Billig intercom

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Billig intercom

Legg inn av Ridelikethewind »

Hei!

Noen som har erfaring med billig intercom fra Wish eller ebay? Har ikke så stort ønske om å betale alt for mye for min første intercom. Så på denne freedconn her https://www.youtube.com/watch?v=QMBpdZaw2Ro

Har dere noen tips til andre som er rimlige?

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Billig intercom

Legg inn av mekkern »

Spørs jo om du slal koble mot tlf og passasjer med samme sett -eller andre du kjører med.
Hvis du skal koble mot andre og flere i gruppe så er « dmc mesh» saken.
Men billig nei.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

SprintS955
Innlegg: 139
Registrert: 01 jul 2018, 21:08
Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S

Re: Billig intercom

Legg inn av SprintS955 »

Kjøpte fra sharkspeed for ca 1000lapp. Etter å ha kastet vekk noen kroner på billigere dritt på aliexpress. Dei kan du få.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Billig intercom

Legg inn av kjellv »

Mye av det billige kinagreiene kan fungere på et vis i godvær, men kjører du i regn er det nok slutt.
Kjøp heller noe brukt og kurrant fra finn.no :thumleft

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Billig intercom

Legg inn av JanK »

Ridelikethewind skrev: 31 mai 2020, 02:51 Hei!

Noen som har erfaring med billig intercom fra Wish eller ebay? Har ikke så stort ønske om å betale alt for mye for min første intercom. Så på denne freedconn her https://www.youtube.com/watch?v=QMBpdZaw2Ro

Har dere noen tips til andre som er rimlige?
Kjøp aldri noe fra Wish, bare drit. Har en kompis som alltid skal kjøpe det billigste, kastet bort penger på 2 billige (15-20 euro pr stk.) intercom, før han kjøpte en til 60-70 euro. Har fungert perfekt i godt over ett år.

Kjøp den billigste varianten fra ett kjent merke, fra en butikk i norge eller en norsk nettbutikk hvor den kan returneres i tilfelle den slutter å fungere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Billig intercom

Legg inn av Bjerknez »

Min Cardo G9x skulle i utgangspunktet være vanntett, men nå har den begynt å kødde. Når jeg kjørte fra Trondheim til Molde i øsende regnvær for ett par år siden så gikk den helt bananas å etter det har den aldri vert stabil i regnvær.

Så konklusjonen blir at selv de dyrere variantene er nok ikke helt skuddsikre, men uansett vil jeg tro dem er bedre enn billige kinamerker.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Billig intercom

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 31 mai 2020, 14:22 Min Cardo G9x skulle i utgangspunktet være vanntett, men nå har den begynt å kødde. Når jeg kjørte fra Trondheim til Molde i øsende regnvær for ett par år siden så gikk den helt bananas å etter det har den aldri vert stabil i regnvær.

Så konklusjonen blir at selv de dyrere variantene er nok ikke helt skuddsikre, men uansett vil jeg tro dem er bedre enn billige kinamerker.
Jeg kjøpte et brukt dobbeltsett Cardo G9 (uten x) i 2014, det har fungert knirkefritt så langt. Jeg kjører i allslags vær og har kjørt mye i regn. Aldri hatt problemer med dette. Men det kan vel skje med alt.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Billig intercom

Legg inn av BlåBil »

Kan hende det er gummihetta som ikke var satt på ordentlig? Cardo skal være vanntette ihvertfall

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Billig intercom

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 31 mai 2020, 14:49
Bjerknez skrev: 31 mai 2020, 14:22 Min Cardo G9x skulle i utgangspunktet være vanntett, men nå har den begynt å kødde. Når jeg kjørte fra Trondheim til Molde i øsende regnvær for ett par år siden så gikk den helt bananas å etter det har den aldri vert stabil i regnvær.

Så konklusjonen blir at selv de dyrere variantene er nok ikke helt skuddsikre, men uansett vil jeg tro dem er bedre enn billige kinamerker.
Jeg kjøpte et brukt dobbeltsett Cardo G9 (uten x) i 2014, det har fungert knirkefritt så langt. Jeg kjører i allslags vær og har kjørt mye i regn. Aldri hatt problemer med dette. Men det kan vel skje med alt.
Det skal sies at det regnværet jeg kjørte i da var noe av det værste jeg har opplevd. Til tider datt det så kraftig ned at jeg måtte stoppe da sikten var omtrent null. Men uansett, vanntett er vanntett. Men kan selvsagt være flere grunner til at min plutselig begynte å hikke. Den har dog holdt siden 2014, så er jo faktisk 6 år gammel. ;)

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Billig intercom

Legg inn av LarsE »

Bjerknez skrev: 31 mai 2020, 14:22 Min Cardo G9x skulle i utgangspunktet være vanntett, men nå har den begynt å kødde. Når jeg kjørte fra Trondheim til Molde i øsende regnvær for ett par år siden så gikk den helt bananas å etter det har den aldri vert stabil i regnvær.

Så konklusjonen blir at selv de dyrere variantene er nok ikke helt skuddsikre, men uansett vil jeg tro dem er bedre enn billige kinamerker.
100% skuddsikkert er vanskelig å få til, og som du sier så var det ikke helt vanlig regnvær du kjørte i heller. Men de dyre merkene er betraktelig bedre, og sier de at det skal være vanntett, så har du også garanti fra deres side og skal få hjelp dersom det skulle vise seg å ikke være helt tett. Det kan du drite godt i med noe billig skvip kjøpt på Wish eller eBay :thumleft

Til trådstarter vil jeg anbefale å sjekke Finn, finner nok en greit brukt intercom til en grei pris der, og du får noe som er verdt noe og gir mersmak.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Billig intercom

Legg inn av Sakkle »

Det som er interessant er vel IP-koden til enheten. Dersom det oppgis at den er IP67 f.eks SKAL den tåle regn. Gjør den ikke det er det bare å reklamere. Alt over IPx4 skal vel tåle regn nesten uansett intensitet?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Billig intercom

Legg inn av BlåBil »

6 år gammelt, er ikke vits å reklamere da vel? :p

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Billig intercom

Legg inn av Sakkle »

BlåBil skrev: 31 mai 2020, 16:17 6 år gammelt, er ikke vits å reklamere da vel? :p
Nei... da er vel toget gått, ja. :sk?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Billig intercom

Legg inn av LarsE »

BlåBil skrev: 31 mai 2020, 16:17 6 år gammelt, er ikke vits å reklamere da vel? :p
Bjerknez nevnte at det skjedde for et par år siden, så da var den nok innenfor 5-års regelen (eller til og med 2) ;) Om en intercom faller innenfor 2 eller 5 år får nå være en diskusjon mellom deg og selger. Noen firma er også mye "greiere" på det enn de virker utenfra, og setter pris på tilbakemeldinger.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Billig intercom

Legg inn av Plastrakett_71 »

Jeg var inne på tanken å kjøpe noe billig til kjøring, men når jeg kom over Sena sin løsning for integrering i Shoei Neotec II hjelmen så ble det kjøp av dette (mener den heter SRL-ett-eller-annet). Svindyrt, men verd hver krone.

Men nå var det ikke dette trådstarter spurte om. Jeg føyer meg inn i rekken av de som tipser om Finn.no istedenfor eBay og Wish.
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Svar