rust i tank

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
KawaKjetil

Re: rust i tank

Legg inn av KawaKjetil »

Domino skrev: 16 nov 2020, 08:08 I stedet for mutre kan man kjøpe ei lengde med "hundelenke" på ei jernvareforretning. Mye enklere å få ut alt, en mutter eller to kan jo kile seg fast.
Hundelenke var et godt tips :thumleft

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: rust i tank

Legg inn av cannon »

Hundelenke eller kjetting har avrundede former og ingen ting "skarpt" som gir slipeeffekt. Bare prøv å gi en kjettingstump mot overflaterust. Det skjer ingenting. Jeg har gid erfaring med singel/knust småstein. Og mye tålmodighet.

KawaKjetil

Re: rust i tank

Legg inn av KawaKjetil »

cannon skrev: 16 nov 2020, 18:34 Hundelenke eller kjetting har avrundede former og ingen ting "skarpt" som gir slipeeffekt. Bare prøv å gi en kjettingstump mot overflaterust. Det skjer ingenting. Jeg har gid erfaring med singel/knust småstein. Og mye tålmodighet.
Ja, det er sant. Skarpe kanter er tingen, nett som med blåsesand - den er skarp i kantene.
Tror jeg går for noen muttere med skarpe kanter (kan jo få tak i de med magnet også da). Vil helst ikke ha alt arbeidet med å få ut småstein :)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: rust i tank

Legg inn av cannon »

En småstein eller mutter som ligger igjen gjør ingen skade. Det du må få ut er alle småpartikler og løse rust-rester. Mye spyling og skylling må til.

Svar