Mc for Sjiraff

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
oyvind
Innlegg: 1
Registrert: 14 jun 2017, 11:47
Motorsykkelen din: Din MC her

Mc for Sjiraff

Legg inn av oyvind »

Hei. Er på jakt etter mc av type cruiser 600-800 ccm (Honda, Kawa, Suzuki, Yamaha) i prisklasse 25-45000.- . Utfordring er at eg er 194 cm frå topp til tå og sliter med å finne sykkel som passar mht sittestilling. Finnes det noko modeller i dette segmentet som er passande. Nokon som er like uheldig med høgda og som har erfaring?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Mc for Sjiraff

Legg inn av hakhap »

Er 193cm og kjørte en Honda Shadow VT1100 den var veldig behagelig for meg. Kjørte den i 3 sesonger både langt og kort med og uten passasjer. Du må opp i litt større sykkel tenker jeg for å få til komforten mtp fint lengde

misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Mc for Sjiraff

Legg inn av FredrikE24 »

Du må nok opp i 1100-1300 skal du ha noe passende. En kamerat ønsket 750 cruiser og han er 195, det er forsåvidt jeg også. Du sitter med knæra oppi styret på en slik. Shadow 1100 el. Dragstar eller noe i den duren burde passe greit.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mc for Sjiraff

Legg inn av Bjerknez »

En ting er hvor høy man er totalt sett, men en annen ting er hvor langt det er fra skjitfallet og ned. Er man 194 høy og over gjennomsnittet lang i beina kan jo det by på noen overraskelser. Men blir uansett vanskelig og gi anbefalinger da jeg kun har kjørt to-tre cruisere.

Men du har vel beinaa mer eller mindre forran deg på en cruiser så da er kanskje i beinlengden SÅ farlig. man får bare mer knekk i knærne.

Men jeg satt på en slik Honda Shadow 700 i butikken for en måneds tid siden og den virket veldig liten til meg vertfall og jeg er 182 høy. Ikke FOR liten, men liten nok til at jeg nok ikke hadde vurdert den.

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Mc for Sjiraff

Legg inn av Thunderace »

Jeg er 196 og sitter godt på min yamaha thunderace 😃

Svar