Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Faller
Innlegg: 13
Registrert: 29 mar 2014, 11:35
Motorsykkelen din: Din MC her

Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

Legg inn av Faller »

Heisann,

Det nærmer seg vår (i alle fall på østlandet), og jeg har hentet ut sykkelen. Før jeg satte sykkelen i garasjen hos mine foreldre fungerte alt som det skulle. Nå som den ble hentet ut derimot, så fungerer ikke fjernlysene. Ingen reaksjon på dashbordet eller i lysene uavhengig om jeg prøver bryteren for nær/fjernlys eller blinkeren for fjernlys.

Jeg har sjekket sikringene, og de er helt og fine. Dermed er jeg usikker på hva det kan være. Noen som har vært borti lignende?

Faller
Innlegg: 13
Registrert: 29 mar 2014, 11:35
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

Legg inn av Faller »

Det har regnet i natt, og jeg var ute for å fylle bensin. Nå virket plutselig fjernlysene. Kan virke som om det er dårlig kontakt et sted :scratch

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

Legg inn av mekkern »

Vil nok tro det ligger noe hos lysbryter/kobling-men hvor? "fjærnhealing" funker dårlig med MC.. en må måle litt ... :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Faller
Innlegg: 13
Registrert: 29 mar 2014, 11:35
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

Legg inn av Faller »

Hehe, sant det! Feilsøking over nett er særdeles vanskelig når det kommer til fysiske arenaer. Men ja, jeg får vel begynne å demontere og så måle som du sier. Noen anbefaling på hvor man starter å måle? (ja, helt fersk i dette gamet)

mekkern
Innlegg: 7572
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Honda VFR 800 2002 - fjernlys fungerer ikke

Legg inn av mekkern »

ta av kontakten til bryterne til styret-sjekk for dritt/irr i denne.
Sjekk så med et multimeter satt på ohm/motstand.
mål alle pinner mot hverandre og se om det blir store utslag ved litt bevegelse/rugging på bryterne-spesielt da på lysomkobleren.
her vil du raskt se om det er litt vakkel/dårlig forbindelse da spenning/effekt er meget lav i instrumentet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar