Hva har du gjort i garasjen i dag

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av AJ »

Per K skrev:Laget nye topplokk bolter til Kawa'n.
Ikke kjøpt, men laget nye, faktisk :O

Imponerende!
De ser rett og slett eksklusive ut
:notworthy:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Fsva »

Per K skrev:Laget nye topplokk bolter til Kawa'n.
Imponerende :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av AJ »

Ikke rare greiene annet enn å sjekk kjede og drev og fant ut at det var på tide med en reingjøring av frontdrevområdet. Bak dekselet her samler det seg en del kjedeolje, støv og skitt i en "herlig" graut, som med fordel bør fjernes.
Som sagt, så gjort. Deretter en ekstra omgang med Tutoro olje på kjedet med en klut og den ... ehem... :redface deilige dempede lyden av velsmurt kjede var tilbake på rett nivå igjen.

Ellers ser både kjede og drev ut til å holde en god stund til etter å ha gjort solid og ufeilbarlig tjeneste i snart 27k kjørte km siden april i fjor.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Zettexx »

Kjedet meg med....

Justere fotbrems som slepte, ble varm og nesten tok fyr....justerte «too tight» etter bytte av klosser og væske.

Renset koblinger til bensinmåler som var blitt dement. Måtte slite litt der.

Skiftet 2 coiler, som var daua igjen...forb. Aprilia dritt.

Byttet plastikkledninger ut med ordentlige Biltema silikonpluggledninger. Italienere har ikke forstått at plastisolasjon etses opp av olje, bensin og varme.

Byttet HT bensinslange og o-ringer som ble drept av Tysk bensin med 20% sprit......var rullende brannbombe i 2 dager på «ringen»...og senere i en P-garasje i Praha...Se nøye etter!!! :-)

Så måtte jeg se på Lamborghinien. Altså min Lamborghini gressklipper. Den har fremdrift basert på remdrift. Den har ikke strammehjul, men det ene remhjulet er fjærbelastet om en tvergående aksling. Derfor er aldri disse hjulene helt parallelle. De spises opp. Sikkert en ingeniør utlånt fra Aprilia pen og dum....leveres imorgen.

Trøstet meg litt ved å gå på nett og bestille ny ekte kartbok for Europa. Gps er fint men som å se gjennom et nøkkelhull. Må ha litt overblikk ved planlegging.

Så er jeg her mens jordknollene koker....litt møkk lei idiotiske løsninger. Savner litt gjennomtenkte løsninger basert på grunnleggende trygg teknikk.


Sjekket også Sukien, som vanlig....Shabby, chic og problemfri.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Baffin »

Monterte tool tuben som ble kjøpt i forrige uke.

Bilde



Baffin
Sist redigert av Baffin den 26 jun 2016, 10:11, redigert 2 ganger totalt.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

ZZR-Erling

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av ZZR-Erling »

Skiftet luftfiltrene og skifta olje og filter på X"ene

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Jompa »

Holder meg unna garagen, det blir billigst.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:Holder meg unna garagen, det blir billigst.
Hehe ☺
Kan gå bra om man e litt uheldig også.
Æ har kjørt ca 50t uten en slik halvmåne rundt ene kammen ☺
Oppdaga det i vinter da æ igjen sku shims. Hehe

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Jompa »

Og hvor var Halvmånen blitt av ?
du må da ha sett den på benken eller gulvet eller i ei lomme, eller fant du bare en rar del som du slengte i søpla ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Viffern94
Innlegg: 104
Registrert: 28 okt 2015, 21:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
Sted: Trondheim

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Viffern94 »

Hatt en skikkeli service på sykkelen: byttet bremseklosser foran og bak, bremsevæske&clutch, styrelager, simmeringer, dekk. Slet innmari med kjølinga på sykkelen, fylte på kjølevæske titt og ofte, men den bare forsvant. Fann ikke noe lekkasje noen steder, ikke var det væske på bakken heller. Måtte til slutt levere den inn for sjekk til Ride Trondheim, der fant de lekkasjen, lita sprekk på høyre radiator som hadde oppstått fordi en festebrakett til kåpen hadde kommet i kontakt med nedre del. En rask sveisejobb så var problemet løst, og braketten(som var i mine øyne unødvendig) ble fjernet. Eneste som gjenstår nå er et oljeskifte så er sykkelen klar for mange mil nedover Europa i Juni :D
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--

ZZR-Erling

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:Og hvor var Halvmånen blitt av ?
du må da ha sett den på benken eller gulvet eller i ei lomme, eller fant du bare en rar del som du slengte i søpla ?
Ja......kan ikke skjønne annet enn at den forsvant inn i støvsugeren. Fikk tak i ny, så iår går den med alle deler ☺ flaks! Hehe

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av vim »

Montert HM Super Lite quickshifter.
Ikke testet på veien enda, så vi får se i hvilken grad det var en suksess...

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Fsva »

Monterte kjede og drev. Sykkelen ble så smooth og lydløs etterpå, helt fantastisk. :twothumbs:
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av AJ »

Fsva skrev:Monterte kjede og drev. Sykkelen ble så smooth og lydløs etterpå, helt fantastisk. :twothumbs:
Bilde
Vurderer å bytte kjede og drev på min også, før Europaturen neste måned.
Frontdrevet begynne å bli preget av av 28K, mens bakdrevet fortsatt ser bra ut. Kjedet er heller ikke så verst.
Men kanskje bytte for å være på den sikre siden...
Ingen avgjørelse tatt enda.
Hvor langt hadde kjedet og drevene på din sykkel gått før du byttet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Hva har du gjort i garasjen i dag

Legg inn av Fsva »

AJ skrev: Vurderer å bytte kjede og drev på min også, før Europaturen neste måned.
Frontdrevet begynne å bli preget av av 28K, mens bakdrevet fortsatt ser bra ut. Kjedet er heller ikke så verst.
Men kanskje bytte for å være på den sikre siden...
Ingen avgjørelse tatt enda.
Hvor langt hadde kjedet og drevene på din sykkel gått før du byttet?
Jeg byttet på 19400km. Kjedet var helt ubrukelig, framdrevet hadde noe slitasje, bakdrevet var vel nesten som nytt. Alt ble byttet uansett. :roll
Bilde

edit: skrivefeil.
Sist redigert av Fsva den 26 jun 2016, 00:38, redigert 4 ganger totalt.

Svar