KTM 1190 døde plutselig under kjøring

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KTM 1190 døde plutselig under kjøring

Legg inn av Bjerknez »

Det værste er egentlig når en alvorlig feil oppstår for så og tilfeldig forsvinne for godt. Det betyr at det er en svakhet der som ved hjelp av tilfeldigheter ikke oppstår igjen, men som kan oppstå for eks. hos neste kjøper. Siden man har opplysningsplikt om skjulte feil og mangler som man vet om, så betyr dette at sykkelen trolig synker i verdi og verkstedet finner med stor sannsynlighet ikke feilen etc.

Da hadde det vært bedre for min del at feilen kom og forble til verkested kunne rette feilen. Langt mer betryggende enn å kjøre rundt på en sykkel som egentlig kan stoppe når som helst. Neste gang kan det være at den kanskje ikke starter igjen osv.

Når det kommer til den tekniske biten her er vel ikke jeg den rette til å uttale meg i stor grad, men kan det ha noe med fuktighet å gjøre? Altså at det kommer inn vann/kondens ett sted som er dårlig beskyttet og skaper hodebry?

Ellers så tror jeg at et verkstedbesøk er dte sterkeste kortet du har akkurat nå. Så lenge sykkelen faktisk ikke går som den skal så er det jo kanskje lettere for verkstedet og finne feilen også.

Uansett så er det kjipt når slike ting skjer. Å enda kjipere er det når det skjer i fjellheimen midt i sommerferien. Da merker jeg at det hadde kokt bra i topplokket mitt vertfall, og hvis ikke feilen var lett forklarlig eller evt. en bagatell, så hadde jeg rimelig kjapt sett meg etter noe annet.

Håper uansett du finner ut av det og at feilen lokaliseres og fikses. Da vet man vertfall hva det er om ikke annet :)

Svar