Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror jeg har nevnt detet tidligere, men gjør det igjen da jeg ser dette fungerer utmerket i andre fora.

Jeg mener at det hadde vert gull med en mulighet hvor man kunne tagge andre medlemmer, slik at hvis jeg feks. skrev "@AJ" i et innlegg jeg skrev så fikk AJ en beskjed om at han hadde blitt tagget i et innlegg.

Slik man kan gjøre på Facebook blandt annet.

På den måten kan man enkelt involvere andre mens man skriver da man vet at dem får beskjed. Dette tror jeg også vil være med på og øke trafikken på siden samt deltakelsen i forumet. Spesielt for de som kanskje ikke er innom forumet hver eneste dag.

Jeg husker ikke hva du svarte meg den gang AJ, men jeg prøver igjen og i det minste så håper jeg vertfall du ønsker å vurdere en slik løsning. Uten at jeg har veldig god kjennskap til PHPBB plattformen, så tror jeg dette lett kan la seg løse ved å installere en tillegsprogramvare som med stor sannsynlighet er gratis. Jeg kan ikke tenke meg at de som drifter siden tar all verden for en slik løsning?

Det koster vel uansett ikke å spørre dem? :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Sakkle »

Quote gjør vel noe av det samme, men enig i at en @ funksjon hadde vært stas.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 19 mai 2020, 15:31 Uten at jeg har veldig god kjennskap til PHPBB plattformen, så tror jeg dette lett kan la seg løse ved å installere en tillegsprogramvare som med stor sannsynlighet er gratis. Jeg kan ikke tenke meg at de som drifter siden tar all verden for en slik løsning?

Det koster vel uansett ikke å spørre dem? :)
For det første vet jeg ikke om det finnes en slikt utvidelse til phpBB baserte forum. I sin tid ble det stadig utviklet forskjellige typer tillegg. En del sluttet å virke siden utviklerne ikke hadde interesse av å følge med i utviklingen, virket det som.
Dette gjaldt bl.a. den universelle vido tag'en vi hadde her inne en periode. Men etter at Youtube gjorde noen endringer virket den ikke lenger med nettopp youtube videoer. Så da var det å gå tilbake til youtube tag'en.
Dette nevnt som barer et eksempel.

Andre utvidelser har, etter hva jeg har forstått, sluttet å virke etter hvert som phpBB programvaren er blitt oppdatert.

Men når disse tingene er nevnt så hadde det absolutt vært interessant med å prøve ut forskjellige utvidelser. mChat er et eksempel, som det ikke var noen interesse for, så den kuttet vi ut.
Hvor mye en evt. @ tag med mulig brukervarsling vil bli brukt i forhold til sitat/quote tag'en vet man selvfølgelig ikke før man har fått prøvd.

Når det gjelder slike tekniske ting som oppdateringer og installeringer utvidelser er dette noe jeg må innrømme jeg ikke har noen personlig interesse, nysgjerrighet eller kunnskap om.
Dermed ikke sagt at jeg later som om at det ikke er behov for oppdateringer. For det er det. Selv om det ikke er kritisk ligger vi noen versjoner på etterskudd med oppdatering av selve phpBB programvaren.
For noen måneder siden gjorde jeg en avtale med de som hoster forumet om å oppdatere til siste versjon phpBB og et par-tre andre ting.
Oppdateringen mislyktes, jeg fikk en regning på en jobb som ble forsøkt gjennomført uten å lykkes.
Gikk så i skriftlig dialog med de som prøvde seg på jobben og nevnte at jeg synetes det var besynderlig å skulle betale for en mislykket jobb. Nevnte at "no cure no pay", som enkelte firmaer praktiserer burde gjelde.
Det ble litt diskusjon rundt dette før jeg til slutt gikk med på å betale en noe redusert faktura siden det muligens, men tvilsomt var noen uklarheter fra min side da avtalen om jobben/jobbforsøket ble gjort.
Dermed ble det ingen oppdatering, slik jeg hadde håpet.

Siden har jeg, så langt, ikke vurdert å bruke dette firmaet igjen til forsøk på oppdateringer.
Jeg vurderer for øvrig løpende andre leverandører/vertskap for forumet, men har betalt ut dette året for hosting der vi er nå, hvor jeg må si meg godt fornøyd med pris og serverkapasitet. Ingenting å klage på i så måte. Stabiliten er også god og det har vært ligte nedetid og de gangene det har skjedd har jwfg fått kjapt svar fra de som hoster forumet og nedetidene har vært korte.

Siden har jeg vært i kontakt med et forummedlem her inne, skulle vurdere om han ønsket å påta seg jobben.
Fikk positivt svar, men har ikke hørt fra vedkommende på en stund.

Så det er på en måte der saken står.
Jeg synes vi har et velfungerende forumteam slik det er nå, men mangler altså en med teknisk kompetanse på phpBB.
En med interesse og peiling på dette og entusiasme for å være med på å fortsatt utvikle MCsiden.no videre til et aktivt forum for aktive MC-folk her i landet, er ønskedrømmen min!

Interessert i høre fra phpBB kompetente forummeldemmer der ute :prf
Så hvis det finnes en der ute som kunne tenke seg en slik oppgave så hører jeg gjerne fra vedkommende.
For en som kan disse tingene er det som trengs å gjøres ikke allverdens arbeidskrevende, vil jeg tro.
Uansett skal jeg evt. kunne honorere jobben med noen kroner, men naturligvis ikke etter de satsene som høyst kompetente kommersielle fagfolk opererer med.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror du missforstår når du sammenligner en taggefunskjon og quote funksjonen vi nå har. Når man quoater en bruker så gjøres dette i en tråd hvor begge parter i en tråd allerede er i diskusjon. Når man får kulighet til å tagge andre så får dem beskjed og inviteres derfor til en allerede pågående tråd dem ikke har deltatt i tidligere. Man skriver bare brukernavnet etter en @ og vipps blir dem inviterte eller gjort oppmerksom på temaet.

Dette vil jeg tro har stor innvirkning på trafikken på siden og noe man burde vurdere og implementere.

Jeg leser derimot det andre du skriver også og forstår ikke at det skal være noe problem og implementere dette. Det er derimot 20 år siden jeg var borti phpbb, men jeg ville vertfall forhørt meg med noen som kan dette og spurt om dem kunne ta en titt.

Jeg er ganske sikker på at dette hadde vært en fin funksjon. At chatten ikke fungerte slik man tenkte, kunne jeg fortalt før den dukket opp. Det har vel egentlig aldri vert noen suksess. Facebook chatten fungerer, men det er noe annet.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av mortenolb »

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2423491


Har ikke lest gjennom alt her siden jeg er litt preoccupied, kan hende den ikke fungerer lenger :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

Posten det vises til er sist endret august 2019 og tillegget virker på phpbb versjoner fra 3.2 og oppover. Står det der vertfall. Så det sier meg at dette burde være en ganske grei sak.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

Her står det forklart hvordan denne knstalleres. Man pakker bare ut innholdet i mappe og aktiverer den i admin.
https://github.com/paul999/mention

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 19 mai 2020, 17:30 Dette vil jeg tro har stor innvirkning på trafikken på siden og noe man burde vurdere og implementere.
Tja...
jeg er ikke så sikker på det.
Jeg tror heller at folk opplever Facebook og andre sosiale medier som enklere enn et phpBB forum eller andre tilsvarende forum basert på andre sammenlignbare programvareløsninger.
Trafikken vil neppe øke med nye fancy utvidelser. Kanskje i starten, mye pga. nysgjerrighet, men forumaktiviteten vil nok deretter flate ut.
Det er egentlig bare å innse at et forum som MCsiden.no er såpass annerledes enn de mest brukte sosiale mediene og at det er spesielt interessert som "tar seg bryet" med å leve med "kompleksiteten" i et slikt forum i forhold til Facebook, som alle finner veldig enkel å bruke...
Et ekte lavterskeltilbud, noe et phpBB basert forum ikke er på samme måte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 19 mai 2020, 17:53
Bjerknez skrev: 19 mai 2020, 17:30 Dette vil jeg tro har stor innvirkning på trafikken på siden og noe man burde vurdere og implementere.
Tja...
jeg er ikke så sikker på det.
Jeg tror heller at folk opplever Facebook og andre sosiale medier som enklere enn et phpBB forum eller andre tilsvarende forum basert på andre sammenlignbare programvareløsninger.
Trafikken vil neppe øke med nye fancy utvidelser. Kanskje i starten, mye pga. nysgjerrighet, men forumaktiviteten vil nok deretter flate ut.
Det er egentlig bare å innse at et forum som MCsiden.no er såpass annerledes enn de mest brukte sosiale mediene og at det er spesielt interessert som "tar seg bryet" med å leve med "kompleksiteten" i et slikt forum i forhold til Facebook, som alle finner veldig enkel å bruke...
Et ekte lavterskeltilbud, noe et phpBB basert forum ikke er på samme måte.
Facebook vil aldri bli noen konkurrent til dedikerte forum som dette. Facebook fungerer på en helt annen måte og er proppfull av reklame. Folk er vant til å tagge i dag. Man gjør det hele tiden. Derfor vil dette blir brukt.

Også må du slutte og sammenligne MCsiden og Facebook. Det er ikke det samme. Facebook er en annen mulighet og en annen plattform, men ikke det samme. Personlig foretrekker jeg forum som dette fremfor Facebook. Den dagen Facebook blir eneste plattform for å komme med verbale oppgulp, så melder jeg meg av :thumleft

Nå synes jeg du skal brette sammen hekleduken, slå av grammafonen og følge litt med i tiden, uten å være så redd for at Facebook skal ta fra deg forumet. Har det ikke skjedd nå, så kommer det trolig aldri til å skje. :thumleft

Les det jeg slriver med glimt i øyet. Men det vet du vel :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av AJ »

@Bjerknez ;)

Har ikke tid akkurat nå til å svare på et par-tre ting spesielt, som du nevner i innlegget, men skal se om jeg får gjort det senere i kveld.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av mortenolb »

Jeg er også enig i at facebook aldri kan erstatte et dedikert forum som dette. Facebookgrupper blir alt for fort veldig rotete, og ting dukker sjelden opp i riktig rekkefølge.

Nå er ikke mentions i forum så veldig viktig for meg, men en fordel jeg tenker at det har er at man kan tagge noen for å svare på det dem har svart, i stedet for å sitere hele innlegget. Blir fort mye mindre rot av det. Kanskje en del mindre sitering av bilder også :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 19 mai 2020, 18:06 @Bjerknez ;)

Har ikke tid akkurat nå til å svare på et par-tre ting spesielt, som du nevner i innlegget, men skal se om jeg får gjort det senere i kveld.
Ingen hast :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 19 mai 2020, 18:01
Facebook vil aldri bli noen konkurrent til dedikerte forum som dette. Facebook fungerer på en helt annen måte og er proppfull av reklame. Folk er vant til å tagge i dag. Man gjør det hele tiden. Derfor vil dette blir brukt.

Også må du slutte og sammenligne MCsiden og Facebook. Det er ikke det samme. Facebook er en annen mulighet og en annen plattform, men ikke det samme. Personlig foretrekker jeg forum som dette fremfor Facebook. Den dagen Facebook blir eneste plattform for å komme med verbale oppgulp, så melder jeg meg av :thumleft

Nå synes jeg du skal brette sammen hekleduken, slå av grammafonen og følge litt med i tiden, uten å være så redd for at Facebook skal ta fra deg forumet. Har det ikke skjedd nå, så kommer det trolig aldri til å skje. :thumleft

Les det jeg slriver med glimt i øyet. Men det vet du vel :knegg
Folk er vant til å tagge i dag. Man gjør det hele tiden. Derfor vil dette blir brukt.
Og hvor tagges det mest? På Facebook, for alt jeg vet :scratch ...
Også må du slutte og sammenligne MCsiden og Facebook.
Når det gjeldet tagging så er det vel du som sammenligner disse to ulike sosiale mediene. Nettopp, ulike, noe jeg mange ganger har påpekt. Altså ingen sammenligning.
Sammenligningen du prøver å tilskrive meg blir feil. Jeg har aldri gitt uttrykk for at Facebook er et forum på lik linje med MCsiden.
Det jeg har nevnt er at begge er sosiale (nett)medier. Og bregrepet sosale medier er ikke ensbetydende med Facebook selv om mange synes å være av den oppfatningen.
MCsiden og Facebook som sosiale medier på nett har noen naturlige fellestrekk som at man kjapt kan skrive og publisere innlegg og bilder, men på ulike måter, formatteringer og begrensninger.
Forumsstrukturen er MCsidens styrke. Samme med søkefunksjonen.
Heldigvis er det fortsatt mange som foretrekker denne forumstrukturen.
Medlemstilstrømningen på 55 nyregistrerte så langt i mai kan tyde på dette.
De foregående månedene det siste halvåret har heller ikke vært spesielt dårligere.

Sånn sette ser det lyst ut for MCsiden, som har større medlemstilstrømning enn et tilsvarende annet motorsykkelforum her i landet basert på samme phpBB plattform.
Og det er vel strengt tatt kun disse to som er gjenlevende av flere fra en del år tilbake.

Det jeg har nevnt flere ganger i forhold til forum som MCsiden.no og andre basert på samme eller lignende plattform i forhold til Facebook er at flere og flere bruker nettopp Facebook. Hvorfor? Fordi det er enkelt. Terskelen for å registrere seg og opprette sider er lav, kanskje for lav?
Som jeg nettopp nevnte så er det i realiteten kun to tradisjonelle motorsykkelforum her i landet. Men prøv å liste opp alle de norske motorsykkelsidene på Facebook, både de generelle som Motorsyklistenes Facebookside, som senere fikk navnet Motorsykkelsiden.no etter at de som sto bak denne FB siden forsøkte seg med den uavhengige Motorsykkelsiden.no, som kun fungerte noen måneder. Riktignok ikke et forum, men likefullt en MC-side som åpenbart ikke hadde livets rett.
Men på Facebook lever vel Motorsykkelsiden i beste velgående, antar jeg.
Selv er jeg hverken medlem av denne eller noen andre av det som virker som hundrevis av andre motorsykkelsider på FB om nær sagt alt mulig, som sider for enslige motorsyklister, de som liker å kjøre turer på Østlandet, generelle MC-sidetr og merkespesifikke sider og mye mer.
En stadig økende jungel på FB med motorsykkelsider.
Og etter hva jeg har hørt fortalt så fungerer mange av disse sidene som et forum hvor folk utveksler meninger om spesifikk temaer og problemløsningstematikk og hvor også terskelen for ufin og nedlatende oppførsel er snublende lav.

Så hvorfor søker så mange til disse sidene på Facebook? Jeg er ganske sikker på at dette gjøres fordi det er lettvint. Enklere enn på et tradisjonelt forum som MCsiden.no.
Men det kan også være at Facebokkfolket synes det er stas å bli tagget? Men selvfølgelig også at de ved hjelp av taggingen blir holdt løpende oppdatert og liker å svare kjapt. Kanskje til og med taqgingen kan gjøre at folk blir noe virkelighetsfjerne og har blikk og øre for varslingen på mobilen hele tiden?
slå av grammafonen og følge litt med i tiden, uten å være så redd for at Facebook skal ta fra deg forumet. Har det ikke skjedd nå, så kommer det trolig aldri til å skje.

:knegg
Som du vet har MCsiden.no også egen Facebookside uten at denne oppmuntres til å brukes i stedet for MCsiden.no. Snarere tvert om hvis man går inn og kikker på velkomstfeeden, som faktisk genererer en del nye brukere til forumet.
"Følge litt med i tiden"... Å innføre tagging for å bli mer på linje med Facebook? Kanskje, vi får se...

Facebook kommer nok ikke til å ta fra meg forumet. Men jeg kan jo håpe på et godt bud :crazy: !
Et forum som MCsiden.no lever så lenge det er brukere innom og kostnadene av å drive det ikke blir for høye.
For noen år siden var det, som nevnt tidligere i innlegget her, flere MC-forum som til forveksling lignet hverandre, bl.a. Bike.no forumet.
Disse er borte og de to gjenværende har tildels langt lavere aktivitet enn for noen år siden.
Sånn er det bare.
Og jeg tør påstå at det er rimelig naivt å tro at Facebook ikke har noe med dette å gjøre.
Og jeg har heller ingen tro på at en mention extension / taggerutvidelse vil bidra til økt aktivitet. Kanskje i begynnelsen, av ren nysgjerrighet, som jeg nevnte i forrige innlegg, men etter hvert går folket tilbake til Facebook.
Fordi det er enkelt og fordi det er der "alle" er.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av mortenolb »

Jeg tror ikke muligheten til å tagge folk vil føre til noen som helst endring i aktivitet. Det er ikke så spennende at nysgjerrigheten vil ta overhånd. Jeg ville heller valgt å se det som en quality of life-oppgradering for eksisterende(og nye for den saks skyld) medlemmer. På ingen måte nødvendig, men om det minsker andelen folk som siterer bilder uten å fjerne bildet fra siteringen så ville jeg sett på det som en seier :knegg

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Mulighet for å tagge medlemmer i forumet...

Legg inn av mekkern »

mortenolb skrev: 19 mai 2020, 20:11 men om det minsker andelen folk som siterer bilder uten å fjerne bildet fra siteringen så ville jeg sett på det som en seier :knegg
eller en halv side tekst -for å kommentere en setning.. :thumleft :thumleft

Spesielt på mobile medier med liten skjerm blir det mye scrolling..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar