Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
NatroN
Innlegg: 24
Registrert: 02 mai 2010, 23:43
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stealth

Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

Legg inn av NatroN »

Hei Godtfolk.

Jeg trodde jeg var mer mekanisk oppegående enn jeg tydeligvis er, for nå har jeg satt meg fullstendig fast under ventilsjekk på sykkelen.
Dette er delen som sitter fullstendig fast. Den går frem og over toppen på radiatoren, men jeg klarer ikke å få den av på noen som helst måte.

I tillegg gjorde jeg genistreken å åpne ventiltoppen før den var ute og pakningen skled ut. Får den ikke på plass igjen så jeg får lukket alt.
Har derfor dekket til sykkelen med et laken for å unngå støv og smuss inn i ventiltoppen. Den står i varm fellesgarasje.
Ja, det er lov å le av meg. Jeg klarer det sikkert snart selv òg.

Er det noen som har noen gode tips for å få dette til?
Evt. et skudd helt i blinde: Er det noen i Oslo-området som kunne tenkt seg å hjelpe meg med det mot et lite vederlag?

Krysser fingrene for at noen her kanskje har vært borti lignende sak før.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

Legg inn av mekkern »

Så den baffelplaten vil ikke av motoren.... demonterte du i riktig rekkefølge? Slik at ting ikke forskjøv seg før du prøvde å løsne den?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

NatroN
Innlegg: 24
Registrert: 02 mai 2010, 23:43
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stealth

Re: Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

Legg inn av NatroN »

mekkern skrev: 26 okt 2021, 23:40 Så den baffelplaten vil ikke av motoren.... demonterte du i riktig rekkefølge? Slik at ting ikke forskjøv seg før du prøvde å løsne den?


Det er vel dumt av meg å si ja ettersom den ikke kommer av...
Har tatt av alt over, altså tank, hele luftfilterboksen og regulator. Har ikke tatt av radiatoren da ingen av Youtube-videoene jeg så på viste dette.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

Legg inn av cannon »

Er det sånn at du har skrudd løs baffelplaten fra toppdeksel, men den sitter fortsatt fast i dekslet?

NatroN
Innlegg: 24
Registrert: 02 mai 2010, 23:43
Motorsykkelen din: Ducati Monster 821 Stealth

Re: Sliter med ventilsjekk på 2014 Kawasaki ER-6F

Legg inn av NatroN »

cannon skrev: 27 okt 2021, 08:17 Er det sånn at du har skrudd løs baffelplaten fra toppdeksel, men den sitter fortsatt fast i dekslet?
Den er skrudd løs og beveger seg fritt ift. ventilcoveret (toppdeksel?), men den vil ikke ut. Får beveget den noen millimeter sidelengs og frem/tilbake.
Har forsøkt å dytte den opp fra fronten ved radiatoren mens jeg drar over ved motorblokka, men den kommer ikke.

Svar