise dere på Mc Messen... burde dere prøve å holde enda større fokus på å få rekruttert litt yngre medlemmer? Bare en tanke, for ikke å snakke om å få enda flere jenter interessert i forumet :-)

Dette kan bidra til å få mye større "bredde" for de som føler at forumet er "smalt" :-)

Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Dette er det aller viktigste tror jeg. De "gamle" er som dinosaurene, de blir gamle og så dør de.
REkrutere unge er det aller viktigste. Når jeg var 16 hadde "alle" moped og jeg ble med mopeden inntrodusert til 2 hjul. denne ble til en lett og så ble det tung. Idag virker det som det bare en en liten prosent som har moped. Her jeg bor i alle fall. Og når nå sertifikat er vanskeligere og forsikring dyrere så er det nok en større utfordring.


Etter å ha lest denne tråden så tror jeg ikke MCsiden er så smalt lengre. Er jo noen andre som har våknet og vist at de er her. Veldig morro Ser jo ut som det er andre en TDM og Tiger eiere her nå :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JK95 »

Bare for å si litt om rekrutteringen: Veldig mange skaffer seg 2-hjuling som 16, men da enten moped eller som oftest scooter :lol Dette er fordi mopedlappen er billig, så 50cc blir da et billig framkomstmiddel fram til 18-årsdagen og billappen kommer :prop: Da forsvinner 2-hjulingen ut av systemet, da scooter og hjemmetrimmet moped ofte bare blir et framkomstmiddel fra A til B, og ikke et kjøretøy det knyttes store og gode minner til i disse dager :scratch Og når bil er kjøpt inn er pengepungen tom, og den blir bare mindre med studiegjeld og et boliglån basert på dagens himmelhøye priser :-)å

Nå tar jeg kanskje noe i her, men jeg tror faktisk dette er tilfellet for ganske mange :mk Også blir det mer innteresant å lese da :knegg

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

Aldersprofilen her på MC-siden reflekterer vel sånn ca aldersprofilen på Mc-førerne her i landet, det har jo blitt en kraftig forgubbing i miljøet. Mye av grunnen til dette er nok at en stor del av rekrutteringen av nye Mc-førere nå er fra folk i 40-50 åra, og ikke fra 16-18 åringer, sånn som det var når jeg begynte i '79. Fint hvis man kan rekruttere ungdom til å kjøre sykkel, men den største gruppen med nye førere vil vel fremdeles være 40-50 åringer. Jeg har ikke noe tall på det, men det kan nok hende at det er like stor rekruttering av ungdom nå som for 30 år siden, forskjellen er vel at den gangen var det ingen rekruttering av tilårskomne. :knegg

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

AJ skrev:
LordShaft skrev:(...)for ikke å snakke om å få enda flere jenter interessert i forumet :-)

Dette kan bidra til å få mye større "bredde" for de som føler at forumet er "smalt" :-)

Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Blir flere hyggelig jenter å snakke med på MCsiden.no standen, ja...
Får håpe de har litt bredde(over baken)da,det skal jenter ha :redface
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg er nok ganske sikker på at det er færre under 30 som begynner å kjøre sykkel idag. når jeg tok lappen på mc var jeg 24 og alle kameratene mine på samme alder hadde mc. Er ikke mange rundt meg i den aldersgruppen som kjører sykkel idag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av LordShaft »

Nå vet jeg ikke hvordan det er i andre byer, men her i Bergen er det veldig mange mellom 25 og 35 som kjører sykkel. Som også er veldig aktiv.
Jeg vil nok tørre å påstå at de fleste er rimelig aktiv på forskjellige nettsteder.... Så hvordan få flere medlemmer til å oppdage forumet?
Der er nok mange gode alternativ, det viktigste er uansett å nå fram tror jeg. Lage en side på Facebook som dere bruker aktivt å annonsere, ikke bare en gruppe :-)

For dere som er gode representanter for mcsiden, vær bevisst når dere prater med folket rundt om. Vet det er lettest å komme i kontakt med sin egen aldersgruppe :-)

Skal mcsiden være det beste forumet må den aktive brukermassen opp :-)
Selv syns jeg dette er et kjempeforum, å håper virkelig det kan bli enda bedre :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ hvis du hadde fått laget en offisiell MCsiden poster i A4 format skule jeg hengt den opp her på jobb. Har aldri før vært et sted der så mange kjører sykkel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Carpa »

Kawasaki skrev:
AJ skrev:
LordShaft skrev:(...)for ikke å snakke om å få enda flere jenter interessert i forumet :-)

Dette kan bidra til å få mye større "bredde" for de som føler at forumet er "smalt" :-)

Noen andre som har noen tanker rundt dette?
Blir flere hyggelig jenter å snakke med på MCsiden.no standen, ja...
Får håpe de har litt bredde(over baken)da,det skal jenter ha :redface
Hehe, ja den som kommer får se :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar