GSX 750, 1980

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

GSX 750, 1980

Legg inn av gsx750_80 »

suz.jpg
Jeg har en GSX 750 jeg vurderer å selge. Den er kjøpt hos forhandler på Moholt i Trondheim, våren 2010, og har startet lett og fungert fint, siden.
Eneste problem var en defekt laderegulator, som ble skiftet. Kilometerstand er ca 84 000. Dvs den har gått 10 000 km siden jeg kjøpte den
for snart 5 år siden.

Positivt: Sykkelen har original lakk, tror jeg, om enn "patinert". Den har også originalt eksosanlegg. Den har vært svært driftssiker i mitt eie, og det har aldri vært
motorstopp eller startproblemer. Regulator, tennplugger, kjede og drev har blitt skiftet. Olje og filter er skiftet flere ganger de siste 4 sesongene.
Ventiler har blitt justert av godkjent verksted.
Grisekjøring gjorde jeg meg ferdig med i løpet av 90-tallet, så jeg kan garantere at sykkelen er svært forsiktig behandlet i min tid med den.
Den har vært brukt til "kosekjøring", inkludert 4 turer til Østersund (500-600 km / tur) og en tur til Hitra (Til daglig bruk har jeg benyttet en Kawa 250,
de siste 3 sesongene).
Oljeforbruket er svært lavt, og det er knapt aktuelt med etterfylling mellom skiftene (Ta da i betraktning at jeg i snitt har skiftet olje og filter hver 200 - 250 mil).
Når jeg kjøpte sykkelen viste det seg at det var 2 spiker i det slitte bakdekket. Dermed fikk jeg med et nytt, ubrukt. Dette har det ikke vært behov for å montere
i løpet av 10 000 km, noe som også bør indikere forsiktig bruk av gasshåndtaket.
Suzuki verkstedmanual medfølger.

Negativt:
Høyre sidedeksel falt av i sommer. Et nytt er anskaffet fra Krangnes motor. Dekaler mangler. Disse kan jeg evt skaffe fra Sunrise Graphics i England.
Bakdekk begynner å synge på siste verset.
Den svetter olje fra et sted omkring toppdeksel, toppakning, evt begge steder. Dette har vært slik så lenge jeg har eid sykkelen, og jeg har valgt ikke
å gjøre noe med dette (Forbruket av olje er likevel meget lavt).
Til tross for ventiljustering "tikker" den en del. Om det skriver seg fra ventiler eller slakke i en fjær, vet jeg ikke.
Rift i setetrekket er dekt med svart tape, som har holdt seg der flere sesonger.
Den ser bedre ut på bilder enn i virkeligheten, og er inge "perle".

Jeg hadde tenkt meg 20 000 for sykkelen. Slik været er nå kan den muligens prøvekjøres, om ønskelig. Den står lagret tørt, men innen rekkevidde.
(Kan nevne at jeg ikke selger for noen vesentlig lavere pris, siden sykkelen neppe synker i verdi, forutsatt et minimum av vedlikehold.)
Siden den tross alt er 35 år, selges den uten noen form for garanti.
Hadde jeg ikke hatt 6 andre sykler hadde jeg ikke en gang vurdert å selge.
For den som evt vil restaurere en slik sykkel, er det antakelig et brukbart utgangspunkt.
Evt interesserte kan sende en personlig melding.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mvh

-gsx750_80

Svar