Jeg har en Honda CBR 600 F 1998 som ikke vil starte. Har feilsøkt en del, men får det fortsatt ikke til. Den har stått ubrukt i et år.
Har relativt nye tennplugger. Har sjekket gnisten på alle fire, den er blå med innslag av orange/gul. Høres dette riktig ut eller er dette et tegn på noe galt?
Har tømt tanken og fylt på ny suppe.
Har prøvd å starte ved å dytte i gang, ved bruk av startknappen, og ved å bruke startkabler.
Har dere noen forslag for hva vi kan gjøre for videre feilsøking? Vi har prøvd og prøvd, men gått tom for ideer .
Honda CBR 600 F startproblemer
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
Lad batteriet, av med luftfilteret og gi en god dæsj CRC inn i gasseren så våkner den nok til liv. :[-o<
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
Stått ett års tids??? Ja, kjør på med forslaget til Pollti først :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
Prøv med startgass...
Gode erfaringer med dette ...
Gode erfaringer med dette ...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
Startgass tar oljefilmen i sylinderen hvis du ikke får start. I værste fall kan du rive sylinderen. Jeg så dette ble gjort på en ny Mercruiser motor, 5 omganger med startgass ble til motoroverhaling. En overdrivelse å si at eieren var særlig nøgd. CRC er ikke så hard mot oljefilmen og virker fint som startgass. Brukbar som Moderatorspray også. Jeg bruker det meste av rustløser på sprayboks for å få liv i diverse motorer om våren. Kjedespray har jeg prøvd og, men det virket ikke.
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
TBez skrev:Har sjekket gnisten på alle fire, den er blå med innslag av orange/gul.
Som ihuga 2T fanatiker så har jeg lært at det eneste som duger er NGK plugger. Også de lever sitt eget liv og kortslutter av seg selv uten påviselig grunn mye sjeldnere enn andre plugger. Det værste jeg har prøvd er Nippon Denso til en trimmet 2T. Jeg tror de kortsluttet når jeg betalte i tennpluggsjappa jeg ? Endte opp med å kjøpe plugger fra Italia med rett varmeverdi. Da gikk den så lenge at jeg fikk solgt den. Den gikk nesten helt hjem til den nye eieren
-
- Innlegg: 7572
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
løsne litt på tappeskruene i bunnen av forgasserne og se om du har bensin der...har den stått lenge tar det litt tid å fylle gasserne...
Pollti--Glowfuel med 16%nitro er tingen...er det gnist og litt komp starter det garrantert...den suppa er ikke så nøye på forholdet luft/fuel før det skal tenne..og så er det MASSE olje..den med ricinolje dufter også deilig..
Pollti--Glowfuel med 16%nitro er tingen...er det gnist og litt komp starter det garrantert...den suppa er ikke så nøye på forholdet luft/fuel før det skal tenne..og så er det MASSE olje..den med ricinolje dufter også deilig..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Honda CBR 600 F startproblemer
Tusen takk for gode råd! :=D>
Jeg skal prøve med CRC og ladet batteri nå i første omgang, så sier jeg ifra om det funker eller ikke.
Jeg skal prøve med CRC og ladet batteri nå i første omgang, så sier jeg ifra om det funker eller ikke.