Clutch løser ikke ut

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Clutch løser ikke ut

Legg inn av xavi0n »

Ja det jeg også har som praksis på alt med motor som skal stå en stund, skal det stå, så skal det ha ny olje.
Og kjenner flere som er såpass paranoide at det igjen blir byttet olje når det taes fram igjen etter lagring
If you gonna be dumb you gotta be tough

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Clutch løser ikke ut

Legg inn av mekkern »

Har hentet gamle biler som bare har blitt stoppet og deretter har stått i 30 år...
Så lenge de har stått innendørs nogenlunde tørt ,har motorene vært helt ok innvendig så dette tar jeg helt med ro.. den ene bilen min står ofte 4-5 mnd helt i ro også null prob.
Vasket ikke syklene ekstra i høst heller - bare tok ut nøkkelen.
Full tank med 98 og ladet batteriene en gang i vinter.
Alle startet i år også gitt.

Men nå er det litt ekstra vask og gjennomgang- ferske vesker -oljer br vesker og litt kjøleveske i år..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Clutch løser ikke ut

Legg inn av xavi0n »

Ja for all del, har ikke troen på at det egentlig gjør noen forskjell men, gjør det mer som en forhåndsregel.
Og mye av det jeg skrur på i jobb, kan stå i mange måneder og så måtte være klart til dyst i løpet av timer, og da er det greit at alt er på stell.
Så er nok en vane/uvane jeg har derfra
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Clutch løser ikke ut

Legg inn av FredrikE24 »

Om det skal ha noe å si på moderne oljer og motorer, det kan jeg ikke svare på, men er søren meg godt å sette inn nøkkelen, vri om og trykke på knappen og på den måten starte sesongen. Jeg lagrer med den bensinen som er på tanken og da 95 oktan, ikke lader jeg batteriet heller. Starter alltid som den skulle vært parkert dagen før. Sånn er det med innsprøytning antar jeg.

Hadde veteranbil selv i mange år. En gammel BMW med storsekseren i. Den ble bare vasket og parkert i garasjen med trekk over. Når våren kom bare fyra man den opp og kjørte en tur. Også helt problemfritt.

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Clutch løser ikke ut

Legg inn av Nomade »

FredrikE24 skrev: 17 apr 2021, 23:17 Hadde veteranbil selv i mange år. En gammel BMW med storsekseren i. Den ble bare vasket og parkert i garasjen med trekk over. Når våren kom bare fyra man den opp og kjørte en tur. Også helt problemfritt.
Derav brukernavnet ditt 😎 Jeg har også hatt flere storseksere, blant annet en M635CSi 🙂

Svar