Hei! Var ute å kjørte en tur i går å merket at så og si hver gang jeg skulle gire ned fra 3 gir, sto den bom fast og måtte jokke litt på giren og gire opp til 4, før den til slutt "smeller" ned til 2 gir.
Det er bare fra 3 gir og ned dette skjer. 1 gir og opp- ingen problem. Samme med 3 og opp/ned til 3 igjen.
Tenkte ta meg en tur ut å se på det i dag, så visst noen har noe ideer om hva dette kan være så vil det settes pris på!
Skal nevnes at den går i en slags falsk fri i det den står fast.
Håper jeg forklarte det greit nok
Zx6r 08 Gir problem
-
- Innlegg: 7541
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Zx6r 08 Gir problem
Noen kawasakier har problemer med gearakslen gjennom dekslet. Dette påvirker gearingen ofte på div symtomer. Sjekk at akslen går lett- eventuelt rens og smør opp.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Zx6r 08 Gir problem
Vil anbefale deg å melde deg inn i, og spørre på zx6r.com forumet. Mange veldig flinke folk der.
Har ikke tidligere sett at dette har vært et typisk problem på 07-08 modellene. Men vet at 05-06 modellene har hatt trøbbel med 2. Giret. Der ligger feilen som regel i nedslitte shaltegafler i girkassa. Det kan føre til symptomer som du beskriver.
Slitasjen kommer som regel av hard kjøring og slapp giring (gjerne også en kombinasjon). Vær påpasselig med skikkelig trykk ved giring så unngår man slitasje og falsk nøytral.
På 05-06 modellen (regner og med på nyere) er disse rimelig enkle å bytte, må av med bunnpanna så kan man ta de ut og bytte til nye.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Har ikke tidligere sett at dette har vært et typisk problem på 07-08 modellene. Men vet at 05-06 modellene har hatt trøbbel med 2. Giret. Der ligger feilen som regel i nedslitte shaltegafler i girkassa. Det kan føre til symptomer som du beskriver.
Slitasjen kommer som regel av hard kjøring og slapp giring (gjerne også en kombinasjon). Vær påpasselig med skikkelig trykk ved giring så unngår man slitasje og falsk nøytral.
På 05-06 modellen (regner og med på nyere) er disse rimelig enkle å bytte, må av med bunnpanna så kan man ta de ut og bytte til nye.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Re: Zx6r 08 Gir problem
Takker for svar! Skal sjekkes ut.
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Sted: Kristiansand
Re: Zx6r 08 Gir problem
Nå ser jeg at du har fått en del svar på zx6r forumet, mye bra tips der.Nistad skrev:Takker for svar! Skal sjekkes ut.
Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
- Kjellrf
- Innlegg: 1589
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Zx6r 08 Gir problem
Fant du problemet? Har selv vært ute for det problemet ett par ganger, begge gangene var det som nevnt over, irr i girakselgjennomføringa i fothvilerbraketten.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.