KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg

Legg inn av fikse »

Det er med tungt hjerte og diger restskatt at jeg nå må selge denne skatten.

Jeg vil anbefale å google etter generell info om sykkelen, men litt kan jeg likevel skrive om den:
Produsert i Mattighofen, av samme kvalitet som "de store" KTM-ene. Sykkelen er henimot identisk til LC4 og LC2 fra samme tidsperiode, men er motard-utførelse med 17" hjul, m.m.
Vekten er under 130KG, og alt som kan være av plast er av plast. Bremser er 4-stemplede Brembo. Fremme er det 320mm (!!!) skive. Forgaffel er USD fra White Power. KTM valgte å hente motor fra Yamaha DTR125. Dette er en vannkjølt 2takter som er velkjent for å være av topp kvalitet. Altså så snakker vi om topp vare hele veien. Sykkel var lite solgt (i Norge) pga ekstremt høy pris.
Jeg har kjørt MC i noen år etterhvert, og har kjørt litt-av-hvert av sykler, alt fra RR til chopper fra 1,5 til 160 HK. Med hånden på hjertet kan jeg si at dette er den desidert morsomste sykkelen jeg noengang har kjørt. Veiegenskapene er ekstremt bra, bedre enn f.eks nye KTM Duke 125 har (jeg vet, for jeg har eid en slik). Bremsene er vannvittige, og motor er overraskene frisk. Den er ikke trimmet, likevel er det en spreking vi snakker om.

Selv om sykkelen snart er 18 år gammel, er det kurant å få tak i brukte deler fra f.eks Tyskland. Slitedeler er stort sett hyllevare. Motordeler da går man til Yamaha, som har fullt utvalg.

Om denne konkrete sykkelen:

I mange år har denne vært brukt til opplæring, blant annet på Rudskogen. Den har hele veien vært stelt av voksne kyndige. Det kosmetiske er ikke mye å skryte av. Her er plasten matt og stripete, og ufarlige rustflekker finnes diverse steder. Teknisk er den langt bedre. For en tid tilbake hadde den (og tidligere eier, en i min familie) en tur i skauen, ufrivillig. Der ble frontlykt/kåpe/speil/speedo knust. Jeg overtok sykkelen, og holder nå på å ferdigstille reperasjonen.
Så nå kommer det mye nye biter på sykkelen:
Helt ny lykt/kåpe, Acerbis Cyclop. Dette er et E-godkjent lyktesett.
Helt nytt speedometer fra TrailTech. Her får du ALL tenkelig info.
Nytt trekk på sadel
Helt nye dekk, Michelin Pilot Street, i originaldimensjoner.
Helt nye bremseklosser framme og bak. Rengjorte kalippere framme og bak.
Motor får ny olje, tennplugg, kjølevæske, forgasser blir fullstendig demontert og rengjort.
Relativt nytt kjede/drev-sett fra Afam.
Ny-overhalte forgafler.
Nytt styre og holker.
Nytt batteri.
Nytt horn.

Mulig jeg har glemt noe her, men men.

Sum summarum: Dette er en "gammel" sykkel, som har blitt skikkelig stelt av voksne kyndige. Kosmetisk ser den litt ut som den stygge andungen, men regner med den blir litt bedre med nytt sadeltrekk og kul lyktemaske i front. Teknisk er den i god stand, klar for flere nye år på veien. Har både original brukerhåndbok og reparasjonshåndbok, begge deler originalt KTM.

Sykkelen står i mitt eie idag. Den har IKKE skilter på, pga forsikring. Står i Sund på søre Sotra, vest for Bergen.

Sykkelen blir klar til salg over påske.

Litt usikker på prisen, men et sted over 12-13.000 må jeg _minst_ ha for den. Jeg synes den er verdt adskillig mer, og hadde egentlig et håp om å ha den til mine egne barn skal ta lappen, men med masse restskatt er det greiest å selge denne.
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Svar