brembo caliper

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
emk
Innlegg: 1
Registrert: 01 jul 2020, 22:03
Motorsykkelen din: Husaberg TE 125 2014

brembo caliper

Legg inn av emk »

hei! jeg er ny her og har noen spørsmål anngående lufting av hydraulisk frambrems. jeg prøver lufte på den "vanlige" måten med trykk inn, skru opp nippel, igjen og slipp. problemet er at klossene går bare litt inn, også tilbake igjen. ikke noe presskraft mot skive og jeg får heller ingen brems. tusen takk i forveien.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: brembo caliper

Legg inn av FredrikE24 »

Trikset her er vel egentlig å la tyngekraften gjøre jobben. Fyll reservoaret bremfullt og åpne nippel en hel del med kalipper løst i hånda. Vri kalipperen den veien som gjør at væska begynner å renne ut og du får litt fart. Deretter vri så lufta kommer ut(luftenippel må peke oppover.

Det vondeste med å lufte motorsykkelbremser med mye luft er at et pump på hendel utgjør veldig lite. Så du får liksom ikke trøkka mengder med væske ut som på bil.

Når du har fått det til å renne og fått ut litt luft kan du begynne å lufte på normal måte, så får du nok hendel tilslutt.

mekkern
Innlegg: 7580
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: brembo caliper

Legg inn av mekkern »

Noen ganger sitter det ei luftblære oppe ved banjo på hovedpumpe- noen ganger må den luftes også for å få den vekk.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: brembo caliper

Legg inn av kgjersda »

La hendelen stå inntrykt over natten, luft vil kunne da bevege seg oppover i systemet
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: brembo caliper

Legg inn av cannon »

Anbefaler en mityvac manuell vacuumpumpe, evt tilsvarende fra Biltema. Da fikser du dette på 2 minutter, og du skifter bremsevæske selv på 5 minutter, uten å pumpe bremsehendel en eneste gang.
https://www.biltema.no/bil---mc/verkste ... 2000040925

Svar