Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av bergenser83 »

mulig jeg har skrevet det før, men sett den på hurtigruten....kan ikke koste all verden. sikkert noen selger kjenner som kjenner en som jobber på hurtigruten som tar den med sørover for en flaske vin. Jeg fraktet bil på denne tiden for noen år siden og det var billig. Er ikke så mye press på hurtigruten nå vinterstid så de er friere til å gi deg et godt frakttilbud. (alt basert på antagelser. kom gjerne med fasitsvar)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Kawasaki »

ArcticTiger skrev:
tullestein skrev:
Kawasaki skrev:Har du ennå ikke handla,tullestein? :scratch
Nei og idag kom smellen med restskatt :sorry. Dette er kjedelig. blir ikke mye sykkel jeg får råd til.
Den restskatten er straffa for at du ikke flesket til med en Grønn CB500 for leeenge sida ja :[-X
Og XTn i nærområdet ditt for opp til Bæærgen, nei, det er naturlig at du fikk restskatt ja :thumleft
Hehe,ja.Til pass åt han. Hadde han kjøpt xt'en av meg,så hadde han ihvertfall hatt et glis om kjeften :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Nå er det forsyne meg kommet en CB500 til salgs i haugesund, men har en km. stand på 80.000 :-k Hva mener dere om dette?
Bør jeg styre unna eller kan denne gå mange mil til forutsatt at den er tatt vare på?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27658068" onclick="window.open(this.href);return false;
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Tysnes »

tullestein skrev:Nå er det forsyne meg kommet en CB500 til salgs i haugesund, men har en km. stand på 80.000 :-k Hva mener dere om dette?
Bør jeg styre unna eller kan denne gå mange mil til forutsatt at den er tatt vare på?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27658068" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei, ville sett på sykkelen eg . Ærlege KM er kanskje skjeldent , denne har gått ca: 5000 km i snitt som er høyst reelt . Tilstanden er viktigere enn KM , prøv å finne så mye historikk som mulig . Såg ut som tidlegere eier har kjøpt den hos forhandler . 800000 km er en del , men er sykkelen i god stand har du den i mange år . 25000 er for mye , ville prøvd meg så mye under 20 som mulig . Lykke til ;e

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Ja enig Tysnes. Skal ihvertfall kikke på den og gå grundig over det som er mulig og sjekke service historikk osv. og prøve og prute under 20.000. Dette skal jo være gode og driftsikre motorer så er resten i orden kan det bli kjøp :knegg
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Men dette er jo uansett utfall en ypperlig mulighet til å få prøvekjørt en CB 500! :D

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Banditmannen skrev:Men dette er jo uansett utfall en ypperlig mulighet til å få prøvekjørt en CB 500! :D
:thumleft Jepp. da vet jeg endelig hvordan disse syklene er å kjøre
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av bergenser83 »

men for å gni det inn igjen. du har to sykler til samme pris. den ene har "kjent" selger og kjent stand og mye lavere kmstand. fort gjort å spare seg til fant. du vil få mer igjen for den nordpå om du engang vil selge enn den andre som da gjerne har passert 90 000 km...

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

bergenser83 skrev:men for å gni det inn igjen. du har to sykler til samme pris. den ene har "kjent" selger og kjent stand og mye lavere kmstand. fort gjort å spare seg til fant. du vil få mer igjen for den nordpå om du engang vil selge enn den andre som da gjerne har passert 90 000 km...
Sant det. Er nok et bedre kjøp den til arctictiger, som knapt har gått noe...uansett kjekt å gå og kikke :-)
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

tullestein skrev:
bergenser83 skrev:men for å gni det inn igjen. du har to sykler til samme pris. den ene har "kjent" selger og kjent stand og mye lavere kmstand. fort gjort å spare seg til fant. du vil få mer igjen for den nordpå om du engang vil selge enn den andre som da gjerne har passert 90 000 km...
Sant det. Er nok et bedre kjøp den til arctictiger, som knapt har gått noe...uansett kjekt å gå og kikke :-)
Hvis du nå får testa en CB 500, og liker den, kan det jo virkelig være verdt en tur til Narvik! :\m/:

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Hei Tullestein :vs
Har du vært å prøvd den CB500 der nede nå?
Idag har jeg vært å kjøpt nytt batteri til vår CB500, årsavgiften ble betalt i tide, og nå skinner sola og tiner is og snø som bare det :D Så da tenker jeg det er ikke så mange dagene til jeg skal ha meg en liten tur på den :thumleft

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

ArcticTiger skrev:Hei Tullestein :vs
Har du vært å prøvd den CB500 der nede nå?
Idag har jeg vært å kjøpt nytt batteri til vår CB500, årsavgiften ble betalt i tide, og nå skinner sola og tiner is og snø som bare det :D Så da tenker jeg det er ikke så mange dagene til jeg skal ha meg en liten tur på den :thumleft
Hallo ArcticTiger :vs Ja nå har jeg prøvd CBen. Men jeg må si jeg ble litt skuffet og er veldig usikker. For jeg synes ikke den var så god å kjøre. Vanskelig å trekke en god og riktig konklusjon fra en 5-7 min. testtur, men den kjentes nervøs og litt slitsom å kjøre på. Jeg vet ikke om dette er innbilning fra min side eller om det er noe med den sykkelen/motoren. Det var heller ikke noe servicehistorikk på den så jeg er litt engstelig med tanke på motor. Hvordan synes du CBen er å kjøre?
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ZZR-Tom »

Lite eller ingen servic historie er ikkje uvanlig på eldre MC`r, utenom større servicer så skifter mangen olje og filter sjølv.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Tja, jeg syns CB500 er "helt grei" og lett å kjøre.
Men den er jo fysisk liten og lett for meg som er en feit jævel, så noen favoritt er den sånn sett ikke.
Jeg liker litt "større" sykkler, Tigerne er mine favoritter vet du :thumleft
Du må bare være aktiv nå Tullestein, stå på og prøv mange sykkler til du finner en som du trives på :D

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

hehehe :knegg Ja må få fart på sakene her nå. Folk synes vel dette begynner å bli en tullete mc-jakt etterhvert og jeg må innrømme at det er blitt litt trøttende også, selv om det ikke burde være sånn. Kanskje jeg bare burde kjøpt den CBen jeg så på også blitt ferdig med det selv om det ikke er noe optimalt...Jeg er egentlig litt rådvill og motløs.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Svar