Liten hund og MC.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Pollti

Liten hund og MC.

Legg inn av Pollti »

I sommer kjøpte jentungen seg en moped og for henne er det viktig å få med sin lille Bichon Frisee på 6 kilo. Vi prøvde ryggsekk og bæresele men det var ikke vellykket hverken for sjåfør eller hund. Så kom Jalmar med en idee om toppboks så da ble kjøpt inn en billig kinesisk boks og innerst i skapet fantes en rommelig hjelm. Så da ble det å skride til verket. Dette var målet :


Bilde


Hull i lokket ble saget ut og Den Vrengte Polvotten ble plassert oppi boksen for å sjekke plassforholdene.


Bilde


Hjelmen er festet til boksen med 3 vinkeljern og syrefaste bolter. Kant mellom hjelmen og boksen er polstret med skumgummi og boltene i lokket er også foret med skumgummi og gaffa tape. Her er det nye prøvesitting før rallamikket monteres på mopeden :


Bilde


Og her er herligheten ferdig montert :


Bilde


Polvotten liker seg godt opp i boksen sin hvor hun sitter på en litt tykk ertepute og har det alle tiders. Denne boksen er ikke av særlig bra kvalitet og egner seg nok ikke som transportbur i hastigheter over 45 km/t. Og siden Polvott nå har flyttet inn hos oss så lurer jeg på å kjøpe en maken Giviboks som den jeg har og modifisere den også. Da kan hun fremdeles få være med på tur innimellom.

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Legg inn av cheron »

Gud bedre................................. :[-X:

Fantastisk.. :D Mangla sota visir bare, så var det max! :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Vi venter i spenning på Pit Radar-buret?

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Legg inn av Kjitta8648 »

Og brosmeburger-boksen. :lol:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Var den boksen på Trollrally i år. Så noe slik borti skogen der
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det var nok ikke meg. Da Troll rally foregikk var jeg i Østfold med Jalmar. Uten Polvott .

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Pollti skrev:Det var nok ikke meg. Da Troll rally foregikk var jeg i Østfold med Jalmar. Uten Polvott .
Jeg tok ikke bilde, men det var samme løsning. Toppboks med en hjelm limt/skrudd fast. Smart.... :thumbsup:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar