Feil med frontlykter på Ninja 300 - hva kan det koste å fikse?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Fersking
Innlegg: 16
Registrert: 20 sep 2020, 12:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2013

Feil med frontlykter på Ninja 300 - hva kan det koste å fikse?

Legg inn av Fersking »

Heisann!

Jeg er helt fersk i MC-verdenen (tok A2-lappen for 2 uker siden). Jeg skal nå trolig kjøpe en brukt Ninja 300 2013-modell. Sykkelen har kun hatt 1 eier, som har tatt godt vare på den. Den er jevnlig vedlikeholdt og har fulgt alle servicer. Ved besiktigelse var det eneste problemet jeg kunne finne (utover slakt kjede) at fronlyktene ikke virker, dvs. de lyser kun veldig svakt. (Mulig det kun er parklysene som lyser??)

Vi skal nå bli enige om en pris, men siden jeg har ca. null peil på sykkel, så aner jeg ikke hva det kan komme til å koste å få reparert fronlyktene. For alt jeg vet kan det være det holder å bytte pærer, men jeg lurer på om noen her kan si noe om hva det kan komme til å koste i verste fall, dvs. dersom det er noe mer komplisert enn bare ødelagte pærer som er feil? Dersom dette ikke koster all verdens å reparere, så tror jeg at jeg får sykkelen til en bra pris, men jeg er redd for å ende opp med en megahøy verkstedregning...Derfor håper jeg på innspill som kan være til hjelp for å bli enige med selger om en pris.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Feil med frontlykter på Ninja 300 - hva kan det koste å fikse?

Legg inn av SilverSmurfer »

Jeg ville ha prøvd med nye pærer, tatt dem med og sjekket om det var feilen. Da kan du få en god indikasjon på om det er pærene eller noe mer komplisert. Hvis du uansett skal ha en ninja skader det jo ikke å kjøpe pærer uansett, for de må jo byttes en gang.

Brukeravatar
Fersking
Innlegg: 16
Registrert: 20 sep 2020, 12:46
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 300 2013

Re: Feil med frontlykter på Ninja 300 - hva kan det koste å fikse?

Legg inn av Fersking »

SilverSmurfer skrev: 20 sep 2020, 13:11 Jeg ville ha prøvd med nye pærer, tatt dem med og sjekket om det var feilen. Da kan du få en god indikasjon på om det er pærene eller noe mer komplisert. Hvis du uansett skal ha en ninja skader det jo ikke å kjøpe pærer uansett, for de må jo byttes en gang.
Takk for tips. Det er jo absolutt en mulighet.

Svar