MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av werner »

Antakeligvis😁

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

I dag flyttet jeg oljedysa til den automatiske kjedesmøreren Tutoro tilbake på bakdrevet. Slik Tutoroprodusenten alltid har anbefalt, selv om de også går godf for at frontdrevplassering også funker.
Å ha dysa rett bak frontdrevet viser seg å være en oljeguggesamler bak drevdekselet. Derfor bedre å rute kjedeolja til bakdrevet.
Langt enklere jobb i dag enn første gang jeg gjorde det. Mye fordi jeg tenkte mer i retning "det enkle er ofte det beste" denne gang enn forrige gang :redface ...

En testtur på skikkelige dårlige veier synes å vise at monteringen sitter som det skal :twothumbs: :
Oljedyse1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av kjellv »

Ikke sikkert det gjør noe forskjell. Overflødig olje blandet med støv og skitt vil uansett slynges lettest av ved fordrevet der kjedet gjør en skarpere sving. Der vil også skitten bli værende, kommer seg ikke ut derfra fordi det er mer lukket rundt drevet. Det som slynges av bakdrevet forsvinner bare.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av FredrikE24 »

Kjørt drivakselen i fillebiter :redface
4692B9A3-730C-40BD-A024-F82F3B05547E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 26 apr 2019, 19:54 Ikke sikkert det gjør noe forskjell. Overflødig olje blandet med støv og skitt vil uansett slynges lettest av ved fordrevet der kjedet gjør en skarpere sving. Der vil også skitten bli værende, kommer seg ikke ut derfra fordi det er mer lukket rundt drevet. Det som slynges av bakdrevet forsvinner bare.
Dette har du helt sikkert rett i. Frontdrevet er jo praktisk talt kapslet inn bak et deksel uten samme muligheter for å slenge fra seg dritten som bakdrevet har.
Uansett er det lettere å sjekke om oljedysa er tilstoppet eller ikke når den er lagt an mot bakdrevet. Her slipper jeg jo å måtte ta av frontdrevdekselet for å sjekke om dysa sitter riktig på plass og om den kan ha blitt tilstoppet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Sattphalat »

Ikke idag, men siden jeg ikke henger helt med så..
Forrige helg.
Monterte front fender exstender, rear hugger, radiator guard.
Er stort sett fornøyd da.
Har varmehåndtak, mittstøtte, GPS, og strømuttak som tilleggsutstyr fra før.
Og hold på å glemme orginale handguards fra Honda, som er så små at det er en vits, og en liten skjerm oppe på skjermen som funker bra. Tar litt vind. Ihvertfall for meg som knappe 172.
Har også kjøpt en kielko trottle lock som ikke passet. Kanskje fordi jeg har varmehåndtak. Noen som er interessert med en Honda Ncx 750. Skal få den billig.
Lurer litt på 2 finger hendler på clutch og brems. Men det får bli i neste veikryss.

Jævli støvete i garasjen nå...
Bilde
BildeBilde


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av rolf-arne »

Sykkelen har fått nytt eksos anlegg- og ladepunkter for USB - og viktigst den har fått nye 15 mil i dag og det blir flere i morra. Ellers er det meste pakka klart for å starte på tur på mandag.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Sattphalat
Innlegg: 293
Registrert: 20 mai 2018, 10:19
Motorsykkelen din: -

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Sattphalat »


Som ganske fersk mc-eier er det små utfordringer en står ovenfor. Nå var det tid for å bytte dekk.
Hva gjør man?
Tenkte å ta det sammen med sevice, men det får jeg ikke før ut i juli. 2 1/2 mnd ventetid.
Dekk må man ha.
Nye Metzeler z6. Tre lapper på mcoslo med omlegging. Levert på dagen.


Improvise,adapt,overcome....:)
Bilde

Bilde

Bilde



Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av niko »

Husk å ta det rolig med nye dekk :-). Mine var såpeglatte.

folbjo
Innlegg: 28
Registrert: 25 mar 2016, 01:03
Motorsykkelen din: Ducati
Sted: Tønsberg

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av folbjo »

20190508_154719 (2).jpg
Montert styredemperkitt fra Ducabike med Öhlins styredemper på min Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster 1100 RS

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Epylypzon »

800n har vært på vekta etter slankeoperasjon.
Før
110 forran 122 bak. Tot 232kg med antageligvis full tank.
Etter
94 forran 104 bak. Totalt 198kg. Dette med ca halv tank, original batteri og uten sidekåper. Så etter litium batteri og plast er på plass igjen kan man trekker fra ca 3 kg til tenker jeg. Da er vi rett i overkant av 200kg med full tank.
BildeBildeBildeBilde

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av freddy123 »

Det er ikke dårlig...

Men noe som kanskje er enda viktigere hvordan ble sykkelen å kjøre etter dette?

Er vel mest offroad man merker det og da særlig i lavere hastigheter antar jeg.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Epylypzon »

freddy123 skrev: 16 mai 2019, 16:39 Det er ikke dårlig...

Men noe som kanskje er enda viktigere hvordan ble sykkelen å kjøre etter dette?

Er vel mest offroad man merker det og da særlig i lavere hastigheter antar jeg.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Som en drøm i forhold til før.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Snikendeugle »

Det må ha utgjort underverker kan jeg tenke meg. Jeg har vel prøvd GS'n din en gang tidligere når vi kjørte litt grus i området ditt. Føltes overraskende nett selv da :) En av de mer komfortable syklene og motorene jeg har kjørt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

Legg inn av Dansekris »

Syns vel dette ble ganske bra!

Bilde

Bilde

Bilde

Svar