Batteriet er helt flatt..

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Batteriet er helt flatt..

Legg inn av Ridelikethewind »

Hei!

Jeg har en gsxr srad 600, som jeg har kost meg masse med. Siste tiden, så har jeg merket at batteriet har vært litt dårlig, så jeg fikk byttet batteri. Men nå etter en liten kjøretur for noen dager siden, så vil den ikke starte. Det virker som om den ikke sender strøm til resten av syklen.

Jeg fikk falc til å prøve å sjekke hva som kan være årsaken, og siden de fikk litt liv i den med starterkitet deres, så mener de at det kan hende at dynamoen ikke sender nok strøm?

kan det stemme? isåfall, hva koster ny dynamo og er det noen som kan ta den jobben?

Det er en suzuki gsxr 600 srad 2000 modell.

takker på forhånd (frustrert sjåfør)

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Batteriet er helt flatt..

Legg inn av mekkern »

Dårlig batteri knekker ladesystemet.
Spørsmålet er om regulator eller stator er dårlig eller begge deler. Men sjekk alle koblinger for dårlig kontakt først.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Batteriet er helt flatt..

Legg inn av BlåBil »

Høres ut som en brent stator. Lett å bytte om man tørr å skru litt selv

Ridelikethewind
Innlegg: 82
Registrert: 02 aug 2017, 23:58
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 (2000 modell)

Re: Batteriet er helt flatt..

Legg inn av Ridelikethewind »

lader batteriet hjemme nå, så skal jeg se om jeg får start. Kan det ha noe å gjøre med at jeg kjører med fjernlysene på også?

Er det noen oslo omegn som er å anbefale angående stator montering? hva tror dere vil koste å få tak i en stator?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Batteriet er helt flatt..

Legg inn av FredrikE24 »

Har du et multimeter tar det 5 min å konstatere om det er noe muffens med stator eller om den virker.
Mål ladespenning.

BlåBil
Innlegg: 121
Registrert: 28 jun 2019, 00:07
Motorsykkelen din: Dyna

Re: Batteriet er helt flatt..

Legg inn av BlåBil »

Ridelikethewind skrev: 10 jul 2020, 17:01 lader batteriet hjemme nå, så skal jeg se om jeg får start. Kan det ha noe å gjøre med at jeg kjører med fjernlysene på også?

Er det noen oslo omegn som er å anbefale angående stator montering? hva tror dere vil koste å få tak i en stator?
Du skal ikke kjøre med fjernlysene på om du tror du blir mer synlig, det blir for dumt. Og nei, det har ikke så mye å si for batteriet generelt om du kjører med fjernlys. Du får sikkert start på sykkelen, men det spiller lite rolle når sykkelen din ikke klarer å lade batteriet.

For pris kan du jo høre med verkstedet. Stator koster ikke all verdens. Tipper den ligger på rundt en høvding og veldig lett å bytte ut selv.

Svar