Trenger du nye dekk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Trenger du nye dekk?

Legg inn av MrPitlane »

Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

[img]http://www.mcsiden.no/gallery/image.php ... =thumbnail[/img]

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av norse900 »

Har nettopp kjøpt nytt fordekk (Angela ST), men er redd det blir litt langt å dra for hjulbytte? Supert tilbud, synes jeg!!! :thumleft


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av mortenolb »

Høres ikke så dumt ut å få hjelp av deg til å bytte :P I fjor betalte jeg vel rundt 4500kr for nye dekk inkl. skifte.

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av Geso »

MrPitlane skrev:Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

Jeg trenger nye dekk.....
Antydning til kostnad for omlegging og avbalansering?
Hvordan kan jeg ta av begge hjulene samtidig? :redface

:-) Geso
(ikke så flink, men ivrig)
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av ojda »

Jeg vil anta at sykkelen din er tyngst forran,
I såfall setter du den på hovedstøtte, fjerner det hjulet som "hengger i luften"
Støtter sjikkelig opp under bunnpanne eller gaffel (har funnet at Postens røde hånteringskasser
passer bra for min :prf Så kan du fjerne det andre hjulet :thumleft
Er den tyngst bak, støtter du opp under svingen.

Dekkbytte og balansering vil jeg anta kommer på mellom 500 og under 1000 for begge.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av MrPitlane »

Geso skrev:
MrPitlane skrev:Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

Jeg trenger nye dekk.....
Antydning til kostnad for omlegging og avbalansering?
Hvordan kan jeg ta av begge hjulene samtidig? :redface

:-) Geso
(ikke så flink, men ivrig)
Hei,

tar kr 150.- pr dekk. Enkleste er å ha løse felger/dekk, men du kan og kjøre hit og skru om her.

Skal du ta av begge hjemme, er det greit å bruke dobbeltstøtta. Husk å stroppe fast støtta, og stable under noe for å sikre mc.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22842
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av Bjerknez »

Bestillte meg nettopp to nye dekk fra dekkonline og jeg sparte til sammen rundt 700,- kontra det å kjøpe gjennom mitt lokale mc verksted. Dekkene blir levert fraktfritt på døren om ca. en uke. :-)

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av CB9 »

husker jeg leste om en løk som henvendte seg til mcførere som skulle selge mc, og iført dems mcklær trivdes han vist best bakpå.

uten sammenligning forøvrig. tenk å skru av dekka dine hjemme hos han .. :eh





not that theres anything wrong with that .l.

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av bshagen »

Ja, han fyren fra Jessheim eller noe? Hehe, husker det var snakk om han en stund.

Tilbake på topic, så kan jeg være med på anbefalingen om motorsykkeldekk.com, grei levering og veldig bra priser. :thumleft

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av spidair »

Var på tur Hokksund- Rjukan- Tuddal- Notodden- Hokksund i går kveld og da jeg kom tilbake igjen så jeg stål korden i bakdekket gitt... Dekkene har rullet snart 900 mil (Jeg har kjørt de 500 siste milene..) . Kjente det glapp i det siste krysset jeg akselerete ut av og trodde først jeg hadde for lite luft i dekkene eller noe, men der var det blankt gitt... Riktig nok gikk nedturen fra Gausta og ned til Tuddal kvast i går, roet ned da jeg oppdaget at jeg hadde 130km/t mellom en sving med fullt nedlegg (kom visst i "siget" et lite øyeblikk der....), men at dekket skulle bli så slitt på turen hadde jeg ikke trodd... Så jeg lurer litt på alderen på dette dekket, som er orginal dekket som kom med sykkelen... Merkelig at det plutselig ble så slitt liksom... Før jeg startet turen så jeg at det var "falt" ut litt gummi her og der liksom, midt på slitebanen på dekket, men anså ikke dette for unormal slitasje (hadde kjørt i kø på vei hjem og hatt en del voldsomme akselerasjoner forbi en del biler, samt noe grus vei kjøring før det...), men der tok jeg feil. Ca 2 centimeter midt på dekket ser man nå stålkorden på, så regner med at jeg med litt forsiktig kjøring kommer med til Drammen i dag og får byttet dekket... Så det blir monsterbike i Drammen i dag for et nytt dekk og skulle få det ferdig pålagt og balansert til den nette sum av 2400,-...

Får sjekke bedre neste gang tydeligvis... :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av Snikendeugle »

MrPitlane skrev:
Geso skrev:
MrPitlane skrev:Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

Jeg trenger nye dekk.....
Antydning til kostnad for omlegging og avbalansering?
Hvordan kan jeg ta av begge hjulene samtidig? :redface

:-) Geso
(ikke så flink, men ivrig)
Hei,

tar kr 150.- pr dekk. Enkleste er å ha løse felger/dekk, men du kan og kjøre hit og skru om her.

Skal du ta av begge hjemme, er det greit å bruke dobbeltstøtta. Husk å stroppe fast støtta, og stable under noe for å sikre mc.
Høres jo ikke dumt ut. Har du "universale" muligheter for å støtte opp sykkelen ved omlegg hos deg eventuelt? Har liten mulighet til å levere felger da sykkelen er det eneste framkomstmiddelet mitt ^^
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av MrPitlane »

Snikendeugle skrev:
MrPitlane skrev:
Geso skrev:
MrPitlane skrev:Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

Jeg trenger nye dekk.....
Antydning til kostnad for omlegging og avbalansering?
Hvordan kan jeg ta av begge hjulene samtidig? :redface

:-) Geso
(ikke så flink, men ivrig)
Hei,

tar kr 150.- pr dekk. Enkleste er å ha løse felger/dekk, men du kan og kjøre hit og skru om her.

Skal du ta av begge hjemme, er det greit å bruke dobbeltstøtta. Husk å stroppe fast støtta, og stable under noe for å sikre mc.
Høres jo ikke dumt ut. Har du "universale" muligheter for å støtte opp sykkelen ved omlegg hos deg eventuelt? Har liten mulighet til å levere felger da sykkelen er det eneste framkomstmiddelet mitt ^^
Trur jeg kan klare de fleste mcér. Mulig bare ett og ett dekk om gangen, men har depotstøtter, mc jekk, støttebukker, tau og talje.

:prop:

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:Bestillte meg nettopp to nye dekk fra dekkonline og jeg sparte til sammen rundt 700,- kontra det å kjøpe gjennom mitt lokale mc verksted. Dekkene blir levert fraktfritt på døren om ca. en uke. :-)
Hvilke dekk kjøpte du til sykkelen? spør bare av ren nysgjerrighet...
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av Snikendeugle »

MrPitlane skrev:
Snikendeugle skrev:
MrPitlane skrev:
Geso skrev:
MrPitlane skrev:Dersom du trenger nye dekk til din mc kan det være penger å spare på å kjøpe dem på nettet.

Jeg har veldig gode erfaringer med http://www.motorsykkeldekk.com

Om du trenger hjelp til omlegging og avbalansering, så kan jeg hjelpe deg. Meget gode priser på omlegging, og praktiske åpningstider.

:prop: :thumleft

Jeg trenger nye dekk.....
Antydning til kostnad for omlegging og avbalansering?
Hvordan kan jeg ta av begge hjulene samtidig? :redface

:-) Geso
(ikke så flink, men ivrig)
Hei,

tar kr 150.- pr dekk. Enkleste er å ha løse felger/dekk, men du kan og kjøre hit og skru om her.

Skal du ta av begge hjemme, er det greit å bruke dobbeltstøtta. Husk å stroppe fast støtta, og stable under noe for å sikre mc.
Høres jo ikke dumt ut. Har du "universale" muligheter for å støtte opp sykkelen ved omlegg hos deg eventuelt? Har liten mulighet til å levere felger da sykkelen er det eneste framkomstmiddelet mitt ^^
Trur jeg kan klare de fleste mcér. Mulig bare ett og ett dekk om gangen, men har depotstøtter, mc jekk, støttebukker, tau og talje.

:prop:
Cool! Mulig jeg og en kollega tar kontakt nærmere Juli :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Trenger du nye dekk?

Legg inn av CB9 »

til den som måtte finne dette leseverdig - værsegod.
for noen dager siden sendte jeg forespørsel om dekk til mcoslo og mcpartner. og da fikk jeg to svar.


"Hei

Vi selger veldig lite Pirelli, da vi ikke klarer å gi konkuransedyktige priser som regel.

I disse dimensjonene kan jeg tilby Michelin Pilot Active som koster 1235,- og 1465,- for fram og bakdekk. Dette er inkl moms, montering/avbalnsering kommer i tilleg.

For løse hjul tar vi 200,- per dekk og om de sitter på sykkel tar vi 400,- per hjul.

Mvh
Andreas Alm
MC Oslo"
------------------------------------------------------------------------
"Hei
Har dessverre ingen ledig time før om ca 6 uker
Kommer du med løse hjul kan vi ta det
Omlegg+avbalansering kommer på 300,- pr hjul
Mvh Mc P"

Svar