Kondens fra eksos

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Kondens fra eksos

Legg inn av Nicolay »

Hei og gratulerer med dagen alle medlemmer 😊
Har et spørsmål ift kondens fra eksosanlegg på mc. I går fikk jeg montert akrapovic slip on til min bmw. Alt ble gjort etter boka. Sykt fornøyd med lyden😊

Etter den ble montert i går, hadde jeg kun en liten tur med den. Skulle ut i garasje nå i dag for og bare starte den og høre godlyden. Da observerte jeg at det piplet ut litt vanndråper i koplingen (der hvor klemringen sitter) mellom endestykke/slip on og resten av eksos systemet. Det dryppet en liten stund før det plutselig stoppet opp.

Mener ikke å ha sett dette når originalpotta stod på. Kan nevne at dette er Akrapovic HP, BMW's originale sportslyddemper til spesifikk modell.

Hva kommer dette av? Er det kondens i systemet, er det normalt? Og er det normalt at det siver ut i overgangen her? Momentet skal være riktig på klemskive.

Alle innspill tas imot med stor takk, hilsen en relativt fersk motorsyklist😊

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kondens fra eksos

Legg inn av Jompa »

Det du ser er kondens fra lufta som sykkelen "puster inn" og helt normalt.
At det pipler ut i skjøten er også normalt, liten lekkasje eller drenering, noen eksosanlegg har det.
Så du skal bare kjøre ivei uten å tenke mer over det.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Nicolay
Innlegg: 51
Registrert: 31 aug 2018, 08:20
Motorsykkelen din: Kawasaki

Re: Kondens fra eksos

Legg inn av Nicolay »

Jompa skrev: 17 mai 2019, 21:21 Det du ser er kondens fra lufta som sykkelen "puster inn" og helt normalt.
At det pipler ut i skjøten er også normalt, liten lekkasje eller drenering, noen eksosanlegg har det.
Så du skal bare kjøre ivei uten å tenke mer over det.
Høres logisk ut ja😊👍 Takk for svar, da er det bare tut og kjør og nyte godlyden😉

Svar