Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 19 aug 2021, 00:52 Er det ikke samme som med damer, finn ei med gode egenskaper så lærer du deg å like utseende.
Men når du finner ei med dårlige egenskaper OG labert utseende så tror jeg neppe sminke vil redde dagen din.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av Bjerknez »

Sorry, men hvis du mener at en UP! Ser bra ut, uansett styling, så er egenskapene ellers så elendige at jeg ikke hadde lært meg å like utseendet. Madammen har en e-UP og ho har også eid en vanlig UP tidligere. En 1.0L med 60HK eller noe. Jeg vil ikke engang kalle det en bil. Alt med denne bilen er bare trist. Den er billig og den gir deg tak lver hodet, men det er det. Feite felger og senkesett klarer ikke å rette opp det. Mener jeg.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av SilverSmurfer »

:lol
Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 04:59 Feite felger og senkesett klarer ikke å rette opp det. Mener jeg.

https://m.facebook.com/fiatmultiplatuning/

Fiat Multipla derimot...

:lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av Bjerknez »

Multipla er den desidert styggeste bilen jeg noengang har sett.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av SilverSmurfer »

Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 05:27 Multipla er den desidert styggeste bilen jeg noengang har sett.
Ble den ikke bedre med litt tuning? :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 19 aug 2021, 05:58
Bjerknez skrev: 19 aug 2021, 05:27 Multipla er den desidert styggeste bilen jeg noengang har sett.
Ble den ikke bedre med litt tuning? :crazy:
Den bilen er fortapt uansett styling. :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av Domino »

Alternativ 1: En sykkel du ikke liker utseendet spesielt godt på, men som har fantastiske kjøreegenskaper.

Alternativ 2: En sykkel som er så vakker at du kan se på den i timevis. Men du vil heller sitte og se på den enn å kjøre den, fordi ergonomi og/eller kjøreegenskaper gir deg mareritt om natta. Og noen ganger om dagen...

Da velger jeg alternativ 1 hver gang!

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av kaLARSnikov »

Jeg mener at det ikke er noe i veien med å "modde" sykler og flere av de tøffeste syklene jeg har sett er kraftig modifiserte sykler (f.eks. Harley Sportster ombygd til off-road/enduro). Det er jo smak og behag så klart, og prisen kan nok påvirkes i begge retninger. Jeg vil tro et gjennomført amatørbygg som resulterer i en sykkel som er unik og fortsatt "bra" kan være vel så positiv for prisnivået.

Når det er sagt så kan det være forholdsvis mye jobb, selv noe som virker så enkelt som å bygge frontlys. Jeg ville nok undersøkt om noen har gjort det før og har noen erfaringer. Hvis det er tilfelle og det er en enkel operasjon (og gjerne lett reversibelt) så er det vel ikke noe i veien for det. Om det derimot er mye jobb, eller ingen har prøvd det før, så ville jeg nok funnet på noe annet.

En ting er sikkert: Når du først har sykkelen så kommer du til å ville kjøre hele tiden, ikke stå i garasjen og skru. (Med mindre du liker å skru, så klart.)

Har du sjekket om det kan være andre sykler som "passer" bedre? Det aller beste er jo å få tak på en sykkel som man både liker å se på og å kjøre.

Hva med f.eks. Suzuki GS500F eller SV650? Hva er det spesifikt med CB500F du liker?

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av pekle »

I de tilfellene det er positivt for prisnivået tipper jeg som oftest ombyggingen uansett koster vesentlig mer enn prisøkningen.

rhe
Innlegg: 10
Registrert: 18 aug 2021, 16:28
Motorsykkelen din: Honda Hornet CB600f 2004

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av rhe »

kaLARSnikov skrev: 19 aug 2021, 10:07 Hva med f.eks. Suzuki GS500F eller SV650? Hva er det spesifikt med CB500F du liker?
Har desverre ikke sett de modellene ligge ute på vestlandet (iallefall ikke innen mitt budsjett). Jeg måtte isåfall bestilt uprøvd fra østlandet (noe som ville vært risikabelt, siden jeg ikke aner om jeg ville like den), eller ventet til jeg fant tid til å reise til østlandet (+ at jeg måtte funnet noen andre som hadde vært villig til å bli med, siden jeg ikke har bil selv).

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av xavi0n »

Å kjøpe en billig sykkel usett er ikke nødvendigvis så skummelt, snakk mye med selger å kjenn på viben du får derfra.
Om du oppdager at det ikke er rett sykkel kan den selges for så å si det samme som du kjøpte den for.
Og du har da mye bedre peilig på hva du vil å ikke vil ha i en sykkel
If you gonna be dumb you gotta be tough

ELO1973
Innlegg: 63
Registrert: 30 apr 2019, 09:14
Motorsykkelen din: Honda CB650R

Re: Første MC: Jeg trenger en realitetssjekk om modding

Legg inn av ELO1973 »

Er ikke cb500f i bunn og grunn samme sykkelen som CB650R/F? Kan jo hende lykta fra en 650r er rimelig plug and play?

Har for øvrig samme forhold som deg til front på en del sykler. Mye rare utforminger. Spesielt de som der ut som fluehoder er helt jævlige….

Svar