Plombere Yamaha MT-07

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

Jeg er hovedsaklig på utkikk etter mellomtung motorsykkel siden jeg bare utvider A1 lappen min, MEN jeg har funnet drømmesykkelen min, og den er selvfølgelig 700cc! Det er en Yamaha MT-07. Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Vet noen sånn ca pris jeg må forvente ved å levere den på merkeverksted og godkjenning? Hadde egentlig et budsjett på 45.000 på motorsykkel, men fant en til 79.000 + plombering :crazy:
Spør bare etter ca pris for å se om det er verdt å gå såpass over budsjett for å få jentedrømmen oppfylt

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av LarsE »

lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 15:21 Jeg er hovedsaklig på utkikk etter mellomtung motorsykkel siden jeg bare utvider A1 lappen min, MEN jeg har funnet drømmesykkelen min, og den er selvfølgelig 700cc! Det er en Yamaha MT-07. Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Vet noen sånn ca pris jeg må forvente ved å levere den på merkeverksted og godkjenning? Hadde egentlig et budsjett på 45.000 på motorsykkel, men fant en til 79.000 + plombering :crazy:
Spør bare etter ca pris for å se om det er verdt å gå såpass over budsjett for å få jentedrømmen oppfylt
Kan ikke hjelpe deg med pris på plombering (utenom at selve godkjenningen koster rundt 600,-), men MT-07 har jo vært en veldig populær sykkel, både som fulleffekt, men også som mellomtung. Tok et kjapt søk på finn og ser det ligger en del sykler der ute ferdig plombert, til rundt samme prisen som den du har funnet (legger du til prisen for plombering så frister de på finn enda mer), er det noen grunn til at du absolutt må ha denne som er fulleffekt?

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av Jona88 »

LarsE skrev: 04 mar 2020, 15:46
lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 15:21 Jeg er hovedsaklig på utkikk etter mellomtung motorsykkel siden jeg bare utvider A1 lappen min, MEN jeg har funnet drømmesykkelen min, og den er selvfølgelig 700cc! Det er en Yamaha MT-07. Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Vet noen sånn ca pris jeg må forvente ved å levere den på merkeverksted og godkjenning? Hadde egentlig et budsjett på 45.000 på motorsykkel, men fant en til 79.000 + plombering :crazy:
Spør bare etter ca pris for å se om det er verdt å gå såpass over budsjett for å få jentedrømmen oppfylt
Kan ikke hjelpe deg med pris på plombering (utenom at selve godkjenningen koster rundt 600,-), men MT-07 har jo vært en veldig populær sykkel, både som fulleffekt, men også som mellomtung. Tok et kjapt søk på finn og ser det ligger en del sykler der ute ferdig plombert, til rundt samme prisen som den du har funnet (legger du til prisen for plombering så frister de på finn enda mer), er det noen grunn til at du absolutt må ha denne som er fulleffekt?
Kanskje sykkelen hu ønsker ikke er så langt unna der hun bor? Vist ikke avstand spiller noen rolle så er det sikkert like greit å kjøpe en ferdig plombert sykkel.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av Juicebox »

Haha godt man bare kan sprenge budsjettet med 100%

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av kjellv »

Jeg kan nok hjelpe deg litt med priser, men jeg trenger å vite årsmodell. De første ble plombert med fysisk gassperre, men det senere ble byttet noen deler i innsug + byttet programvare.

Litt nysgjerrig på navnet ditt også.. Morsund, bor du i M&R?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk


Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av pekle »

lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 15:21 Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Tja, det er vel bare et tidsspørsmål før du uansett ønsker å utvide videre. Å ta det i to steg blir vel totalt sett dyrere?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av mekkern »

bruk pengene tenkt til plombering til siste utvidelse til ren A?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

LarsE skrev: 04 mar 2020, 15:46
lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 15:21 Jeg er hovedsaklig på utkikk etter mellomtung motorsykkel siden jeg bare utvider A1 lappen min, MEN jeg har funnet drømmesykkelen min, og den er selvfølgelig 700cc! Det er en Yamaha MT-07. Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Vet noen sånn ca pris jeg må forvente ved å levere den på merkeverksted og godkjenning? Hadde egentlig et budsjett på 45.000 på motorsykkel, men fant en til 79.000 + plombering :crazy:
Spør bare etter ca pris for å se om det er verdt å gå såpass over budsjett for å få jentedrømmen oppfylt
Kan ikke hjelpe deg med pris på plombering (utenom at selve godkjenningen koster rundt 600,-), men MT-07 har jo vært en veldig populær sykkel, både som fulleffekt, men også som mellomtung. Tok et kjapt søk på finn og ser det ligger en del sykler der ute ferdig plombert, til rundt samme prisen som den du har funnet (legger du til prisen for plombering så frister de på finn enda mer), er det noen grunn til at du absolutt må ha denne som er fulleffekt?
Fordi denne er rosa, haha!

Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

kjellv skrev: 04 mar 2020, 16:26 Jeg kan nok hjelpe deg litt med priser, men jeg trenger å vite årsmodell. De første ble plombert med fysisk gassperre, men det senere ble byttet noen deler i innsug + byttet programvare.

Litt nysgjerrig på navnet ditt også.. Morsund, bor du i M&R?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
2017 mod

Romsdaling her vettu!

Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

mekkern skrev: 04 mar 2020, 16:48 bruk pengene tenkt til plombering til siste utvidelse til ren A?
kom forresten på at jeg bare er 23, haha, datt ut av tellinga for flere år siden. Så da er det enten å utvide til A2 nå i April, eller vente heeelt til September å gå glipp av sesongen.. Tenkte at denne sykkelen kunne følge meg fra A2 til A

Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

pekle skrev: 04 mar 2020, 16:42
lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 15:21 Jeg er igrunn gammel nok til å ta tung lappen, men tenkte å spare penger :roll
Tja, det er vel bare et tidsspørsmål før du uansett ønsker å utvide videre. Å ta det i to steg blir vel totalt sett dyrere?
Det blir det! Men kom på i ettertid at jeg må vente til September før jeg får utvide til tung, ikke veldig flink til å telle tydeligvis!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av kjellv »

lovisemorsund skrev:
kjellv skrev: 04 mar 2020, 16:26 Jeg kan nok hjelpe deg litt med priser, men jeg trenger å vite årsmodell. De første ble plombert med fysisk gassperre, men det senere ble byttet noen deler i innsug + byttet programvare.

Litt nysgjerrig på navnet ditt også.. Morsund, bor du i M&R?

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
2017 mod

Romsdaling her vettu!
Herlig, jeg blir så glad hver gang det dukker opp nye samfylkinger Bilde

På en 2017 modell kan du regne ca 7-8000 for plombering opp eller ned av MT-07. Her er det ikke noe du kan bidra med selv, men kontakt meg om det blir aktuelt, jeg jobber hos Yamahaforhandleren i Romsdal, ApexMC.

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk



Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av tormodg »

Å ta mellomtung når man kan ta tung er vel som å ta legeutdanning men bare jobbe som sykepleier...

Brukeravatar
lovisemorsund
Innlegg: 6
Registrert: 04 mar 2020, 15:09
Motorsykkelen din: Kikker på Honda/yamaha

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av lovisemorsund »

tormodg skrev: 04 mar 2020, 21:36 Å ta mellomtung når man kan ta tung er vel som å ta legeutdanning men bare jobbe som sykepleier...
Hvis du leser lenger opp så har jeg blingsa på min egen alder og trodd jeg var 1år eldre enn jeg er, så må vente helt til September før jeg får tatt tung, og det blir ikke aktuelt når vi har planlagt tur i Mai🤪 kjører ikke på 125cc da😂

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Plombere Yamaha MT-07

Legg inn av tormodg »

lovisemorsund skrev: 04 mar 2020, 21:49 Hvis du leser lenger opp så har jeg blingsa på min egen alder og trodd jeg var 1år eldre enn jeg er, så må vente helt til September før jeg får tatt tung, og det blir ikke aktuelt når vi har planlagt tur i Mai🤪 kjører ikke på 125cc da😂
Ser den :knegg Lykke til.

Svar