Bjerknez skrev: ↑31 aug 2021, 07:30
jeg tenker mest på dem som legger ned mye tid og ressurser på automatiske kjedesmørere samt vedlikeholdet av disse etc. Da tenker jeg kanskje at man er litt i overkant bekymret for kjedet.
Dette må jeg si er bortimot det rareste jeg har sett
Bjerknez har skrevet her på forumet...
"mye tid og ressurser på automatiske kjedesmørere"?
Disse smøresystemene er rimelig "fit and forget", bare å montere for så å passe på å fylle på olje. Koster litt som en engangsinvestering. Den første jeg kjøpte har holdt i 6 sesonger og fungerer fortsatt.
"vedlikehold av disse". Hva slags vedlikehold?
"i overkant bekymret for kjedet"
. Javel... Så det er derfor vi monterer automatisk kjedesmører
. Eh... nei. Ikke for min del i hvert fall. Jeg gjør det fordi det er praktisk, igjen "fit and forget" og fordi det gir god kontinuerlig smøring og ikke vilkårlig og ujevn smøring, som jeg tror ofte kan skje hos de som bruker kjedespray.
Men det er klart; noen er bekymret for en og annen overflaterustflekk på kjedet...
. Noe jeg aldri har hengt meg opp i.
Bjerknez skrev:Men jeg kan selvsagt ta feil. Og spesielt i dette tilfellet
Bra med denne innsiktsdelen i innlegget ditt.
Ja, du tar feil.
Spesielt i dette tilfellet
Kunne gjerne også lagt til noe om å ha i hvert fall litt erfaring om ting man uttaler seg om, men skal la være å gjøre det i denne omgang...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering