Lagre i kjeller, for rått?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Lagre i kjeller, for rått?

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 29 okt 2020, 06:17 Nå lurer jeg veldig...
Min sykkel er vel en av dem som har stått rolig lengst her inne i år og så langt kan jeg ikek si jeg har merket at dekkene er ovale av den grunn.
Er ikke så mye å lure på , blir dekk kvaliteten dårlig er det bare et bevis på at sykkelen brukes for lite - kjøremann slik at man ikke i ny og ne har vann i støvler og truse så kjører man for lite...
Ja vi kan vel finne mange grunner til å kjøre for lite :scratch

men ærlig talt det er vel bare en grunn som har stor gyldighet , når man har fått permanet enebolig uten husleie, og strøm...


God målsetning er jo at man har et forbruk på et dekksett pr år, da starter man hver vår med nytt - la sykkelen stå på gammel gummi over vinteren :lol
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Lagre i kjeller, for rått?

Legg inn av KåreDump »

rolf-arne skrev: 29 okt 2020, 19:59 God målsetning er jo at man har et forbruk på et dekksett pr år, da starter man hver vår med nytt - la sykkelen stå på gammel gummi over vinteren :lol

Får 18-22k km på et bakdek, og rundt 30k på et framdekk, og på en god sesong så går det et sett. :prf
God målsettting, men jeg må innrømme at i år gikk det ikke!
Derimot så har jeg i år klart å "bruke opp" en hel sykkel, og det er ikke en strategi jeg vil videreføre. :lol
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar