Bensintank som passer Goldwingramme?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

Hallå folkens! Long time no see! :vs

Jeg går rundt med et nytt prosjekt i magen vedrørende min stakkars Goldwing, og trenger derfor noen kloke hoder! :P :p

Ramma på en 1500 Goldwing er ikke akkurat designet til å bygge noe oppå, se bare her:

Bilde

Bilde

Er det noen som har en formening om hva slags bensintank som kan passe oppå denne ramma her? En litt firkantet type er å foretrekke, men er åpen for alle forslag...

Det jeg har lyst til å prøve på er å "bygge" om Goldwingen slik at den går fra å se ut som dette:

(Fant ingen bilder av min atm, men dette er nært nok)
Bilde

Til noe sånt som dette:

Bilde

Bilde

Tankene går ut på å fjerne alle kåper, fjerne alle ledninger jeg ikke trenger (bortsett fra motorrelaterte ledninger, frontlys, blinklys, baklys, horn + kanskje cruisecontroll), fjerne bensintanken inni ramma og sette en fin en oppå slik "det skal være", bytte styre og instrumenter, nye lykter og skjermer.

Det som bekymrer meg mest er å finne en tank som passer oppå uten de største modifikasjonene..

Noen tanker eller ideer? :)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Jompa »

Tja, tenkte først litt på en tank fra en moderne R-sykkel, men etter å ha sett bildene dine tror jeg vel du er ute etter mere "classic look", ikke sant ?

Det blir nok vanskelig å finne noe som dekker bredden på den ramma, men kanskje tanken fra en VF 1100 custom kunne passe. Eller en annen cruiser, GW-ramma er da ikke så brei på midten ?

Ta mål av ramma og kontakt et huggeri, kanskje du finner noe som er i nærheten.
HD-tankene er jo ganske feite :scratch
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

Se her ja! Jompa er lur! :thumleft

Det er classic jeg er ute etter ja, aner ikke hva bredden på ramma er, men er er jo bare å begynne å pelle av kåper det så finner man det ut om et par uker! hehe :knegg

Det aller beste hadde vært å finne en tank som bare smetter rett på uten modding, men det lurer jeg på om blir vanskelig. Hvem kan isåfall sveise/skjære sånt for en?

Jeg har tenkt litt på dette her i vinter, og etter å ha kjørt årets første Wingetur så ble jeg bare mer og mer klar for å prøve meg på prosjektet. Alt føltes liksom litt feil mens jeg kjørte. Alle kåpene var på en måte i veien, og jeg savnet virkelig vinden i brystkassen. Var litt som å sette hjul på danskebåten! :P :p

Har alltid hatt sansen for klassiske motorsykler ala gamle Honda CB, eller gamle Goldwinger også, så det hadde vært morro og prøve om jeg fikk til det samme med denne her :)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av DrGreve »

Sjekk hva en kompis av meg har gjort med sin? http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=6117&start=150" onclick="window.open(this.href);return false;

En KZ1300 1982 har brei tank, men den er klassisk i den forstand at den henger i en senterstamme og den har vel ikke du på din GW-ramme. Da må det modding til..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

Den ble jo konge! Litt for caferacer for min smak, men bra jobba! :-)

Det er ikke senterstamme på min nei, så må få ordnet en måte å festet på. Kanskje det holder med en klypeinnretning på tanken som griper rundt ramma? + et par skruer.? :-k

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av DrGreve »

Bjønnavind skrev:Den ble jo konge! Litt for caferacer for min smak, men bra jobba! :-)

Det er ikke senterstamme på min nei, så må få ordnet en måte å festet på. Kanskje det holder med en klypeinnretning på tanken som griper rundt ramma? + et par skruer.? :-k
Alt er mulig å feste og ditt eneste krav er vel å finne en tiltalende tank som er brei nok til å skjule begge rammebuene?
Å begynne å modde ramma anser jeg som utenkelig, eller..?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av MLeikarnes »

Har en Suzuki GS500E tank til overs, kan ta noen mål på den imorgen dersom du er interessert? etter bildet på ramma ser det ut som om den passer oppå på form...

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

MLeikarnes skrev:Har en Suzuki GS500E tank til overs, kan ta noen mål på den imorgen dersom du er interessert? etter bildet på ramma ser det ut som om den passer oppå på form...

Sent from my Galaxy S3

Mulig det ja! De GS500E tankene Google viste meg så ikke så firkantet ut som jeg var ute etter, men ta mål og gjerne bilder, så ser vi :-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Jompa »

Ingen mulighet for at en tank fra Valkyrie 1500 kan passe ?
Vet ikke om den har samme ramme som Goldwing.
En slanket GW med dragbar hadde jo vært bærre lækkert.Skjønner ikke hva du skal med en "firkantet" tank.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

DrGreve skrev: Å begynne å modde ramma anser jeg som utenkelig, eller..?
Det er nok utenkelig ja.. Vil prøve å holde biltilsynet utenfor dette :-)
Jompa skrev:Ingen mulighet for at en tank fra Valkyrie 1500 kan passe ?
Vet ikke om den har samme ramme som Goldwing.
En slanket GW med dragbar hadde jo vært bærre lækkert.Skjønner ikke hva du skal med en "firkantet" tank.
Har tenkt på valkyrie, og kikket litt på de tankene. Det kan tenkes at de passer rett over. Grunnen til at jeg skriver "firkantet tank" er at jeg er ute etter den klassiske mc'en! Slik de ble bygget på 70 og 80 tallet :-) Jeg ser ikke etter en som med skarpe kanter, men tenkte meg ut noe sånt som dette:

Bilde

Jeg kan jo også ta feil, og innse senere at jeg må ha en annen tank, men akkurat nå er det den typen jeg ser for meg blir finest :-)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av MLeikarnes »

Du kan jo ta en telefon til Krangnes motor i Trondheim, han har mange tanker på lager :)

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bensintank som passer Goldwingramme?

Legg inn av Bjønnavind »

MLeikarnes skrev:Du kan jo ta en telefon til Krangnes motor i Trondheim, han har mange tanker på lager :)

Sent from my Galaxy S3
Flott tips! Takk :thumleft

Svar