Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
anniren
Innlegg: 2
Registrert: 20 mai 2020, 16:43
Motorsykkelen din: Honda cbr 600 F 1997

Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

Legg inn av anniren »

Hei.
Typen har prøvd å prøvd å lete etter feilen på sykkelen min, som bare dukka opp sånn ut av det blå 😠 Vi, dvs han, har konkludert med jordingsfeil, men å finne hvor problemet er, klarer vi ikke. Noen her som kan hjelpe med tips å råd? For sykkelen min har vært gulle go og i tipp topp form, helt til den plutselig trengte ny hovedlykt pære. Hans forklaring på sykkelen er;

Hovedlysbryter på: horn virker ikke, nærlys virker ikke, blinklys virker ikke, fjernlys virker ikke, parklys lyser.
Hovedlysbryter av: horn lager såvidt et lite pip (0,0001sek), blinklys virker, blinklys blinker når bremselys tennes, fjernlyslampe i dash lyser ved trykk på lyshornknapp, ellers dødt.

Hjelp!! Jeg vil ut å bruke sykkelen 😞
Sist redigert av AJ den 20 mai 2020, 17:29, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La til litt mer utfyllende og forklarende tekst i trådtittelen.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

Legg inn av HeHy »

Kan være delvis eller helt brudd på jordingsledning fra kontrollknappen på styret, irret jordingspunkt/løst feks (hvis problemet er jording selvfølgelig)

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

Legg inn av Geiroe »

Da foreslår jeg at du/dere begynner i den enden problemet oppsto, dvs. skru av alt du måtte fjerne for å skifte pære, se over og rens/puss kontaktpunkter. Rens jordingsledning fra batteriet. Tøm en bøtte varmt vann over batteriet, så får du bort endel. Test det før du setter på plastikk.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

Legg inn av kjellv »

Ta et kritisk blikk over ledningene rundt styrekronen. Disse har langt større slitasje enn alle andre kabler, fordi de akkurat her beveger seg og gnisser når styres svinger.

anniren
Innlegg: 2
Registrert: 20 mai 2020, 16:43
Motorsykkelen din: Honda cbr 600 F 1997

Re: Honda cbr 600f 1997 - diverse lysfeil. Noen som kan hjelpe?

Legg inn av anniren »

Geiroe skrev: 20 mai 2020, 18:18 Da foreslår jeg at du/dere begynner i den enden problemet oppsto, dvs. skru av alt du måtte fjerne for å skifte pære, se over og rens/puss kontaktpunkter. Rens jordingsledning fra batteriet. Tøm en bøtte varmt vann over batteriet, så får du bort endel. Test det før du setter på plastikk.
Takker for alle svar, skal videreformidle de.

Jeg tørr ikke uttale meg for mye av hva han har testet, men releet har vært av og renset, smurt, testet med måledings (sorry dårlig kvalitet på uttrykk 😂), han har skrydd av de "boksene" hvor tuta sitter og den på andre siden med hovedbryter. Alt det er sjekket.
Tror også at vi har vært inni der hovedlampa er for å sjekke ståa. Uten å finne noen åpenbare feil.

Svar