Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Kawasaki skrev:
tullestein skrev:Også kalle meg Veabu :notlistening hehe ;e

Hehe,tenkte jeg skulle se hvor mange ganger jeg måtte gjøre det,før du ragerte ;e Jobba sammen med en Veabu,og det var nesten en dødsfornærmelse å kalle han Åkrabu :knegg Han påstod at hvis han skulle til Skudesnes,så kjørte han omveien rundt Austreveien for å slippe å kjøre gjennom Åkra. Men tror ikke det stakk så dypt,er vel helst fra gammelt av :-)
hahaha :lol Vel nå er jeg jo tilflyttet åkrabu. Har bare bodd her 3,5 år, og jeg kommer egentlig fra Kopervik ;e så så veldig stor reaksjon kan jo ikke forventes, men det er jo sant for det skal liksom være ett lite hat mellom bygder og byer på karmøy :knegg Men litt drygt å kjøre om austreveien :lol
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

XT er ikke noe "crosser" egentlig. Men god markfrigang, lav vekt, smal motor og lang fjæringsvei gjør at de takler litt av hvert.
Du har vel hørt om "motard"? Det er i prinsippet en "crosser" med vei-hjul og kanskje et lavere styre.
På svingete veier med dårlig dekke (typisk norske veier) er dette en sykkel som er morsom og kvikk å kjøre. I henda på en god sjåffør er den lei å klå på svingete vei.
Så du skal ikke skue en XT på hårene....
.

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Åneida har ingenting vondt å si om XTen. Det er nok en knall mc.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev:Edit: Etter å ha studert bildet mere inngående vil æ sei sannsynligvis IKKE mulig å polere bort. Men enda en prutegrunn!! :thumleft
Er mulig å polere vekk det meste!, se bare her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=54938#p54938" onclick="window.open(this.href);return false;
:oh
Bilde

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Tidligere omtalte Kawasaki Zephyr 550 er funnet på Finn.no! Dette er ikke noe prakteksemplar. Overflatene synes litt slitt, men dette er driftsikre greier som oppfyller de fleste krav til sykler av typen "CB500 eller noe i den duren". Dette er en av helt få 4-sylindret utgave av sorten og for 20.000 kroner bør du ha penger til overs til vedlikehold og småfiks/utskiftning av slitte deler.

Sykkelen er sjelden, derfor er det en liten begivenhet hver gang den annonseres for salg. Gå i tenkeboksen, Tullestein! Her har du et seriøst alternativ!

Link; http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26899430

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

TrondA skrev:Tidligere omtalte Kawasaki Zephyr 550 er funnet på Finn.no!
Link; http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26899430
Jepp, tipsa om den i går, men en god ting kan ikke sies for ofte! :thumleft
Banditmannen skrev:Fort fort fort, kom deg til Mysen! ;e
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26899430" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller enda bedre:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26898758" onclick="window.open(this.href);return false;

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Nå er jeg litt flau...jeg var litt seint ute med tips om Zephyr. Håper dette kan bli betraktet som anbefaling fra mange uavhengige hold... Heldigvis ble det også vist til Suzuki VX800. Jeg vil prøve å gjøre det godt igjen med å fortelle litt fra brukererfaringer med en slik Suzuki VX800. (Dette er faktisk også en sykkel jeg har nevnt på denne tråden tidligere - sammen med Honda NTV 650.)

Jeg lånte Suzuki VX 800 for en lengre sommertur i 2001. Kjørte omlag 230mil.
For å si det med en gang, dette er IKKE en sykkel i kategorien "CB500 eller noe i den duren".
Den føles tung og rent objektivt ER den det. Dette er et lokomotiv som er stødig og stabil rett fram. Med sin uvanlig slake gaffelvinkel gir den stabilitet, men er direkte tungstyrt på svingete, norske distriktsveier. Styringen blir også lett chopperaktig med manglende presisjon.
Motorkraft er plassert i lave turtall og den kan ikke skilte med særlig toppeffekt. Dette er fint!
Kvalitet holder vanlig Suzuki - standard, men også her er det spart inn for magert på dempere og fjæring. Synker sammen med tung last. En av få sykler jeg har opplevd å "slå igjennom" på skikkelige humper uten passasjer. Intrudermotor med kardang er solide saker, uten å være på nivå med CB500.
Jeg hevder sykkelens beste egenskaper er knyttet til stil og utseende. Den er blant de vakreste standardsykler jeg vet om. Sykkelen appellerer derfor mest til spradebassen i meg...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av MaxTron »

TrondA skrev:Nå er jeg litt flau...jeg var litt seint ute med tips om Zephyr. Håper dette kan bli betraktet som anbefaling fra mange uavhengige hold... Heldigvis ble det også vist til Suzuki VX800. Jeg vil prøve å gjøre det godt igjen med å fortelle litt fra brukererfaringer med en slik Suzuki VX800. (Dette er faktisk også en sykkel jeg har nevnt på denne tråden tidligere - sammen med Honda NTV 650.)

Jeg lånte Suzuki VX 800 for en lengre sommertur i 2001. Kjørte omlag 230mil.
For å si det med en gang, dette er IKKE en sykkel i kategorien "CB500 eller noe i den duren".
Den føles tung og rent objektivt ER den det. Dette er et lokomotiv som er stødig og stabil rett fram. Med sin uvanlig slake gaffelvinkel gir den stabilitet, men er direkte tungstyrt på svingete, norske distriktsveier. Styringen blir også lett chopperaktig med manglende presisjon.
Motorkraft er plassert i lave turtall og den kan ikke skilte med særlig toppeffekt. Dette er fint!
Kvalitet holder vanlig Suzuki - standard, men også her er det spart inn for magert på dempere og fjæring. Synker sammen med tung last. En av få sykler jeg har opplevd å "slå igjennom" på skikkelige humper uten passasjer. Intrudermotor med kardang er solide saker, uten å være på nivå med CB500.
Jeg hevder sykkelens beste egenskaper er knyttet til stil og utseende. Den er blant de vakreste standardsykler jeg vet om. Sykkelen appellerer derfor mest til spradebassen i meg...
Hmmm, dette var litt overraskende, og trist å høre om VX800, hadde trodd den var bedre enn som så :sorry men det at de har valgt singel bremseskive fram burde vel ha vekket mistanker :scratch Har også lest at den er utvikla av Suzukis Amerikanske avdeling, og det kan sikkert forklare de dårlige svingegenskapene...

Når det gjelder drivlinja er det liten tvil om at DET er solide saker, X-en har en gammel 750 Intruder som har runda 100 000 for ett par år siden med minimalt med vedlikehold :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Banditmannen »

Er vel heller meg som burde være flau! :redface
Å komme med et litt sånt "æda bæda, jeg var før deg"-innlegg som jeg i farta gjorde, var lite gjennomtenkt! :redface
Dine tips er jo så mye mer en f.eks. mine, da dine er langt mer informative og bygd på erfaringer, der mine oftest er ren synsing...

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Det er mulig jeg er urimelig kritisk til VX800. Sykkelen har kjøreegenskaper som likner veldig på dagens cruisere/softchoppere og svært mange er fornøyd med dette. (Mulig mitt inntrykk også ble farget av den Kawasaki ZZR600 som jeg kjørte til vanlig den gangen.)
Holder fast på at sykkelen kan nevnes på en tråd som dette fordi VX800 er billig kvalitet med et klassisk, kåpeløst design. På lengre turer i rolig tempo uten passasjer, kan Tullestein oppleve dette som godt nok i massevis. Kjøpes noe annet, kan nemlig komfortnivået fort bli skadelidende.

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

TrondA du har en imponerende mengde kunnskap om motorsykler. Er det noen sykler du ikke vet noe om? :gk ;e
Veldig nyttig info om VX800. Selve motoren er interessant pga. den litt grove gangen. Jeg liker også at det er godt med drag på lave turtall :knegg Trodde ikke slike sykler derimot hadde tung styring og treghet. Men veldig greit å vite. Da er nok en CB mer i min gate.

Er det andre naken sykler som har den samme motorkarakteristikken med drag på lave turtall og grov lyd som VXen?

Er det andre naken sykler som har samme kjøreegenskaper som VXen? Er nok gunstigere med noe lett og smidig.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Denne kom opp nå i kveld, den er litt dyrere enn du hadde tenkt deg, men er ikke så langt fra deg? Han er vist åpen for et bud står det... Nå må du ikke tulle Stein :D
Men kjøper du den i stedet for CBn vår, så går du jo glipp av en flott mc-langtur da :knegg

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26938020" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit 23/2: Ser prisen er gått noe ned nå......

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Andre nakensykler med bånndrag og go'lyd som VX800? I din prisklasse må vi ty til gamle, svære boxer BMW'er. Kanskje R80 blir litt snaut med 50 hester? R100 skulle passe fint. Med unntak av kardangvridning og heiseffekt bak ved gasspådrag, er disse svære syklene ganske gode og smidige på veien. Men, dette begynner å bli så langt unna "CB500 eller noe i den duren" at jeg ikke kan skrive mer om dette...

Likevel, et nytt svar skal du få;
En billig nakensykkel som har omlag de samme kjøreegenskapene som Suzuki VX800 er Moto Guzzi Nevada. Den er satt opp stivt chassis og har mye bedre fjærer og dempere enn VX800. MG Nevada har likevel som VX800 dette litt uvante, slake gaffeloppsettet som gir slike klassiske motorsykler et underlig softshopperstuk.

CB500 og nakne gatesykler i samme sjanger (Kawasaki ER-5, Suzuki GS500, Cagiva River og Ducati Monster 600) er kjappe, lette og morsomme sykler der en nybegynner kan vokse seg stor og flink på alle veier i Europa dersom du kjører uten passasjer og mye bagasje. Tullestein, du traff blink allerede i trådtittelen! Her finnes undervurderte perler jeg ville foretrukket fremfor nesten hva som helst annet på bruktmarkedet!
Personlig er jeg ikke like begeistret for softenduroer av typen Yamaha XT600, Kawasaki KLR650, Honda Dominator, Suzuki DR650 og Aprilia Pegaso. Dette er etterhvert blitt gamle sykler med svært myke fjæringsoppsett som ikke lenger er så skarpe på vanlig asfaltvei. Du trenger fjæringsvei på vårt veinett, men her må du gynge deg fram på sykler som skulle egne seg til alt og ble derfor ikke god på noe. Ikke kjøp et gammelt kompromiss, men hold deg til noe som var skreddersydd for førerutvikling og kompetansebygging på vanlig vei; CB500!

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

ArcticTiger skrev:Denne kom opp nå i kveld, den er litt dyrere enn du hadde tenkt deg, men er ikke så langt fra deg? Han er vist åpen for et bud står det... Nå må du ikke tulle Stein :D
Men kjøper du den i stedet for CBn vår, så går du jo glipp av en flott mc-langtur da :knegg

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26938020" onclick="window.open(this.href);return false;

Edit 23/2: Ser prisen er gått noe ned nå......
Antagelig for at det må skiftes gaffeldempere og eksosanlegg. Det med gaffeldempere...betyr det at hele gaffelen må byttes? Og det koster vel skjorta? Lurer også på om det er tuklet med fjærer, for hele sykkelen ser ut til å ha høyere bakkeklaring enn normalt. Lurer på om lykta er uorginal også. Pleier ikke de og instrumentene være i helkrom på bandit? Ikke at det siste spiller noen rolle altså :-)
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

TrondA skrev:Andre nakensykler med bånndrag og go'lyd som VX800? I din prisklasse må vi ty til gamle, svære boxer BMW'er. Kanskje R80 blir litt snaut med 50 hester? R100 skulle passe fint. Med unntak av kardangvridning og heiseffekt bak ved gasspådrag, er disse svære syklene ganske gode og smidige på veien. Men, dette begynner å bli så langt unna "CB500 eller noe i den duren" at jeg ikke kan skrive mer om dette...

Likevel, et nytt svar skal du få;
En billig nakensykkel som har omlag de samme kjøreegenskapene som Suzuki VX800 er Moto Guzzi Nevada. Den er satt opp stivt chassis og har mye bedre fjærer og dempere enn VX800. MG Nevada har likevel som VX800 dette litt uvante, slake gaffeloppsettet som gir slike klassiske motorsykler et underlig softshopperstuk.

CB500 og nakne gatesykler i samme sjanger (Kawasaki ER-5, Suzuki GS500, Cagiva River og Ducati Monster 600) er kjappe, lette og morsomme sykler der en nybegynner kan vokse seg stor og flink på alle veier i Europa dersom du kjører uten passasjer og mye bagasje. Tullestein, du traff blink allerede i trådtittelen! Her finnes undervurderte perler jeg ville foretrukket fremfor nesten hva som helst annet på bruktmarkedet!
Personlig er jeg ikke like begeistret for softenduroer av typen Yamaha XT600, Kawasaki KLR650, Honda Dominator, Suzuki DR650 og Aprilia Pegaso. Dette er etterhvert blitt gamle sykler med svært myke fjæringsoppsett som ikke lenger er så skarpe på vanlig asfaltvei. Du trenger fjæringsvei på vårt veinett, men her må du gynge deg fram på sykler som skulle egne seg til alt og ble derfor ikke god på noe. Ikke kjøp et gammelt kompromiss, men hold deg til noe som var skreddersydd for førerutvikling og kompetansebygging på vanlig vei; CB500!
Nok en gang tusen takk for et fabelaktig godt svar. :thumleft Ja, vender stadig tilbake til en CB500. Pen og kjekk sykkel. Er nok veldig godt egnet for meg sammen med de andre 600 cc syklene som bandit eller CB 750 kanskje. Tror det er sant det med softenduroene også. Jeg er jo glad i myk og god fjæring og tenkte jo at det måtte være behagelig på disse syklene men det går nok ut over kjøreegenskapene som du sier.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Svar