Donasjonstråden.

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av AJ »

Takker for nye bidrag som kom i kveld :thx
Tar dette som et tegn på at dere verdsetter MCsiden.no som et sted å bli kjent med likesinnede og at dere trives her inne :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av Kawasaki »

AJ skrev:
ole m. skrev: Vart du skræmt no?
Oh... :8-[
Ble livredd, gitt...

:mk

:scratch :scratch Jeg :redface på dine vegne,mister. Klarer du i det hele tatt å lese hva som blir skrevet,og hva du selv skriver?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av ojda »

Sitter her i stua å kjenner jeg blir litt småirritert over at en person
skal behøve å forsvare gang gang over den profilen bidragsmottaket
på McSiden har fått.
Det var vel fra dag en helt klart fra A.J'sside
at det ikke ville bli aktuellt å levere noe regnskap, og at midlene til enhver
tid ville bli brukt der eier av forumet følte de gjorde mest nytte.
Jeg har full forståelse for at han etter X antall ganger ikke gidder
bruke energi på utformingen av tillsvaret på enkelte henvendelser.
Hva det noen kaller masing/ tigging føler iallefall jeg at A.J.
har funnet en bra balansegang. Det er klart at det ikke kommer inn noe
særlig med penger om muligheten til å gi ikke blir løftet fram fra tid til annen,
At dette delvis gjøres ved å takke for innkommene bidrag er da vel helt greit.
Nei, jeg synes det er greit jeg, men noe særlig hyppigere løfting av temaet
ønsker jeg vel ikke.
Stå på Anders, jeg er overbevist at pengene blir brukt etter beste evne
å det holder for meg. Regnskapet kan du slenge på disken
til St. Peter når den tid engang kommer.
Takk for et flott forum, og en mulighet til å delta i et aktivt mc-miljø :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av jhn »

"Sitter her i stua å kjenner jeg blir litt småirritert over at en person
skal behøve å forsvare gang gang over den profilen bidragsmottaket
på McSiden har fått.
Det var vel fra dag en helt klart fra A.J'sside
at det ikke ville bli aktuellt å levere noe regnskap, og at midlene til enhver
tid ville bli brukt der eier av forumet følte de gjorde mest nytte."

Oppfordringen til å bidra går til alle ... antar jeg ... da har vel også alle rett til å mene noe ... antar jeg

Ang tigging ... når du sier " ....Nei, jeg synes det er greit jeg, men noe særlig hyppigere løfting av temaet
ønsker jeg vel ikke." så indikerer det vel at også du synes det nærmer seg tigging ... så det er egentlig et spørsmål om hvor man synes grensene går mellom ei høflig oppfordring-påminnelse-tigging-utidig masing ... det er ikke unaturlig at man har forskjellig oppfatning av det.
Det burde være helt i orden å si sin mening også om disse tingene uten at man skal utsatt for forumledelsen og dens meningsfellers irritasjon og vrede

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av ojda »

jhn skrev:"

Oppfordringen til å bidra går til alle ... antar jeg ... da har vel også alle rett til å mene noe ... antar jeg

Joda, alle kan selvfølgelig mene det de vil. Men i et forum med 2000 medlemmer og fryktelig mange syn på samme saken er det greit å la de som styrer få lov til å gjøre nettop det uten å måtte forsvare alt de gjør.

Ang tigging ... når du sier " ....Nei, jeg synes det er greit jeg, men noe særlig hyppigere løfting av temaet
ønsker jeg vel ikke." så indikerer det vel at også du synes det nærmer seg tigging
Det er mulig du synes det indikerer at jeg føler det nærmer seg tigging, men i dette tilfellet er det feil. Det jeg derimot føler om den saken er at saken blir løftet ofte nok til at den ikke blir glemt, men ikke så hyppig at det er til irritasjon.(Å dit er det et godt stykke til). Skal det komme noen penger inn i en kasse, må man faktisk minne folk om at denne muligheten er der.
.. så det er egentlig et spørsmål om hvor man synes grensene går mellom ei høflig oppfordring-påminnelse-tigging-utidig masing ... det er ikke unaturlig at man har forskjellig oppfatning av det. Det er jo ganske naturlig, men man burde vel også ha en forståelse for at uansett hva man gjør kan man ikke gjøre alle til laks.
Det burde være helt i orden å si sin mening også om disse tingene uten at man skal utsatt for forumledelsen og dens meningsfellers irritasjon og vrede Eller kan det være av oppgitthet etter å ha svart/forsvart tilsvarende utallige ganger tidligere.
Jeg har ikke tenkt til å lage noen lang diskusjon ut av dette, men ønsket vel mest å korrigere deg på at du trodde det nærmet seg komfortgrensen for meg også.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av jhn »

ojda skrev: .... men ønsket vel mest å korrigere deg på at du trodde det nærmet seg komfortgrensen for meg også.
Jaja, da tok jeg altså feil ... :eh ... det må være første gang :sk?
Hadde det vært opp til meg tror jeg at jeg hadde laget en godt synlig "donasjons-knapp" e.l. øverst på siden ... da hadde man kanskje unngått disse diskusjonene ... hvis man synes de er ubehagelig.

Når det gjelder publisering av regnskap, så har jeg ikke så sterke meninger om det ... det får AJ gjøre som han vil med ... det eneste jeg har sagt om den saken er at det kanskje hadde vært lettere for flere å bidra litt, om de visste ståa.
Vil understreke at jeg har tro på at AJ bruker pengene til beste for Mc-siden ... ingen mistillit her

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
ojda skrev: .... men ønsket vel mest å korrigere deg på at du trodde det nærmet seg komfortgrensen for meg også.
Jaja, da tok jeg altså feil ... :eh ... det må være første gang :sk?
Hadde det vært opp til meg tror jeg at jeg hadde laget en godt synlig "donasjons-knapp" e.l. øverst på siden ... da hadde man kanskje unngått disse diskusjonene ... hvis man synes de er ubehagelig.

Når det gjelder publisering av regnskap, så har jeg ikke så sterke meninger om det ... det får AJ gjøre som han vil med ... det eneste jeg har sagt om den saken er at det kanskje hadde vært lettere for flere å bidra litt, om de visste ståa.
Vil understreke at jeg har tro på at AJ bruker pengene til beste for Mc-siden ... ingen mistillit her
Det er jo en grunn til at man ønsker å holde dette "hemmelig". Enten det er fordi man ser at dersom tallene blir offentlige så strupes inntektene igjen igjen når det er plassert en passende sum inn på konto eller så kan det være skattemessige årsaker som gjør det. Kommer det for mye så reagerer ligningsmyndighetene og da mister man en del inntekter. På den andre siden så kan man jo da skrive av utgiftene....

Hadde det ikke vært en årsak så hadde det jo ikke vært noe problem å legge ut sum ut og sum inn og balansen med en henstilling om tilskudd hvis det er underskudd slik at balansen opprettholdes.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av TheHaughom »

Duville skrev:
jhn skrev:
ojda skrev: .... men ønsket vel mest å korrigere deg på at du trodde det nærmet seg komfortgrensen for meg også.
Jaja, da tok jeg altså feil ... :eh ... det må være første gang :sk?
Hadde det vært opp til meg tror jeg at jeg hadde laget en godt synlig "donasjons-knapp" e.l. øverst på siden ... da hadde man kanskje unngått disse diskusjonene ... hvis man synes de er ubehagelig.

Når det gjelder publisering av regnskap, så har jeg ikke så sterke meninger om det ... det får AJ gjøre som han vil med ... det eneste jeg har sagt om den saken er at det kanskje hadde vært lettere for flere å bidra litt, om de visste ståa.
Vil understreke at jeg har tro på at AJ bruker pengene til beste for Mc-siden ... ingen mistillit her
Det er jo en grunn til at man ønsker å holde dette "hemmelig". Enten det er fordi man ser at dersom tallene blir offentlige så strupes inntektene igjen igjen når det er plassert en passende sum inn på konto eller så kan det være skattemessige årsaker som gjør det. Kommer det for mye så reagerer ligningsmyndighetene og da mister man en del inntekter. På den andre siden så kan man jo da skrive av utgiftene....

Hadde det ikke vært en årsak så hadde det jo ikke vært noe problem å legge ut sum ut og sum inn og balansen med en henstilling om tilskudd hvis det er underskudd slik at balansen opprettholdes.
Annet enn at det vil by på enda mer tidsforbruk for AJ mtp. administrering av MCsiden.no. Det er jo ganske velkjent at AJ bruker store deler av sin fritid på administrering av MCsiden.no, om han ikke i tillegg skal måtte innrette seg etter ethvert krav fra brukere som blir slengt ut i tillegg.

Nå skal det sies at jeg ser begge sider av saken, og er ikke umåtelig tilhenger av måten AJ svarer for seg til tider, og stiller meg sterkt kritisk til bl.a. den nye "bildeloven" som er nevnt tidligere. Derimot har jeg full tiltro til at eventuelle donasjoner til MCsiden.no blir brukt fornuftig på vegne av MCsiden.no. Jeg betviler at dette går som tilskudd til AJ's privatøkonomi, eller andre uvettige formål.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av jodlevann »

TheHaughom skrev:Nå skal det sies at jeg ser begge sider av saken, og er ikke umåtelig tilhenger av måten AJ svarer for seg til tider, og stiller meg sterkt kritisk til bl.a. den nye "bildeloven" som er nevnt tidligere.
bildelov, eller klausul som det heter i retningslinjene for mcsiden, skal bygge på Åndsverksloven. Den regulerer opphavsrett og personvern på avbildede objekter, med mindre de er å anse som "av offentlig interesse".

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Donasjonstråden. MC-Messa 2013 - morsomt! Men det koster

Legg inn av TheHaughom »

jodlevann skrev:
TheHaughom skrev:Nå skal det sies at jeg ser begge sider av saken, og er ikke umåtelig tilhenger av måten AJ svarer for seg til tider, og stiller meg sterkt kritisk til bl.a. den nye "bildeloven" som er nevnt tidligere.
bildelov, eller klausul som det heter i retningslinjene for mcsiden, skal bygge på Åndsverksloven. Den regulerer opphavsrett og personvern på avbildede objekter, med mindre de er å anse som "av offentlig interesse".
Og det var vel nettopp derfor jeg skrev "bildelov", fordi det virker som om MCsiden har avlagt en egen definisjon av åndsverkloven.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Jarle »

Alt det arbeidet som legges ned i drift av forumet er frivillig.
Donere penger er frivillig.
Legge bilder ut på nett er frivillig.
Være medlem av forum er frivillig.
Melde seg ut av forum er frivillig.

Jeg velger å donere (litt) penger, legge ut bilder og være medlem av forumet og er evig takknemlig for de som frivillig setter av fritid til drift av forumet.

Mine donasjonspenger kan dere anse som lønn for arbeidet og bruke til hva som helst. Bildene jeg laster opp kan dere printe ut, sette i ramme og ha på nattbordet hvis dere ønsker. Har ikke noen «men», «hvis» , « eller» å komme med i tillegg.

Lykke til med videre drift av ett aktivt forum med mange flotte tråder som kommer fra medlemmer som gir gode råd og tips.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av LordShaft »

Jarle skrev:Alt det arbeidet som legges ned i drift av forumet er frivillig.
Donere penger er frivillig.
Legge bilder ut på nett er frivillig.
Være medlem av forum er frivillig.
Melde seg ut av forum er frivillig.

Jeg velger å donere (litt) penger, legge ut bilder og være medlem av forumet og er evig takknemlig for de som frivillig setter av fritid til drift av forumet.

Mine donasjonspenger kan dere anse som lønn for arbeidet og bruke til hva som helst. Bildene jeg laster opp kan dere printe ut, sette i ramme og ha på nattbordet hvis dere ønsker. Har ikke noen «men», «hvis» , « eller» å komme med i tillegg.

Lykke til med videre drift av ett aktivt forum med mange flotte tråder som kommer fra medlemmer som gir gode råd og tips.
:thumleft

Noen ganger er det bare en måte å si det på :-)

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av bjornen »

LordShaft skrev:
Jarle skrev:Alt det arbeidet som legges ned i drift av forumet er frivillig.
Donere penger er frivillig.
Legge bilder ut på nett er frivillig.
Være medlem av forum er frivillig.
Melde seg ut av forum er frivillig.

Jeg velger å donere (litt) penger, legge ut bilder og være medlem av forumet og er evig takknemlig for de som frivillig setter av fritid til drift av forumet.

Mine donasjonspenger kan dere anse som lønn for arbeidet og bruke til hva som helst. Bildene jeg laster opp kan dere printe ut, sette i ramme og ha på nattbordet hvis dere ønsker. Har ikke noen «men», «hvis» , « eller» å komme med i tillegg.

Lykke til med videre drift av ett aktivt forum med mange flotte tråder som kommer fra medlemmer som gir gode råd og tips.
:thumleft

Noen ganger er det bare en måte å si det på :-)
:thumleft
bortsett fra av at jeg så langt ikke har donert noen kroner :redface
de kommer etterhvert

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av Banditmannen »

LordShaft skrev:
Jarle skrev:Alt det arbeidet som legges ned i drift av forumet er frivillig.
Donere penger er frivillig.
Legge bilder ut på nett er frivillig.
Være medlem av forum er frivillig.
Melde seg ut av forum er frivillig.

Jeg velger å donere (litt) penger, legge ut bilder og være medlem av forumet og er evig takknemlig for de som frivillig setter av fritid til drift av forumet.

Mine donasjonspenger kan dere anse som lønn for arbeidet og bruke til hva som helst. Bildene jeg laster opp kan dere printe ut, sette i ramme og ha på nattbordet hvis dere ønsker. Har ikke noen «men», «hvis» , « eller» å komme med i tillegg.

Lykke til med videre drift av ett aktivt forum med mange flotte tråder som kommer fra medlemmer som gir gode råd og tips.
:thumleft

Noen ganger er det bare en måte å si det på :-)
:thumleft

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Donasjonstråden.

Legg inn av dag-zzr »

Jarle skrev:Alt det arbeidet som legges ned i drift av forumet er frivillig.
Donere penger er frivillig.
Legge bilder ut på nett er frivillig.
Være medlem av forum er frivillig.
Melde seg ut av forum er frivillig.

Jeg velger å donere (litt) penger, legge ut bilder og være medlem av forumet og er evig takknemlig for de som frivillig setter av fritid til drift av forumet.

Mine donasjonspenger kan dere anse som lønn for arbeidet og bruke til hva som helst. Bildene jeg laster opp kan dere printe ut, sette i ramme og ha på nattbordet hvis dere ønsker. Har ikke noen «men», «hvis» , « eller» å komme med i tillegg.

Lykke til med videre drift av ett aktivt forum med mange flotte tråder som kommer fra medlemmer som gir gode råd og tips.
:buddies: :buddies: :thumleft

Svar