Forslag til Underforum: Anmeldelser

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Forslag til Underforum: Anmeldelser

Legg inn av Royal »

Hola.

Som Nordiske motorsyklister, så må vi ofte finne oss i kaldt og vått kjørevær, skyhøye priser på utstyr,tåpelige EU regler og myndigheter som prøver å sette kjepper i hjulene våre. Det hjelper ikke med en anmeldelse av en perforert skinndress fra en fyr fra Arizona som aldri i sitt liv har sett snø og en god omtale av en "billig, men mye for pengene" sykkel hjelper lite når man må betale trippel pris i norden og det finnes ingen forhandlere på din side av landet.
(Jeg overdriver, men dere kan se poenget :knegg )

En side med anmeldelser av utstyr, sykler og nettbutikker fra vanlige motorsyklister i norden hadde vært helt kurrant. Jeg har ofte funnet meg selv måtte grave ganske dypt for å finne informasjon som burde ligget klart tilgjengelig. Nå som jeg sitter på denne informasjonen så vil jeg gjerne dele den med andre på en oversiktelig og ryddig måte.
(f.eks A2 registrert Triumph Street Triple)

Jeg har tenkt litt på å skrive noen anmeldelser på utstyr som jeg eier eller har eid, men vil helst unngå starte en blogg som jeg konstant må oppdatere tittel på og som kan være uoversiktelig. Jeg foreslår følgende:
Et nytt underforum under Utstyrsveggen med typ tittel : Brukernes Anmeldelser (Eller noe lignenede)
Hver ny tråd kan være en anmeldelse.

Ved riktig implementering så har jeg stor tro på at dette kan hente inn mye ny trafikk mot forumet. Det er i alle fall verdt en tanke.

Hvis dette allerede er implementert og ligger gjemt inne i forumet et eller annet sted, så beklager jeg for dette.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Forslag til Underforum: Anmeldelser

Legg inn av Skogstrollet »

Hadde litt samme tanke da jeg startet denne tråden på utsyrsforumet:

https://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=11478


Men å ha et eget underforum, der man enkelt kan finne det man leter etter på trådtittel, synes jeg er en enda bedre ide :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forslag til Underforum: Anmeldelser

Legg inn av AJ »

Godt forslag med eget underforum til brukeranmeldelser, men jeg er likevel litt usikker på om det er nødvendig siden Skogstrollet allerede har laget en tråd som kan brukes helt greit til formålet.

Så jeg tror vi fortsetter med den i tillegg til at jeg legger den legger den øverst i forumkategorien slik at det blir lett tilgang til den.

Et tips til de som vil legge inn omtaler av kjøreutstyr: gjør gjerne som Skogstrollet har gjort, lag en overskrift hvor det framkommer hva som omtales. Dette kan også gjøres i selve emnefeltet i innlegget du skriver. Bare fjern denne teksten - Re: Kjøreutstyr - samletråd for omtaler og anbefalinger - og erstatte den med din egen.

Ved å gjøre det slik kommer det produktet som omtales også kjappere med på søkeindexen for brukere eller besøkende som er innom for å finne info om akkurat det produktet du har omtalt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Forslag til Underforum: Anmeldelser

Legg inn av Royal »

AJ skrev: 18 mar 2017, 11:59 Godt forslag med eget underforum til brukeranmeldelser, men jeg er likevel litt usikker på om det er nødvendig siden Skogstrollet allerede har laget en tråd som kan brukes helt greit til formålet.

Så jeg tror vi fortsetter med den i tillegg til at jeg legger den legger den øverst i forumkategorien slik at det blir lett tilgang til den.
Jeg forstår usikkerheten om dette er nødvendig eller ikke, men jeg mener at et underforum som er reservert for anmeldelser av både Utsyr, Motorsykler og "slikt" er bedre enn en samletråd per "tema". Et underforum der man kan søke på titler er litt mer oversiktelig og "profft", haken med dette er at det kan bli veldig mange like "low-effort" anmeldelser i et slikt underforum som burde heller blitt postet i en samletråd.

Men dette er min mening, og det er ikke nødvendigvis slik at andre deler samme tankegang. Mer synlige samletråder er såklart et steg i riktig retning.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Forslag til Underforum: Anmeldelser

Legg inn av KevinmsR6 »

Royal skrev: 18 mar 2017, 12:12
AJ skrev: 18 mar 2017, 11:59 Godt forslag med eget underforum til brukeranmeldelser, men jeg er likevel litt usikker på om det er nødvendig siden Skogstrollet allerede har laget en tråd som kan brukes helt greit til formålet.

Så jeg tror vi fortsetter med den i tillegg til at jeg legger den legger den øverst i forumkategorien slik at det blir lett tilgang til den.


Jeg forstår usikkerheten om dette er nødvendig eller ikke, men jeg mener at et underforum som er reservert for anmeldelser av både Utsyr, Motorsykler og "slikt" er bedre enn en samletråd per "tema". Et underforum der man kan søke på titler er litt mer oversiktelig og "profft", haken med dette er at det kan bli veldig mange like "low-effort" anmeldelser i et slikt underforum som burde heller blitt postet i en samletråd.

Men dette er min mening, og det er ikke nødvendigvis slik at andre deler samme tankegang. Mer synlige samletråder er såklart et steg i riktig retning.
Enig med deg der royal :) :twothumbs:
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar