Startproblem på Diversion 900.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Jakob
Innlegg: 15
Registrert: 21 jun 2020, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900S Diversion, 2004.
Sted: Sandefjord

Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av Jakob »

Hei!

Jeg skriver her for og høre om det kunne komme opp noen tips på mitt problem.

Etter en stopp for noen dager siden, så fikk jeg ikke start på sykkelen, hørte bare starteren slo inn og klikka, men ellers ingen respons. Måtte da trille den i gang, da startet den raskt. Dagen etter startet den, men virket som det var på nippet til at den ikke ville det. Så lurte på om det kunne være batteriet, så det ble byttet. Da den ble prøvd startet, så virket det som starteren bare dro en halv dreining og så var det ikke mer respons og etter det bare klikking fra starteren. Fikk trillet den i gang, og så satte batteriet på lading.
Dagen etter startet den, så ble kjørt en tur, men den startet bare såvidt når jeg skulle i gang igjen. Og to ganger den dagen(i går), så måtte den trilles i gang, bare klikket når prøvd startet. Og den er like vrang i dag. Den drar bare såvidt(les: veldig lite) på starteren men vil ikke fyre, men ellers ikke noe respons.

Jeg er ikke den store mekanikeren, og ikke i nærheten av noe som kan kalles på hobby-nivå en gang, men skal få litt hjelp til helgen. Av en som er et hakk eller to mer kyndig enn meg. Så lurer på om det er noen som kan sette oss i en retning av hva vi kan se etter.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av xavi0n »

finn tak i en trekloss å en hammer å gi starteren noen gode kakk, om det er børstene i starteren som begynner å bli dårlige kan det gi dem litt ekstra tid
If you gonna be dumb you gotta be tough

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av cannon »

Mål ladespenningen med litt turtall. Bør ligge på ca 14,3Volt.

Brukeravatar
Jakob
Innlegg: 15
Registrert: 21 jun 2020, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900S Diversion, 2004.
Sted: Sandefjord

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av Jakob »

Da fikk starteren noen gode kakk, og den dro til og startet. Så har bestilt nye børster på Speed, noe som selvfølgelig ikke var noe de hadde på lager, skulle ta rundt 4 dager til de dukket opp der.
Så håper og satser på at det er å bytte de og så er grom-sykkelen ute på veien igjen, uten fare for og måtte trille den i gang.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av xavi0n »

Det å slå på starteren kan hjelpe lenge det, men i grunn ikke noe permanent fiks hvis du vil stole på at den starter
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Jakob
Innlegg: 15
Registrert: 21 jun 2020, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900S Diversion, 2004.
Sted: Sandefjord

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av Jakob »

Det å slå på starteren kan hjelpe lenge det, men i grunn ikke noe permanent fiks hvis du vil stole på at den starter
Det virket bare en gang i dag, og så var det tilbake til slik jeg forklarte tidligere.

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av xavi0n »

Mål at starteren får den spenningen den skal ha,om den har det så er børster neste skritt
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av Kjellrf »

Ofte startreleet som svikter, selv om du hører ett klikk. Ta en skrutrekkere eller lignende og kortslutt over de 2 store kontaktene.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jakob
Innlegg: 15
Registrert: 21 jun 2020, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 900S Diversion, 2004.
Sted: Sandefjord

Re: Startproblem på Diversion 900.

Legg inn av Jakob »

En liten oppdatering,,

Fikk skiftet børster i dag, og da dro den i gang tvert etter det.
Så vil takke for en pekepinn om hva problemet kunne være.

Og vil slenge på en takk for et flott forum, selv om jeg ikke er så meget aktiv når det gjelder og prege forumet med skriverier.

Svar