Donasjonstråden.

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av KevinmsR6 »

AJ skrev: 19 mar 2018, 19:02 I dette innlegget vil jeg svært gjerne rette en spesiell takk til de MCsiden.no brukerne, som har gitt sin økonomiske støtte de siste par dagene etter at vi la inn Vippsbetaling som et alternativ.
Å følge med i tiden med Vippsløsningen har jeg tenkt på en stund, men ikke gjort alvor av før nå.
Når det først var gjort veide vi for imot om vi skulle gjøre dette kjent for brukerne før moderator kjellv tok initiativet til å gjøre dette for et par dager siden - viewtopic.php?p=337982#p337982 .

Det vil alltid være meninger for og i mot en "be om penger"-løsning som vi har her på MCsiden.no.
Vi er ikke alene om dette og har sett at det fungerer uproblematisk på flere utenlandske forum.
De som ønsker å bidra gjør det, mens andre lar være av forskjellige grunner. Slik vil det naturligvis alltid være. Om man ønsker og evt. hva man ønsker å gi frivillige bidrag til er opp til hver enkelt.
Som ved f.eks. til frivillige organisasjoners årlige innsamlingsaksjoner og spontane innsamlinger på sosiale medier.

Vi ser ingen grunn til å skjule at økonomisk støtte til driften av forumet er velkomne. Så derfor, nok en gang; takk til dere som har bidratt økonomisk de siste dagene. Dette setter vi veldig stor pris på!
Slik støtte motiverer oss mye til å fortsette å jobbe for at MCsiden.no fortsatt skal være et ledende forum for motorsykkelentusiaster her i landet, slik det allerede har vært siden etableringen i 2004 :thumleft .

Med den innsatsen dere legger ned i mc siden skulle det vell bare mangle at vi ga en liten donasjon :)
Flott side som jeg tror mangen setter pris på 👌
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av AJ »

Med jevne mellomrom kommer det donasjonsbidrag til MCsiden.no, senest for et par dager siden via Vipps, noe jeg setter stor pris på.
Hver bidragsyter får en stor overraskelse til stor praktisk nytte i hverdagen.
Neida... Så vel er det nok ikke, er jeg redd... :redface .
Men jeg prøver i hvert fall å sende en mail eller PM til giverne med takk for bidragene, som alle kommer godt med.

Men jeg retter gjerne en takk her på åpent forum også.
Så igjen, slike bidrag settes det stor pris på :thumleft .
Takk skal dere ha!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av AJ »

All grunn til igjen å takke for økonomiske bidrag fra MCsiden forumbrukere etter at jeg bestemte meg for å skrive dette innlegget :thumleft .
At folk her inne bidrar økonomisk setter vi som alltid stor pris på og tar gesten som et signal om at MCsiden.no fortsatt et ønsket blant mange der ute.

Igjen, takk skal dere ha, folkens :vs !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Bjerknez »

Det skulle bare mangle.

Når det er sagt, så tror jeg ikke en liten reklame hadde fått mange til å heve øyenbrynene. Å få inn de skarve kronene dette forumet koster i hosting kan da ikke være vanskelig med såpass mange brukere. Jeg kan ta noen telefoner hvis det er ønskelig.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av AJ »

Hyggelig at det drypper inn donasjoner også i 2019. Blant andre en jeg ikke greier å identifisere som registrert bruker. Kan dermed være en gjestebruker, for alt jeg vet...
Uansett settes det pris på donasjonen. Så takk skal den ukjente ha, helt klart :thumleft!

MCsiden er inne i sitt 15. år og holder fortsatt stand i et stadig mer utfordrende sosialt mediemiljø på nett, takket være mange aktive brukere.
Det synes vi er bra og håper og tror at dette forumet fortsatt kan være til glede og nytte for mange også i årene framover :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Bjerknez »

Men hva koster det å drifte denne siden da AJ? Jeg synes kanskje det er rimelig å offentligjøre dette når man spør folk om å donere. Kanskje også sette opp en oversikt over penger som kommer inn?

Altså jeg snakker ikke om tiden man bruker, for den kan man ikke forvente å få betalt for, men kostnadene for selve driften synes jeg det er greit å bli med på og betale.

Vi er mange aktive medlemmer her og uten at jeg vet korrekt beløp på kostnadene så vet jeg jo selv hva det koster og hoste nettsider. Jeg vet jo at det også har blitt hyret inn hjelp utenifra fra mediahagen som sikkert ikke jobber gratis.

Så jeg synes det er ryddig og offentligjøre et forenklet regnskap rundt dette. Det blir liksom litt mer ryddig. Noe dokumentasjon i form av dokumenter er ikke nødvendig, men noen ca. tall i et innlegg bør være innafor å få til kanskje?

Keep up the good work :)

Brukeravatar
Jmk
Innlegg: 20
Registrert: 04 okt 2018, 01:48
Motorsykkelen din: 98 Kawasaki Zx-9r

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Jmk »

Heisann ga en donasjon 19. 12 men det var et annet navn en det jeg trodde det skulle være på vips kontakten men tlf nr stemte så håper det har kommet til riktig person :)
98 Kawasaki ZX-9R

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 04:51 Men hva koster det å drifte denne siden da AJ? Jeg synes kanskje det er rimelig å offentligjøre dette når man spør folk om å donere. Kanskje også sette opp en oversikt over penger som kommer inn?

Noe dokumentasjon i form av dokumenter er ikke nødvendig, men noen ca. tall i et innlegg bør være innafor å få til kanskje?

Keep up the good work :)
Må få korrigere deg litt siden jeg mener det er en klar nyanseforskjell mellom å spørre folk om å donere, slik du skriver, og hva som står på forumforsiden. Der står det at økonomiske bidrag er velkomne og at de som ønsker å bidra har forskjellige muligheter for å gjøre det.
Kan hende du og andre mener at det ikke er noen forskjell på disse to måtene å uttrykke seg på. Men for meg er det altså det.
Jeg spør ikke om penger, men gir de som ønsker en mulighet til å støtte opp om en reklamefri nettside hvor de innenfor ganske vide rammer kan dele sin MCinteresse med andre.

Så til hva som er kommet inn av bidrag og hva det koster å drive MCsiden.no.
Jeg har ikke holdt noen løpende oversikt over bidragene, men en kjapp summering i dag viser at det kom inn 4865,- kr. i 2018.
Det er jeg veldig glad for og takker alle som har bidratt til dette :thx !

På utgiftsiden ble det 6537,50,- kr. hvorav 1500,- kr. er domene- og webhotelavgift.
Også gikk et med fem lapper i div. oppdateringer av bla. PHP fra versjon som straks er utdatert til den aller nyeste. En nødvendig oppdatering om forumet skal være levedyktig videre noen år til.
I tillegg utarbeidelse av databehandlervtale - GDPR - som MCsiden.no strengt tatt ikke behøver å ha siden forumet ikke er noen kommersiell virksomhet, men som vi likevel valgte å få på plass.

For at nødvendige oppdateringer og avtaleverk skal gjøres riktig og best mulig har jeg valgt å bruke proffe folk til dette i stedet for å knote med denslags selv. De kostnadene er jeg villig til å ta så lenge jeg drifter dette forumet.
Selv om det ikke er store utgifter i den store sammenhengen har jeg likevel valgt å sette et utgiftstak og har derfor latt være å oppdatere til siste phpBB (vedlikeholds)versjon og flere oppdateringer av add-ons siden disse oppdateringene ikke har noe vesentlig å si for forumets funksjonalitet og sikkerhet.

Jeg vil fortsatt at MCsiden.no skal være reklamefritt og slippe disse målrettede reklamene som jeg ser flere og flere tidligere reklamefrie forum nå har fått. For min del synes jeg disse reklamene forringer brukervennligheten av forum som tidligere var ryddige og oversiktlige.

Så lenge det er såpass aktivitet på MCsiden.no, som det har vært nå på nyåret, vil MCsiden fortsatt eksistere som et reklamefritt forum.
Men videre eksistens vil alltid bli fortløpende vurdert. Synker aktiviteten markant kommer jeg neppe til å bruke hverken tid eller penger for å holde forumet kunstig i live.

Så da håper jeg de som har hatt spørsmål omkring donasjoner, utgifter osv. har fått svar.
Legger til helt til slutt at jeg kommer ikke til å legge ut noen "donasjonsteller" og utgiftslogg her på forumet siden dette, etter mitt syn, vil ligne litt vel mye på "tigging".
Men jeg kommer heller ikke til å fjerne donasjonslinken på forsiden, så de som ønsker å bidra til driften av MCsiden.no har fortsatt den muligheten.

Og med det, takk til alle aktive brukere som gjør MCsiden.no til et levende og aktivt forum og til alle som bidrar økonomisk etter eget ønske :thumleft !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Tore L »

Sendt en liten donasjon på Vips AJ, og takk for at du holder liv i dette for oss :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 23 jan 2019, 11:18
Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 04:51 Men hva koster det å drifte denne siden da AJ? Jeg synes kanskje det er rimelig å offentligjøre dette når man spør folk om å donere. Kanskje også sette opp en oversikt over penger som kommer inn?

Noe dokumentasjon i form av dokumenter er ikke nødvendig, men noen ca. tall i et innlegg bør være innafor å få til kanskje?

Keep up the good work :)
Må få korrigere deg litt siden jeg mener det er en klar nyanseforskjell mellom å spørre folk om å donere, slik du skriver, og hva som står på forumforsiden. Der står det at økonomiske bidrag er velkomne og at de som ønsker å bidra har forskjellige muligheter for å gjøre det.
Kan hende du og andre mener at det ikke er noen forskjell på disse to måtene å uttrykke seg på. Men for meg er det altså det.
Jeg spør ikke om penger, men gir de som ønsker en mulighet til å støtte opp om en reklamefri nettside hvor de innenfor ganske vide rammer kan dele sin MCinteresse med andre.

Så til hva som er kommet inn av bidrag og hva det koster å drive MCsiden.no.
Jeg har ikke holdt noen løpende oversikt over bidragene, men en kjapp summering i dag viser at det kom inn 4865,- kr. i 2018.
Det er jeg veldig glad for og takker alle som har bidratt til dette :thx !

På utgiftsiden ble det 6537,50,- kr. hvorav 1500,- kr. er domene- og webhotelavgift.
Også gikk et med fem lapper i div. oppdateringer av bla. PHP fra versjon som straks er utdatert til den aller nyeste. En nødvendig oppdatering om forumet skal være levedyktig videre noen år til.
I tillegg utarbeidelse av databehandlervtale - GDPR - som MCsiden.no strengt tatt ikke behøver å ha siden forumet ikke er noen kommersiell virksomhet, men som vi likevel valgte å få på plass.

For at nødvendige oppdateringer og avtaleverk skal gjøres riktig og best mulig har jeg valgt å bruke proffe folk til dette i stedet for å knote med denslags selv. De kostnadene er jeg villig til å ta så lenge jeg drifter dette forumet.
Selv om det ikke er store utgifter i den store sammenhengen har jeg likevel valgt å sette et utgiftstak og har derfor latt være å oppdatere til siste phpBB (vedlikeholds)versjon og flere oppdateringer av add-ons siden disse oppdateringene ikke har noe vesentlig å si for forumets funksjonalitet og sikkerhet.

Jeg vil fortsatt at MCsiden.no skal være reklamefritt og slippe disse målrettede reklamene som jeg ser flere og flere tidligere reklamefrie forum nå har fått. For min del synes jeg disse reklamene forringer brukervennligheten av forum som tidligere var ryddige og oversiktlige.

Så lenge det er såpass aktivitet på MCsiden.no, som det har vært nå på nyåret, vil MCsiden fortsatt eksistere som et reklamefritt forum.
Men videre eksistens vil alltid bli fortløpende vurdert. Synker aktiviteten markant kommer jeg neppe til å bruke hverken tid eller penger for å holde forumet kunstig i live.

Så da håper jeg de som har hatt spørsmål omkring donasjoner, utgifter osv. har fått svar.
Legger til helt til slutt at jeg kommer ikke til å legge ut noen "donasjonsteller" og utgiftslogg her på forumet siden dette, etter mitt syn, vil ligne litt vel mye på "tigging".
Men jeg kommer heller ikke til å fjerne donasjonslinken på forsiden, så de som ønsker å bidra til driften av MCsiden.no har fortsatt den muligheten.

Og med det, takk til alle aktive brukere som gjør MCsiden.no til et levende og aktivt forum og til alle som bidrar økonomisk etter eget ønske :thumleft !
Det er da ingen grunn til at et veletablert forum som mcsiden plutselig skal dø ut. Det er kun to MC forum i Norge med respekt for seg selv og som jeg tidligere har nevnt og ment så er det ingen problem og overleve side om side. Så vidt meg bekjent er det flere nye brukere som strømmer til her enn på det andre forumet. Vertfall så virker det sånn.

Det andre forumet har jeg meldt meg helt ut av, av flere grunner. Det er på MCsiden jeg startet mitt eventyr og så lenge ting fungerer bra her så er det nok også her jeg kommer til å avslutte eventyret den dagen det evt. skulle skje. :)

Med nærmere 5.000,- i donasjoner og utgifter på 6.500,- så burde man jo være såpass dekket at dette bør være overkommelig.

Noen perioder vil selvsagt være mindre aktive enn andre. Slik vil det alltid være. Jeg synes også tonen her inne har vert veldig fin i det siste. Lite krangling og det finnes ikke noen "hard indre kjerne" i vesentlig grad.

Så jeg mener at MCsiden er det beste samt det mest publikumvennlige MC forumet i Norge. :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 23 jan 2019, 11:18 I tillegg utarbeidelse av databehandlervtale - GDPR - som MCsiden.no strengt tatt ikke behøver å ha siden forumet ikke er noen kommersiell virksomhet, men som vi likevel valgte å få på plass.

For at nødvendige oppdateringer og avtaleverk skal gjøres riktig og best mulig har jeg valgt å bruke proffe folk til dette i stedet for å knote med denslags selv. De kostnadene er jeg villig til å ta så lenge jeg drifter dette forumet.
Neste gang du føler behov for å gjøre noe på dette kan du spørre meg. Det hjelper jeg gladelig med gratis.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 14:15 Så jeg mener at MCsiden er det beste samt det mest publikumvennlige MC forumet i Norge. :thumleft
Takker for den :) .
Og igjen takk til alle aktive brukere som bidrar positivt og konstruktivt, som gjør MCsiden til hva det er og forhåpentligvis fortsetter å være i mange å til :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Bjerknez »

Hensikten med GDPR er jo og beskytte personvernet eller rettere sagt opplyse tydelig hvordan personlig informasjon blir behandlet og hva den blir brukt til.

Nettsiden er som nevnt heller ikke komersiell, sender ikke ut nyhetsbrev og inneholder ikke reklame.

Stian for rette på meg hvis jeg er ute på viddene her. :)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 23 jan 2019, 14:20 Hensikten med GDPR er jo og beskytte personvernet eller rettere sagt opplyse tydelig hvordan personlig informasjon blir behandlet og hva den blir brukt til.

Nettsiden er som nevnt heller ikke komersiell, sender ikke ut nyhetsbrev og inneholder ikke reklame.

Stian for rette på meg hvis jeg er ute på viddene her. :)
Personvernforordningen gjelder for behandling av personopplysninger, jf. artikkel 2. Behandling innebærer enhver operasjon eller rekke av operasjoner som gjøres med personopplysninger, enten automatisert eller ikke.., jf. artikkel 4 nr. 2) av en behandlingsansvarlig. Behandlingansvarlig er etter artikkel 4 nr.7) en fysisk eller juridisk person, en offentlig myndighet, en institusjon eller et hver annet organ som alene eller sammen med andre bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke midler som skal benyttes.

I denne sammenheng er behandlingsansvarlig nettsidedrifter og domeneeier. Det stilles ikke noen krav til at virksomheten drives med henblikk på kommersielle formål. Også rene veldedige formål eller interesseorganisasjoner omfattes av lovverket.

Lovverket gjelder med andre ord alle som behandler personopplysninger, med mindre det er til rent private formål. Noe som ikke er relevant i denne sammenheng.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Bjerknez »

Nå mente jeg ikke at MCsiden er "fritatt" her. Jeg mente at det burde være en enkel sak for MCsiden og fikse dette selv. Så vidt jeg vet er det kun epost og brukernavn som trengs for å registrere seg som bruker.

Så lenge man opplyser under registrering (tydelig) hva informasjonen blir brukt til, så er man vel i mål?

Man har også mulighet for å legge til mer informasjon helt frivillig som telefonnummer, fødselsdag etc. En forklaring hvorfor man har denne muligheten og hva informasjonen blir brukt til er vel det som skal til for å bli GDPR "godkjent"?

Hele poenget med GDPR loven er vel at man skal vite hva informasjonen blir brukt til og hvorfor man samler inn informasjonen (enkelt forklart)?

Svar