Er det overkommelig å senke en MT 07 selv?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Hosse
Min motorsykkel: Yamaha MT 07 700cc 2020, Honda CB125F

Er det overkommelig å senke en MT 07 selv?

Legg inn av Hosse »

Fruen vil ha en lavere sykkel, så vi har kjøpt inn senkesett til hennes MT 07 -2000. Ikke lenkarmen, men den runde aluminiumsskålen til fjæren.

Jeg vurderte å ta jobben selv, men vil gjerne høre deres erfaring med å gjøre dette selv😊

Må jeg ha strammer til fjæren? Er jobben overkommelig? Regner med at hovedlys må justeres i etterkant også? Noen som senket en sånn sykkel foran selv også? Ser ut til å kun være en justering i framgaffelen.

Ser at det er en del som må fjernes for jobben, så greit å forhøre seg litt først😅

På forhånd takk!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KåreDump
Min motorsykkel: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Er det overkommelig å senke en MT 07 selv?

Legg inn av KåreDump »

Har senka en 600 Bandit. Endret lengde på/bytta "dogbone"/lenkarm og slapp gaffel tilvarende opp i krona.
Og det siste må vel du også gjøre, om ikke geometrien skal bli helt på tryne?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Min motorsykkel: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

MT-07 kom i 2014, så 2000 modell er den ikke.
Det finnes godkjente senkesett, mener greybikes har disse. Det er som regel bare nedre lenkearm til bakfjær som skal byttes, og slippe den litt ned i demperfestene foran. Senker du mer enn 2-3 cm må du i tillegg korte inn sidestøtta litt, ellers bli den stående for oppreist når du parkerer og den kan velte til høyre.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk

cannon
Min motorsykkel: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Legg inn av cannon »

Ebay selger 30mm "lowering link kit" til denne. Koster snaut 400.
Helt grei jobb å gjøre i garasjen hvis du har verktøy og litt håndlag.

Gaffel må senkes tilsvarende. Som andre skrev her, pass på støtta og lysjustering.

Svar