Power commander mt 07 a2

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
BjørnD
Innlegg: 49
Registrert: 21 okt 2020, 16:56
Motorsykkelen din: 1986 GSX-R1342 Turbo / IC / EFI

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av BjørnD »

HeHy skrev: 17 des 2020, 16:38 Skulle gjerne ha sett en Dynograf med den begrensninga I. Trenger heller ikke kappe den, hvis du kikker på bildet har både trakt og boks blitt frest opp.
En KAN IKKE frese den opp i hele lengden, som det er snakk om, den er så tynn utvendig at hvis den skal bli 38mm som resten så blir den korta inn til noen få cm lang... jeg har 2 sånne her i henda så det er ikke mål jeg tar ut av lufta. Selv bildene du selv la ut viser jo at hele "snabelen" inni boksen, altså trakta sitter fast i delen som er frest ut.
Av det jeg så på dynografen var en rett fin kurve med 75hk max og 71nm hvis ikke jeg husker feil. Har lest at andre har vært nede i 55hk med den i så...
Selvfølgelig er det nede i 55 hk selv mappet, når hele den tunede lengden er 24mm innvendig. Dønn standard u-tunet 07 har 55kw / 75hk, vi tar de jo opp fra 35kw / 48hk til 75hk når vi bygger om. Fullmappet med standard lengde 38mm runnere går de lett over 80hk, fordi da funker pulstuningen..
-Bjørn D.

Turbo er gøy.

Teknisk leder, YV.

Jesper1201
Innlegg: 4
Registrert: 05 des 2012, 16:52
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av Jesper1201 »

BjørnD skrev: 03 jan 2021, 17:31
HeHy skrev: 17 des 2020, 16:38 Skulle gjerne ha sett en Dynograf med den begrensninga I. Trenger heller ikke kappe den, hvis du kikker på bildet har både trakt og boks blitt frest opp.
En KAN IKKE frese den opp i hele lengden, som det er snakk om, den er så tynn utvendig at hvis den skal bli 38mm som resten så blir den korta inn til noen få cm lang... jeg har 2 sånne her i henda så det er ikke mål jeg tar ut av lufta. Selv bildene du selv la ut viser jo at hele "snabelen" inni boksen, altså trakta sitter fast i delen som er frest ut.
Av det jeg så på dynografen var en rett fin kurve med 75hk max og 71nm hvis ikke jeg husker feil. Har lest at andre har vært nede i 55hk med den i så...
Selvfølgelig er det nede i 55 hk selv mappet, når hele den tunede lengden er 24mm innvendig. Dønn standard u-tunet 07 har 55kw / 75hk, vi tar de jo opp fra 35kw / 48hk til 75hk når vi bygger om. Fullmappet med standard lengde 38mm runnere går de lett over 80hk, fordi da funker pulstuningen..
Spør her istedenfor å lage ny tråd, da det virker som du har kontroll på dette.

Har en 2019 MT 07 (A2), denne skal opp til full effekt, men jeg møter kun på forhandlere som ikke viser noen form for interesse for å hjelpe meg.

Vet du om noen, helst på det sentrale østland, som kan hjelpe med flashing?

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av HeHy »

Jesper1201 skrev:

Spør her istedenfor å lage ny tråd, da det virker som du har kontroll på dette.

Har en 2019 MT 07 (A2), denne skal opp til full effekt, men jeg møter kun på forhandlere som ikke viser noen form for interesse for å hjelpe meg.

Vet du om noen, helst på det sentrale østland, som kan hjelpe med flashing?
Flashing fikser Espen klev hos klev tuning i Horten. Lang erfaring og flink fyr. Men da altså som tuning, ikke for lovlig omregistrering. Da må du nok til en Yamaha forhandler, som du sikkert får beskjed om å bytte ecu og innsugsboks til den nette sum av alt for mye penger...


Jesper1201
Innlegg: 4
Registrert: 05 des 2012, 16:52
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av Jesper1201 »

HeHy skrev: 19 apr 2021, 23:21
Jesper1201 skrev:

Spør her istedenfor å lage ny tråd, da det virker som du har kontroll på dette.

Har en 2019 MT 07 (A2), denne skal opp til full effekt, men jeg møter kun på forhandlere som ikke viser noen form for interesse for å hjelpe meg.

Vet du om noen, helst på det sentrale østland, som kan hjelpe med flashing?
Flashing fikser Espen klev hos klev tuning i Horten. Lang erfaring og flink fyr. Men da altså som tuning, ikke for lovlig omregistrering. Da må du nok til en Yamaha forhandler, som du sikkert får beskjed om å bytte ecu og innsugsboks til den nette sum av alt for mye penger...
Ja, det trodde jeg også, men det var ikke det han svarte meg.

Brukeravatar
BjørnD
Innlegg: 49
Registrert: 21 okt 2020, 16:56
Motorsykkelen din: 1986 GSX-R1342 Turbo / IC / EFI

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av BjørnD »

Jesper1201 skrev: 19 apr 2021, 21:01
Spør her istedenfor å lage ny tråd, da det virker som du har kontroll på dette.

Har en 2019 MT 07 (A2), denne skal opp til full effekt, men jeg møter kun på forhandlere som ikke viser noen form for interesse for å hjelpe meg.

Vet du om noen, helst på det sentrale østland, som kan hjelpe med flashing?
Flasher den ikke. Vi bruker bare originalt diagnoseverktøy og legger inn korrekt fil. Og du trenger ikke ny ECU og heller ikke ny luftboks, kun nye trakter og nytt program. Og så må vi si ifra til Tilsynet at du har lovlig ombygd den til fulleffekt. Vi har tatt mange sånne... så synes det er rart at du sier at ingen forhandlere vil..?
-Bjørn D.

Turbo er gøy.

Teknisk leder, YV.

Jesper1201
Innlegg: 4
Registrert: 05 des 2012, 16:52
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av Jesper1201 »

BjørnD skrev: 20 apr 2021, 14:19 Og så må vi si ifra til Tilsynet at du har lovlig ombygd den til fulleffekt.
Pr. idag skal den ikke regges opp, kun ute etter full effekt idag, og det virker som det er her problemet ligger for de jeg har snakket med.

Brukeravatar
BjørnD
Innlegg: 49
Registrert: 21 okt 2020, 16:56
Motorsykkelen din: 1986 GSX-R1342 Turbo / IC / EFI

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av BjørnD »

Jesper1201 skrev: 20 apr 2021, 14:45
BjørnD skrev: 20 apr 2021, 14:19 Og så må vi si ifra til Tilsynet at du har lovlig ombygd den til fulleffekt.
Pr. idag skal den ikke regges opp, kun ute etter full effekt idag, og det virker som det er her problemet ligger for de jeg har snakket med.
Logisk. For da ber du oss bryte loven og stå ansvarlige hvis du skulle bli drept i trafikken og det på noen som helst måte kan spores til effektøkningen... ingen firmaer tar den risken.
-Bjørn D.

Turbo er gøy.

Teknisk leder, YV.

Jesper1201
Innlegg: 4
Registrert: 05 des 2012, 16:52
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av Jesper1201 »

BjørnD skrev: 20 apr 2021, 14:53
Jesper1201 skrev: 20 apr 2021, 14:45
BjørnD skrev: 20 apr 2021, 14:19 Og så må vi si ifra til Tilsynet at du har lovlig ombygd den til fulleffekt.
Pr. idag skal den ikke regges opp, kun ute etter full effekt idag, og det virker som det er her problemet ligger for de jeg har snakket med.
Logisk. For da ber du oss bryte loven og stå ansvarlige hvis du skulle bli drept i trafikken og det på noen som helst måte kan spores til effektøkningen... ingen firmaer tar den risken.
Henvis gjerne til forskriften som sier at «du» blir stilt ansvarlig for at eier av et kjøretøy ikke gjør hva loven sier han skal gjøre.

Venter spent ;)

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av xavi0n »

Er jo nettop han som verksted som har gjort det loven sier han ikke skal gjøre når han bytter om delene som gjør den fulleffekt.
Det du kan gjøre er og kjøpe delene fra en yamaha forhandler, de vet garantert hva du skal med de, men så lenge det ikke er de som har montert det så har de heller ingen ansvar
If you gonna be dumb you gotta be tough

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av JK95 »

Alternativt kjør med A2 effekt de to årene du er tiltenkt, eller kjøp en sykkel som allerede er uplombert? :scratch

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av kjellv »

Støtter BjørnD 100%, og representerer en annen Yamahaforhandler. Vi har også omregga mange MT-07 både opp og ned. Det er innsugstrakter som skal byttes og programvare. Dette gjøres på lovlig vis med papirene i orden, eller ikke i det hele tatt!
Statens Vegvesen har godkjent oss som motorsykkelverksted, så slike ting tuller vi ikke med. Gjorde vi det så sto godkjenninga vår på spill, det er vi ikke interessert i.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk



GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av GeirK. »

Jeg har førerkort klasse A og hvis jeg kjøper en A2 mt07 som jeg vil regge om er da dette gangen i saken:
1. jeg bestiller time hos en Yamaha forhandler
2. De utfører jobben og melder fra til biltilsynet
3. Jeg kontakter forsikring og biltilsynet for visningstime
Eller må jeg dokumentere ovenfor forhandler at jeg har bestilt time hos biltilsynet på forhånd?
Bare lurer i denne omgang men, kjekt å vite til senere.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av kjellv »

GeirK. skrev: 23 apr 2021, 23:12 Jeg har førerkort klasse A og hvis jeg kjøper en A2 mt07 som jeg vil regge om er da dette gangen i saken:
1. jeg bestiller time hos en Yamaha forhandler
2. De utfører jobben og melder fra til biltilsynet
3. Jeg kontakter forsikring og biltilsynet for visningstime
Eller må jeg dokumentere ovenfor forhandler at jeg har bestilt time hos biltilsynet på forhånd?
Bare lurer i denne omgang men, kjekt å vite til senere.
1-2-3 er korrekt :thumleft

GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av GeirK. »

Tusen takk Kjellv, da er det ikke noe hinder å kjøpe en a2 sykkel.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Power commander mt 07 a2

Legg inn av kjellv »

GeirK. skrev: 23 apr 2021, 23:45 Tusen takk Kjellv, da er det ikke noe hinder å kjøpe en a2 sykkel.
Men sjekk først med din lokale forhandler og få en pris. Dette er ikke gratis. Det er mange MT-07 på finn for øyeblikket, og jeg synes prisene er ganske stive med tanke på at du får en helt ny ferdig reg. strøkent over 100k. Mye mulig det kan bli rimeligere å kjøpe en som allerede er kl. A enn å kjøpe en A2 og omregistrere.

Svar